Silindirdeki teklemeyi beyin nasıl anlar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan the_boss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Motordaki vuruntu algılaması rölantiyi bozmaz haklısın ama benim anlatmak istediğim olay şu; rektefiyecide yapılan kapak nedeniyle genişleyen yuvalardan kuvvetli ve düzensiz güç geliyor. buda aracın gaza tekpisini değiştiriyor ve sensöre iletiyor. bunu düz yolda 1500-2000 devirde 2. viteste giderkende deneyin aynısını yapacaktır.

aracı şayet yapamadan teslim ederlerse dediğin şeyi deneyeceğim.
Bunun tek çözüm rolanti devrini yükseltmek diyorsun anladığım kadarı ile
 
Bence motor rolantisi yükselirse vuruntuyu hissetmezsin ve sensör arizasida vermez. Zaten çok zor bi işlem değil bilirsin tech cihaziyla 2 dk halledilir bişey. Ama inşallah sorunun çözülürde böle şeyler yapmak zorunda kalmazsin. Ama benden sana bi kardeş tavsiyesi her ustanin dediği parçayi değiştirme. Para kolay kazanilmiyo
 
Dediğiniz şeyi söyleyeceğim, genelde söylediklerime karşı çıkarak onunla ilgili değildir şeklinde cevaplar veriyor. Bu sefer ısrarcı olacağım.
Tech2 nin yaptığı bunun gibi işlemleri OPCOM ile yapabilirmiyim ? Bilgin var mı? Ebay'den 40$a bir tane almayı planlıyorum
 
opcom da sadece arızaları tespit edip silme işlemi yapılır diye biliyorum.
 
ama ısrarlı bi şekilde söylüyorum silindir kapağıyla iligili senin problemin.fazla taşlama yanlış taşlama v.s v.s.
 
Silindir kapağı revizyona gitmeden öncede aynı problem aynı şekilde gerçekleştiğinden dolayı biraz şüpheci yaklaşıyorum.(kapağı revizyon ettirmemin sebebi aslında şu anda sahip olduğum problem)
Ama tabiki denemeden anlayamayız tabiki.. Usta ile konuşacağım
 
Ya akıl var mantık var 4 silindirde birden misfire olması demek 16 subapın en az 8inde problem olması demek. kapak sökmeden önce şu senteni baştan kurdur bide egzantrik sensoruyle bujilerini değiştir zaten bu işlemler 200 lira tutucak toplam. kapakçı 16 subabın 8ini yanlış yapıyosa zaten ordan kaç bidaha uğrama. senin bobinde şüphe uyandırıyor.
 
çok büyük ihtimalle sente krank ve egzantrik sensorlerinde kabloda kopukluk kesiklik varmı onada bir baksınlar. bide mümkünse orjinal bobin
1-opelde tech2 den başka cihaz tanımam
2-krank sensöründe kopuk olsa arıza lambası yanar ve araba gaz yemez
3-egzentrik sensöründe kopuk olsa arıza lambası yanar ve arac çalışmaz

bobin olabilir orjınal bi bobinle dene bencede
 
Son düzenleme:
aracın rolanti çalışmasında bir problem yok, sadece yuksek vitesle ve dusuk devir ile yokus yukari cikamaya calisirken oluyor. yokuş bitip inişe geçtiğinde ayağını gaz pedalından çekince (2-3 saniye kadar) herşey düzeliyor.
Şayet yokuşu çıkmayı bitirmeden aracı sağa çekersem, rolanti düzensizleşiyor. Bu noktada 2 şekilde düzeltebiliyorsun.
Stop edip tekrar marşa basıcaksın yada vites boştayken 5000-6000 devir arasına kadar getirip ayağını gazdan çekiceksin.
anlamadığım bişey var neden yokuşu yüksek vitesle cıkıyosunuz..vitesler neden 1-2-3-4-5-vvites neden yapılmışki motoru yormamak ve yakıt tasarrufu yapmak icin.rampa cıkarken yüksek viteste düşük devirle cıkarsan motor avans vurur ve vuruntu sensörün arıza algılar buna neden olmamsı icin vites düşürmen gerekmiyomu?
 
1-opelde tech2 den başka cihaz tanımam
2-krank sensöründe kopuk olsa arıza lambası yanar ve araba gaz yemez
3-egzentrik sensöründe kopuk olsa arıza lambası yanar ve arac çalışmaz


1- tech 2 bosch kts ye göre çok daha alt sınıf bir diagonistik cihazıdır. bence kts yi tanımadan yorum yapma
2- krank sensorunun kablosu 3 kablodur ve biri shield dır parazit yapmasını engellemek için kablonun direkt olarak kopması durumunda ateşleme yapmaz ama kabloda kırıklık ve shieldda aşınma varsa frekans olarak verilen manyetik sinyal çok da güzel parazitlenerek yanlış ateşlemelere neden olabilir. arıza lambası her durumda yanmaz.
3- egzantrik sensorude aynı şekilde pullup resistor sensordur ve kablosundaki soyulma veya okuyucu metal aparatla arasındaki gapta orjinal dışı bi durum olduğu zaman araç yine çalışır ama düzensiz okuma sorunlarıyla misfire olabilir. kaldıki tesisattaki ufacık bir kablo soyuğu bile bu dediklerini yaptırabilir.
 
Geri
Üst