SİLKELEME...astra g silkeleme tekleme, problemi çözümü burda....

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan skydark
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Benim triğer set (devirdaim hariç) tekrar değişti. Şarj dinamosu tamir gördü, toplam 1000 tl harcadım. Rolantide silkeleme düzelmedi ama, dün rolanti ayarlayıcısını temizlettim sanki; arada bir rolantide sallamıyor gibi geldi. Bakalım ilerleyen günlerde neler olacak. Bu arada yola cıktığımda, 1500 devirden sonra başlayan rulman sesine benzeyen bir ses var. Hatta bazen 1500 devir sabit giderken, ses kesik kesik geliyor. Sanki böyle; zzzt zzzzzzzt zzzt gibi bir ses geliyor nerden geliyor anlayamadım. İlerde başıma büyük bir dert açmasından korkuyorum.
 
su eksiltme yoksa seninde ılla contadan olacak diye birşey yok...
bu arıza belirtisi enjektöre benziyor

selim su eksiltme hiç yok ozaman contadan deil ama enjektör temizliğide yapıldı 1 ay once falan yine kesmedi...:S
 
Conta olayı mantıklı geliyor bana, bir de sübapların kurum yapması da teklemeye neden oluyormuş...
mücip bencede artık ya subopladan yada bu twinport sensrü varmış (bugün opel yetkili servisle konuştum onlar söledi)onlardan biri gibi gelio birde bi abinin borası vardı aynı hatayı veriodu sensöz gevşemiş sıkmışlar sorun kalkmış tamamen inş. oledirde fazla masraf açmaz...:s cumartesi götürücem ve sorun çözülürse mutlaka paylaşıcam çözümü ilginize teşekkrler...:rolleyes:
 
arkadaşlar biraz geç oldu TEKLEME SORUNU çözümünü paylaşmam fakat paylaşım geçte olsa inş işinize yarar... egr valfi-bobin-bujiler-aklınıza gelen tüm herşey değiştirilip denendi ama bi türlü çözülememişti....

1.olarak aracınızı kesinlikle yetkili servise götürün ve olanağınız varsa büyük şehirdeki yetkili servise... ( aracımı özel ustalardan sonra denizliye yetkili servise götürdüm ve bana twinport la ilgili bi parçanın değişeceğini söylediler ve maliyet 950 tl sadece parça ücreti)

2.aracınızda deneme yapmalarına asla izin vermeyin acaba burdanmı acaba şurdan mı diyerek emin olmadan kobay olarak aracınızı kullandırmayın sağlam parçalarda bozuluyor... (gidilen ustalardan bitanesi benzin pompasını söktü ve yanlış takmış izmirdeki sorunumu çözen yetkili serviste meydana çıktı extra masraf)

3.olarakta aracınızdan sökülen tüm bozuk denilen parçaları isteyiniz tamircide bırakmayınız! idareten tamirci onu onarıp başka birinin başını yakmasın...

Şimdi gelelim sorunun kaynağına... Aracımızı belki 50 tane tamirciye ve 1 tane yetkili servise götürdüm sadece şurddanmı burdanmı die çile çektirdiler. sonunda İzmir Çiğli deki Atatürk organize sanayideki EGEM OPEL ARAŞTIRMA MERKEZİNE götürdüm. karşılamaları gayet muhteşem ilgileride aynı şekilde. Neyse orda aracımızdan şikayetimizi öğrenmek için Makina Mühendisi Takım Elbiseli Kravatlı bi abimiz direksyona geçti yanında ben aracı denemeye çıktık ve 1 km gitmeden sorunun nerden kaynaklandığını nokta atışıyla söyledi ve servise geri döndük...
O çok merak edilen baş ağrısı arıza; Egr valfinin olduğu yerden enjöktörlere giden döküm halindeki parmak kadar genişlikteki borunun tıkanmış olması üst kapak contasını ayırdıklarında görülüyor zaten ve benide müşterilern girmedikleri servis alanına aldılar içimin rahat etmesi için gösterdiler...
sonrasında aracın 1 2 gün duracağını komple bakımdan geçeceğini söylediler.kendi servis araçlarıyla ksk ya bıraktılar aldılar bıraktılar aldılar 3 kez bu işlem aynen tekrar edildi...
sonunda aracımızı almamız için aradılar ve benzin pompasını yanlış takan adam sayesinde parçalar değişmiş adan z ye bakım yapılmış aracımız hazır haldeydi...
evet masrafsa okadar servisle bıraktılar aldılar arac 2 gun ugrastılar benzin pompası su haznesi ve egr enjektör boru temizliği toplam 342 tl ayrıca cıkan parcalarıda geri teslim ettiler...
ne diyim yok yetkili servis sole pahalı böle pahalı diyorlardı ama sonuc ortada aldıkları parada helal hoş olsun sorunumda ortadan kalktı... Mustafa Beye oradakı tum ustalara EGEM OPEL ARAŞTIRMA MERKEZİNE çok çok çok teşekkürler...
Umarım paylaşım işinize yarar hayırlı akşamlar arkadaşlar...
 
yok köpük vs falan. gram yağ yakmıo bile arabam 99 model astra g cd 140000 de 04-05 model benzinli araçların bile marka soylemicem tozunu alıyorum roll drag vs. ama anlaşilmio işte conta yakması bu konuyu herkesin bilmesini istiyorum opel tutkunu olarak bütün bu sorunu yaşayan opelci arkadaşların bir sürü şeye masraf emeden kapak contasından yaptığını bilmelerini istiyorum
dostum 2001 vecta 1,6 aracım var.bazen gaz verdiğim anda anlık tekleme yapıyor, son zamanlarda pek yapmıyor, bende sıfır gm bobin buji felan takmıştım çok önceden.
sen 1cm su eksilktti diyince acaba benim ataçta mı conta yaktı dedim çünkü en son 2-2,5 ay önce suyunu kontrol etmiştim, max-min çizgisinin ortasındaydı.
geçen gün bi bakayım dedim.min çizgisinden en az 6-7 cm aşagıdaydı su seviyesi.bu kadar su nereye gitti ki? su da yağ felan da yoktu.normalin dışında yağ yakması da yok motorun.dediğin gibi çekişte te bi sıkıntı yok gayet iyi.
bizimki de mi conta yaktı yoksa
 
Son düzenleme:
Valla bende 2 3 günde 1 litreden fazla su kaybediyorum önceleri paspas altında ıslaklık vardı kalorifer diye düşünüyorduk o ön camdan çıktı onu kestik boruları falan da değiştirkdik şimdi hala aynı conta aldım bakalaım bir 2 güne usta açacak motur umarım budur sorun araç çok yakıo ve yığılma yapıo ve deli gibide anırıyor bakalaım diğer yapılan işlemlerden sonra birtek kapak açılması kaldı bobinler motor yağı falan hepsi değişti
 
mahir bey contamı değişti sizin boru mu temizlendi açarsanız biraz daha.ben contadan çözemedim problemi:(
 
benim astra da 2 haftadır hafif meyilli yolda hareket halindeyken gaza biraz basınca silkeleme yapıyor, sanki araç anlık benzin çekemiyo gibi sonra toparlayıp devam ediyor. servis benzin den kaynaklanma ihtimali var aracı getirin dediler. bu akşam bıraktım yarın sabah bakılacak. acaba ne çıkacak merak ediyorum...
 
sen ustasına gitmemişin veya arayıp sormamışın neyseki sorunun düzelmiş geçmiş olsun ama her sorun her tekleme contadan olmuyor bunu bil
 
Geri
Üst