sport butonu ne ise yariyo

ids+ sadece gaz tepkilenmesi ve direksiyon sertlenmesinin yaninda dört tekerlek birbirinden bagimsiz olarak sertlesiyor ve virajlardada ayni görevi elektronik süspansiyon sayesinde gercekten spor bir araba gibi kullanim sagliyor.normal sport tusu olan arabalar yani arkadaslarin bahsettikleri büyük bir olasilikla normal sport olan modeller onlarda sadece ids sport var yani sport tusuna basildiginda sadece gaz direk tepkilenmesi ve direksiyon sertlesmesi oluyor.ids+ cok daha farkli.
(I)nteraktive (D)rive (S)ystem.

sagolasinnnn abimmmm :) uzun uzun aciklamissin e daha cok sey var sizden ogrenicegim
 
IDS + Aracın sport tuşuna basılarak sport moduna alınması durumunda amörtisörleri sertleştiriyor, virajlara araç daha rahat giriyor. Tüm sport modellerde varmı bilmiyorum ancak ekstra paket olarak takıldığını biliyorum. Birkaç ay kadar önce Normal amörtisörün fiyatı 85 tl civarıyken IDS+ amörtisörün fiyatı 600 TL..
 
IDS + Aracın sport tuşuna basılarak sport moduna alınması durumunda amörtisörleri sertleştiriyor, virajlara araç daha rahat giriyor. Tüm sport modellerde varmı bilmiyorum ancak ekstra paket olarak takıldığını biliyorum. Birkaç ay kadar önce Normal amörtisörün fiyatı 85 tl civarıyken IDS+ amörtisörün fiyatı 600 TL..

o farka deger canim 500 kusur lira vericeksin ama biliceksin vaybe ne sistemler var yeni nesil araclarda :) sanki 50 yasinda biri gibi konustum ama oyle
 
Neden kendinizde olmayanlar için yıkıcı yorumlar yapıyorsunuz ? sport olsa ne olur olmasa ne olur, 1,3 motor 1,9 mu olacak falan... ne kadar komik yorumlar. sport mod olan araçlar (genelde easytronic) ekonomi amaçlı tasarlanmıştır ve ani hareketlerde ağır kaldığı için sport mod ile motorun normal gücünü aynen yola aktarmasını sağlıyor. sport modu olmayan bir astra ile sport moddaki bir astra aslında aynı güce ve tepkilere sahipler... büyütmeyin bu kadar... videolar da gerçekleri yansıtıyor. Çünkü normalde pedala çok da bassanız araba yakıtı az gönderiyor ; buna karşılık sport mod da az bassanız da yakıtı çok gönderiyor...
 
Neden kendinizde olmayanlar için yıkıcı yorumlar yapıyorsunuz ? sport olsa ne olur olmasa ne olur, 1,3 motor 1,9 mu olacak falan... ne kadar komik yorumlar. sport mod olan araçlar (genelde easytronic) ekonomi amaçlı tasarlanmıştır ve ani hareketlerde ağır kaldığı için sport mod ile motorun normal gücünü aynen yola aktarmasını sağlıyor. sport modu olmayan bir astra ile sport moddaki bir astra aslında aynı güce ve tepkilere sahipler... büyütmeyin bu kadar... videolar da gerçekleri yansıtıyor. Çünkü normalde pedala çok da bassanız araba yakıtı az gönderiyor ; buna karşılık sport mod da az bassanız da yakıtı çok gönderiyor...

Sport mod dediğiniz işlevi yapıyor olabilir ancak birde sport modu haricinde IDS+ teknolojisi var. Bu tamamen değişik ve çok güzel bir teknoloji. Başka bir siteden alıntı yaptım biraz açıklar sanırım;

Ids plus otomobilin o andaki birçok parametresini hesaba katıp 'devir hız sıcaklık gaz pedal açısı yatma açısı öndeki lastiğin salınım durumu vb.'o ana göre en ideal süspansiyon ayarını yapan vites değiştirme devrini seçen gaz kelebeğinin pozisyonunu performans veya normal moda göre ayrlayan ve yakıt karışımını belirleyen vites geçiş zamanlarını hızlandıran direksiyonun hassasiyetini gerektiği zaman arttıran süspansiyonun zemine karşı en iyi ayara sahip olmasını sağlayan örneğin 'ön lastik bir çukurdan geçti arka lastiğin amortisör ayarını buna göre ayarlar'komple süspansiyon ve motorun entegre çalıştığı karmaşık bir şasi sistemidir.
 
Son düzenleme:
Neden kendinizde olmayanlar için yıkıcı yorumlar yapıyorsunuz ? sport olsa ne olur olmasa ne olur, 1,3 motor 1,9 mu olacak falan... ne kadar komik yorumlar. sport mod olan araçlar (genelde easytronic) ekonomi amaçlı tasarlanmıştır ve ani hareketlerde ağır kaldığı için sport mod ile motorun normal gücünü aynen yola aktarmasını sağlıyor. sport modu olmayan bir astra ile sport moddaki bir astra aslında aynı güce ve tepkilere sahipler... büyütmeyin bu kadar... videolar da gerçekleri yansıtıyor. Çünkü normalde pedala çok da bassanız araba yakıtı az gönderiyor ; buna karşılık sport mod da az bassanız da yakıtı çok gönderiyor...

nerden biliyorsunuz elimde olmadigini, 2005 model astra h 1.6 sport modelu tr deki en full astralardandir aracim (panaromik tavani yok)... dedigim gibi sonuna kadar yazdigimin arkasindayim, cok yaktirmaktan baska bir seye yaramiyor. 1.3 motor 1.9 olmuyor, 1.6 da 2.0 olmuyor, sport a basdigimda araba deli gibi tuketiyor ama ona gore bir fark veremiyor. Polemige gerek yok... Sizde demissiniz yakiti cok gonderiyoe hemde o kadar cok ki ona basinca ortalamam 11 li rakamlara cikiyor :kop:
 
1,6 veya 1,3 lt bir motordan bir düğmeye basınca daha fazla performans istiyorsanız sonuç açıktır :
1. çok yakar
2. elde edilen güç ve tork bir işe yaramaz.
aynı şeyleri söylüyoruz ama ifadeler sert maalesef...
Sport mod dan tek beklentim ani hızlanmalarda gaza köküne kadar basmaktansa tek tuşa basarak aracın yüksek devirlere çıkmasını sağlamak..
 
olmaz tabii, o paket artik yok, easytronik olsa oluyor sadece...
 
Geri
Üst