Su eksiltme ve kalorifer sıkıntısı

105 i bilgisayarda görüyor ise 40 ı radyatörde kim nasıl ölçüyor onu sordum.

Eğer motor suyu bilgisayarda 105 görünüyor ise radyatörde 40 civarı ve fan çalışıyorsa zaten sorun var demektir

Çünkü radyatördeki su o kadar soğuk iken radyatör fanının çalışmaması lazım
Ayrıca termostat bozuk değilse kalorifer ısıtmak zorunda
Su eksiltmesi ise contadan olacak diye birşey yok

Antifrizsiz kullanıyormusunuz bilmem ama antifriz kullanmadığınızda üst kapak oksitlenip çürüme yaparak su eksiltir başka türlü üst kapaktan su eksiltmesi için aşırı hararet yaptırıp contayı yakmış olmanız gerekir ki bu defada otomobilin rölantisi bir miktar bozulur


Maalesef ekonomik şartlar gereği bir çoğumuz ikinci el araç alıp kullanıyor. Bu durumda da aracın mazisini pek bilemiyoruz. Arkadaştan aldığım G kasada geçmişe dair bilgi sahibiyim, ama mesela bir önceki aracım olan F kasada conta ben aracı aldığımda zaten çürükmüş. Muhtemelen durumu fark edip masraf etmek yerine aracı satılığa çıkardılar. Biz de aldanıp aldık, elimizde patladı. Genellikle de Akdeniz ve Ege gibi sıcaklığın donma derecesinin altına düşmediği bölgelerden gelmişse araç, muhakkak musluk suyu ile binilmiştir. Çok mantıklı da gelmiyor bana. Ben shell istasyonunda
saf kırmızı antifiriz koydurdum, "ready to use" olan hazırlardan. Hiç su ekletmedim. Hem -45 derece donma koruması, hem 100 dereceden daha yüksek kaynama noktası, hem de pas yok, çürüme yok... Eminim birkaç yıl da idare edecektir. 2-3 yılda bir 70 lira vermek neden bu kadar zor gelir insanlara anlamıyorum.
 
Derece göstergesi olmadığı için aracı bilgisayara bağladık ve radyatördeki su sıcaklı 45 ve fan çalışıyor ancak motor suyu 105 derece gösteriyor.


Motor suyu sıcaklık sensörünüz arızalı.Sağlam bir tane bulup ölçü aleti ile ölçerek karşılaştırmasını yapın.
 
Maalesef ekonomik şartlar gereği bir çoğumuz ikinci el araç alıp kullanıyor. Bu durumda da aracın mazisini pek bilemiyoruz. Arkadaştan aldığım G kasada geçmişe dair bilgi sahibiyim, ama mesela bir önceki aracım olan F kasada conta ben aracı aldığımda zaten çürükmüş. Muhtemelen durumu fark edip masraf etmek yerine aracı satılığa çıkardılar. Biz de aldanıp aldık, elimizde patladı. Genellikle de Akdeniz ve Ege gibi sıcaklığın donma derecesinin altına düşmediği bölgelerden gelmişse araç, muhakkak musluk suyu ile binilmiştir. Çok mantıklı da gelmiyor bana. Ben shell istasyonunda
saf kırmızı antifiriz koydurdum, "ready to use" olan hazırlardan. Hiç su ekletmedim. Hem -45 derece donma koruması, hem 100 dereceden daha yüksek kaynama noktası, hem de pas yok, çürüme yok... Eminim birkaç yıl da idare edecektir. 2-3 yılda bir 70 lira vermek neden bu kadar zor gelir insanlara anlamıyorum.

Haklısın

Özellikle antifriz motorun içinde ne var ne yok paslanmasını engelliyor
Devirdaimden tut
Tikali kalorifer peteğine
Oradan radyatöre
Çürüyen silindir kapağına kadar engelliyor

Yani çok önemli bir husus ama tinlayan yok
Sonra on kat degil 100 kat masraf açıyorlar başlarına
 
Haklısın

Özellikle antifriz motorun içinde ne var ne yok paslanmasını engelliyor
Devirdaimden tut
Tikali kalorifer peteğine
Oradan radyatöre
Çürüyen silindir kapağına kadar engelliyor

Yani çok önemli bir husus ama tinlayan yok
Sonra on kat degil 100 kat masraf açıyorlar başlarına

Ben açıkçası merak edip sormuştum ustama antifiriz ne kullanıyım diye. "Shell'in kullanıma hazır bir ürünü var. Hem çok iyi donma ve kaynama noktası hususunda, hemde su falan eklemediğin için oranı yakalayamadık derdin yok. Biraz tuzludur ama diğerlerinden. " demişti. Gittim yakıt alırken (benzin, lpg, motorin, bindiğim her taşıta yakıtın her türlüsünü shellden alırım) merak edip sordum. Yağ uzmanı yaka kartı takılı birini çağırdılar. Geldi, araçtaki soğutma sıvısından bir miktar numune alıp inceledi. "Ekstra bir soğuk olmazsa sorun yok ancak bir bozukluk mevcut, homojen görünmüyor, sanki tortu var gibi" dedi. Sistemi yıkayıp temizledikten sonra yeni kullanıma hazır ürün koyulmasını önerdi. Yapalım dedim. Sistemi boşalttı, filtre su ile doldurdu, boşalttı, doldurdu, boşalttı, radyatörün musluğunu her seferinde açıp kapattı. En son antifirizi doldurdu. Fiyat sordum, 71 tl dedi. 71 tl nedir ya, -45 dereceye kadar donmayacağını söylediler son yağ bakımında antifirizi ölçüp. Yine kaynama noktası hele de sistem basıncının altında, oldukça yüksektir diye tahmin ediyorum. 2 yılda bir kez değişmesi fazla bile kırmızı antifirizin. Babamın arabasında kaza neticesinde radyatör boşaldığında içindeki antifiriz 6 yıllıktı ve işlevini hala yerine getiriyordu. Bu gün sıradan bir aracın kapak contasının değişimi 2 bin lirayı buluyor. Ne gerek var 71 lira için o riske girmeye anlamıyorum.
 
kalerifer peteği tıkalıydı. ısıtmıyordu. Söküp evde temizledim. Şimdi fırın gibi ediyor. Fakat su sesi hala devam

su sesini kesmek istiyorsan

sabah motor soğukken su doldurma kapağını aç ve marşa bas

rölantide çalışsın hararet yükselip termostat ve fan açtıktan sonra açık kapaktan eksik suyu tamamla kapağı kapat tamamdır artık şırıltı yapmaz
 
su sesini kesmek istiyorsan

sabah motor soğukken su doldurma kapağını aç ve marşa bas

rölantide çalışsın hararet yükselip termostat ve fan açtıktan sonra açık kapaktan eksik suyu tamamla kapağı kapat tamamdır artık şırıltı yapmaz

Hocam fani 108 derecede açıyor. O dereceye gelene kadar kapak açık kalamıyor. Su çok ısınınca kaptan fokurdayip dışarı atılıyor
 
Hocam fani 108 derecede açıyor. O dereceye gelene kadar kapak açık kalamıyor. Su çok ısınınca kaptan fokurdayip dışarı atılıyor

108 derecede fanı açması normal değil arkadaşım

https://m.n11.com/fan-musuru-10095-...Yr3YlisYpj8MTUJT36jvUaAomm8P8HAQ&gclsrc=aw.ds

Bak yukaridaki linkte vectra musuru var yandaki degerlere bak ikinci yani yuksek hizli fanin acma derecesi bile 100 dereceye geldiginde aciyor

Sen fanin 108 de actigini soyluyorsun yani 8 derece gec kaliyor senin fan ve bunu 8 derece diyip geçme çünkü bu aslında üst ısı değerleri adına çok kritik derecede yüksek bir fark.

Müşürün üzerindeki diğer daha yüksek değerlere bakma onlar klimanın dahi devreden çıkarıldığı değerler ki o bile 105 te devreden çıkıyor

Senin fanın 108 değil 100 de açması lazım

Şimdi buradan sonra sana en önemli bilgiyi vereceğim

Bu müşürlerin açma değerinin 100 olması demek göstergenin 100 de durması dmeekte değil çünkü eğer fanın doğru değerinde, yani 100 de açsa sen onu göstergede 95 görürsün çünkü radyatör üst müşürün durduğu yer nispeten motordan çıkan ve suyun en sıcak olduğu yerdir
Oysa göstergenin müşürünün olduğu yer motorun suyunun daha serin olduğu radyatörden çıkan daha soğumuş olan suyun olduğu yerdedir.

Senin aracında ise en başından beri söylediğim gibi bir kaç arızadan biri var

1-) Fan motorunun üzerindeki rezistansın bozuk ( bu birinci devre fanin calismamasina neden olur)
2-) Yuksek hiz fan musurunun degeri kaymis (Çünkü fanın 108 değil 100 de açması lazım)

Senin bu arızadan kurtulman için bu ikisini birden yapman lazım
 
108 derecede fanı açması normal değil arkadaşım

https://m.n11.com/fan-musuru-10095-...Yr3YlisYpj8MTUJT36jvUaAomm8P8HAQ&gclsrc=aw.ds

Bak yukaridaki linkte vectra musuru var yandaki degerlere bak ikinci yani yuksek hizli fanin acma derecesi bile 100 dereceye geldiginde aciyor

Sen fanin 108 de actigini soyluyorsun yani 8 derece gec kaliyor senin fan ve bunu 8 derece diyip geçme çünkü bu aslında üst ısı değerleri adına çok kritik derecede yüksek bir fark.

Müşürün üzerindeki diğer daha yüksek değerlere bakma onlar klimanın dahi devreden çıkarıldığı değerler ki o bile 105 te devreden çıkıyor

Senin fanın 108 değil 100 de açması lazım

Şimdi buradan sonra sana en önemli bilgiyi vereceğim

Bu müşürlerin açma değerinin 100 olması demek göstergenin 100 de durması dmeekte değil çünkü eğer fanın doğru değerinde, yani 100 de açsa sen onu göstergede 95 görürsün çünkü radyatör üst müşürün durduğu yer nispeten motordan çıkan ve suyun en sıcak olduğu yerdir
Oysa göstergenin müşürünün olduğu yer motorun suyunun daha serin olduğu radyatörden çıkan daha soğumuş olan suyun olduğu yerdedir.

Senin aracında ise en başından beri söylediğim gibi bir kaç arızadan biri var

1-) Fan motorunun üzerindeki rezistansın bozuk ( bu birinci devre fanin calismamasina neden olur)
2-) Yuksek hiz fan musurunun degeri kaymis (Çünkü fanın 108 değil 100 de açması lazım)

Senin bu arızadan kurtulman için bu ikisini birden yapman lazım

Dediğiniz 2 parça da değişti. A14xer motor corsalarda ya da fanın açma derecesi 108 . Çevremde aynı motorlu araçlar var. O da aynı açıyor. Bu bir sorun değil. Opeli arayıp sorduğumda onayladlar bu durumu
 
Geri
Üst