105 i bilgisayarda görüyor ise 40 ı radyatörde kim nasıl ölçüyor onu sordum.
Eğer motor suyu bilgisayarda 105 görünüyor ise radyatörde 40 civarı ve fan çalışıyorsa zaten sorun var demektir
Çünkü radyatördeki su o kadar soğuk iken radyatör fanının çalışmaması lazım
Ayrıca termostat bozuk değilse kalorifer ısıtmak zorunda
Su eksiltmesi ise contadan olacak diye birşey yok
Antifrizsiz kullanıyormusunuz bilmem ama antifriz kullanmadığınızda üst kapak oksitlenip çürüme yaparak su eksiltir başka türlü üst kapaktan su eksiltmesi için aşırı hararet yaptırıp contayı yakmış olmanız gerekir ki bu defada otomobilin rölantisi bir miktar bozulur
Maalesef ekonomik şartlar gereği bir çoğumuz ikinci el araç alıp kullanıyor. Bu durumda da aracın mazisini pek bilemiyoruz. Arkadaştan aldığım G kasada geçmişe dair bilgi sahibiyim, ama mesela bir önceki aracım olan F kasada conta ben aracı aldığımda zaten çürükmüş. Muhtemelen durumu fark edip masraf etmek yerine aracı satılığa çıkardılar. Biz de aldanıp aldık, elimizde patladı. Genellikle de Akdeniz ve Ege gibi sıcaklığın donma derecesinin altına düşmediği bölgelerden gelmişse araç, muhakkak musluk suyu ile binilmiştir. Çok mantıklı da gelmiyor bana. Ben shell istasyonunda
saf kırmızı antifiriz koydurdum, "ready to use" olan hazırlardan. Hiç su ekletmedim. Hem -45 derece donma koruması, hem 100 dereceden daha yüksek kaynama noktası, hem de pas yok, çürüme yok... Eminim birkaç yıl da idare edecektir. 2-3 yılda bir 70 lira vermek neden bu kadar zor gelir insanlara anlamıyorum.