Super pro chip?

Ynt: Super pro chip?

Herkese yorumları için teşekkür ederim,chip tuning in evet bir katkısı var ama sanırım yeni alınan arabaya böyle riskli bişey yaptırmak çok mantıklı değil......
 
Ynt: Super pro chip?

Güç arttışı bariz oluyor ancak bedeli de söylendiği gibi yakıt ve aracın ömrü. En çok etkilenen bileşen de turboymuş biraz araştırdım da. Bu gücü elde etmek için illa ki turbo basıncıyla oynuyorlarmış ve bu da orta/uzun vadede epey bir maliyeti olan bu parçaya zarar veriyormuş.

15-20 beygir için 2000-3000 TL yi riske atmaya değmeyeceğini düşünenlerdenim ben de.
 
Ynt: Super pro chip?

**murathan** link' Alıntı:
http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Opel-GM-Astra-J-1-4-Turbo-ECOTEC-3811-r.html

burdaki chip işe yararmı ...aracı müthiş etkiliyor.. bi arkadaşım piyasanın içinde bayilerinde istenildiği taktirde beyinsel oranlarla oynayarak yapılabildiğini söylemişti.

tabi ki de yaramaz...  bunların hepsi para tuzağı, yeterince bilgisi olmayan insanları kandırmak için yapılan şeyler.

kimse almaya kalkışmasın bu saçma şeyi.  paranızı çöpe atmayın arkadaşlar !!!
 
Ynt: Super pro chip?

ben biraz araştırdım da bu işi işe yarıyomuş öylede zararlı bi durum yok hatta insignia da yapılan birçok model var 230 hp lere çıkartan kişilerde var ... değişik markalarda da uygulayanlarda var  sadece dikkat etmek gerekiyor aracı çalıştırıp stop ederken ...2 şekilde 1. beyime program ....2. de bu cihazları kullanmakla...beyine program %10 verimliymiş... neyse tartışma çıkmasın ama yapılan arçlar var ...ben yakında siparişi vericem bakalım ne olcak ..
 
Ynt: Super pro chip?

:( ben 140 tanesiyle zor başa çıkıyorum :D 175 tanesini nasıl besleyeceim XD
 
Ynt: Super pro chip?

Chip işlemini net bilmiyorum ama yazılımla güç arttırımı fabrika tarafından optimum ayarlarla çıkan bir motorun yakıt tüketimi, emisyon gibi konulardaki dengesini geriye çekip güç üretimi potansiyelini arttırmaya yarar, uzman ellerde yapılırsa gayet sağlıklı sonuçlar alınır aksi taktirde motor dengesiz çalışır ve hasar görebilir.

Teknik konulara çok hakim olmayanlar tarafından "fabrikadaki mühendisten iyi mi bilecekler?" gibi tepkiler gelmesi gayet normaldir ancak öncelikle bilinmesi gereken şudur; mevcut motorlar ekonomi/performans/emisyon dengesiyle pazara sunulur, yazılımın ilk bozduğu denge emisyondur ve fabrikalar belli emisyon sınırlarına uymak için güçten çok ciddi oranlarda taviz verirler.


Ben 2009 Focus dizelime meşhur bir arkadaşla tuning yaptırmıştım ve aracın hem kullanım keyfi hem de sakin sürüşteki (alt devirlerinde güçlenmesinden ötürü) ekonomi düzeyi artmıştı (Ankara - Eskişehir arasında 3.4l/100km ortalama yakalamıştım) ve bildiğim kadarıyla o zamanlar bu işlemden en çok memnun kalanlar alt devirlerinin zayıflığıyla meşhur 1.3 Multijet / Cdti kullanıcılarıydılar.

Burda dikkat edilmesi gerekn husus motorun yağ ve filtrelerine daha fazla özen göstermek; ben aracımın bakımını 7500km de bir yaptırdım, araç 66.000km de satıldı ve şuan İstanbul da kiralık araç olarak kullanılmasına ve 100.000km yi geçmesine rağmen hala sorunsuz kullanılıyor.
 
Ynt: Super pro chip?

**murathan** link' Alıntı:
ben biraz araştırdım da bu işi işe yarıyomuş öylede zararlı bi durum yok hatta insignia da yapılan birçok model var 230 hp lere çıkartan kişilerde var ... değişik markalarda da uygulayanlarda var  sadece dikkat etmek gerekiyor aracı çalıştırıp stop ederken ...2 şekilde 1. beyime program ....2. de bu cihazları kullanmakla...beyine program %10 verimliymiş... neyse tartışma çıkmasın ama yapılan arçlar var ...ben yakında siparişi vericem bakalım ne olcak ..

hikaye  para tuzağı !!!  yukarıda ve başka başlılarda  başta  bu konuda bilgi sahibi halil abi ve benim yazdığım gibi ve pek çok otomotiv mühendisinin belirttiği gibi bu tür para tuzağı işlemler aracın stabilitesini bozmaktan başka bir işe yaramaz,  bir gün motoru kucağınıza alırsınız ki bu imkansız değil :)
 
Ynt: Super pro chip?

AKADAŞLAR MERHABA

ASTRA J 1.4 TURBO ARAÇ SAHİBİYİM . ARKADAŞIM AYNI ARACA HAHİP VE RACECHİP PRO GETİRTTİ SERVİS TAKTI İSİM VERMEK İSTEMİYORUM . GÜN BOYU ARABAYI TEST ETTİK EVET TORK TA VE KALKIŞTA BANA NERDEYSE BİR BOY FARK ATTI FAKAT ARABANIN DİREKSİYONUNDA MUTHİŞ TİTREME OLUŞTU VE DEVAMLI AGRIZA IŞIGI YAKTI . CİPİN İÇERSİNDEN GÜÇÜNÜ DÜŞÜRDÜLER FAKAT OLMADI AGRIZA IŞIĞI DEVAM ETTİ ACIKCASI MEMNUN KALMADI VE İYADE ETTİ .

NOT . HAVA FİLTRESİNİ DE DEĞİŞTİRDİ KUTU İÇİ K&Y TAKMIŞTI
Admin: lütfen büyük karakter kullanmayınız.
 
Geri
Üst