Sürüş açısından Dizel mi Benzinli mi Rahat?

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepkime puanı
27
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 2 yıl önce bu zamanlar ilk arabam olan Corsayı şehirdışı yolculuğumda Ankarada bırakmak zorunda kalmıştım kötü bir kaza sonucunda. Aracım pert olmuştu, suç 8/8 arkadan 4 şeritli yolda bana çarpan kişideydi elbet. Aracım dizeldi ve araç kullanmayı onda öğrendim. Yaklaşık 1 sene...

2 sene araç almayı düğün vb durumlardan dolayı da düşünmedim. Ancak geçen karar verdim ve şimdi ikinci aracım olacak Astra J nin bayiye gelmesini bekliyorum.

1.6 benzinli 115 Hp olanından siparişi verdik. Temmuzun ilk haftası gelecek araç. Ancak hep aklımda "Acaba bu aracı kullanması dizel corsadan daha mı zordur" düşünceleri geçiyor.

Corsa dizelde çok dik rampada aracı bir cm kaçırmadan kaldırmak bir zevkti adeta, gücünü hisssettirdiği için. Ancak aarada sırada kazadan sonra akrabama ait olan kullandığım 1.2 Corsa benzinli bana o eski dizel corsamdaki keyfi ve güveni vermedi. Stres için de rampada kırmızı ışıkta kalkarmı diye bekledim kimi zaman. Kazanın da etkisi olabilir elbet...

Ama sanki dizelle benzinli arasında sürüş açısından fark vardı gibi.

Sizce yeni aldığım henüz kavuşamadığım 1.6 benzinli Astra J de bu güveni tekrar sağlayabilirmiyim?
 
Son düzenleme:
Sıkıntı yaşayacağını sanmam. Dizeller yapıları gereği max torka daha düşük devirlerde ulaştığı için çekişi daha güçlüymüş gibi hissedilir, benzinliler dizellere oranla daha hızlıdırlarlar ama bu hıza daha üst devirlerde ulaşırlar. Ayrıca motor sesi göz önüne alındığında yol konforu benzinlilerde daha üstündür.Yakıt durumu hakkında yorum yapmaya gerek yok sanırım. Yani her iki teknolojinin de kendine has + ları ve - leri vardır.
 
Dizel corsa kullandıysan 1. ve 2. viteslerde turbo devreye girene kadar bazen sorun oluyor biliyorsundur, fakat benzinli de bu sorun olacağını hiç sanmıyorum. Kalkışta hiç problem olmaz.
 
savaş bey çok güzel özetlemiş , dizelteki düşük devirdeki torka alışmanız , yeni alıcağınız aracın benzinli olması dolayısı ile kısa süren sürece ihtiyacınız var. Ama benzinli 115 hp gücündeki aracınızdan kat kat haz alacağınıza eminim.Şimdiden hayırlı olsun güle güle kullanın...
 
Sıkıntı yaşayacağını sanmam. Dizeller yapıları gereği max torka daha düşük devirlerde ulaştığı için çekişi daha güçlüymüş gibi hissedilir, benzinliler dizellere oranla daha hızlıdırlarlar ama bu hıza daha üst devirlerde ulaşırlar. Ayrıca motor sesi göz önüne alındığında yol konforu benzinlilerde daha üstündür.Yakıt durumu hakkında yorum yapmaya gerek yok sanırım. Yani her iki teknolojinin de kendine has + ları ve - leri vardır.

Savaş abi teşekkürler yorumun için. Yakıt durumunu biliyorum. Sürüş açısından inşallah kolay adapte olurum. Tabi ki o kaza anını hatırlar gibi oluyorum bu aralar. Belki o tedirgin ediyor beni arada. İlginçtir tramerin raporunu gösteremiyorum ki, ailenden bile insanlar sanki sana "Ulan acemi pert ettin aracı şimdi gittin 0 km araç aldın" der gibi bakıyor. Belki de benim hüsnü kuruntum. Bir an önce gelse de araç artık şu düşüncelerden kurtulsam.

Otobüs yolculuğu yapıyorum en önde oturuyorum, hele ki dün istanbulun içinde o trafikte acabalar geliyor insanın aklına. Garip bir psikoloji...
 
savaş bey çok güzel özetlemiş , dizelteki düşük devirdeki torka alışmanız , yeni alıcağınız aracın benzinli olması dolayısı ile kısa süren sürece ihtiyacınız var. Ama benzinli 115 hp gücündeki aracınızdan kat kat haz alacağınıza eminim.Şimdiden hayırlı olsun güle güle kullanın...

Çok teşekkürler inşallah dediğiniz gibi olur. Ayrıca Savaş abinin de dediği gibi asıl nokta düşük devirdeki tork değil mi? Benzinli araçta daha yüksek devirde sürmek mi gerekiyor acaba?

1500 devirde dik rampada kalkan corsa ile araç sürmeye başlamak bana dejavantaj olarak mı dönecek acaba.
 
Çok teşekkürler inşallah dediğiniz gibi olur. Ayrıca Savaş abinin de dediği gibi asıl nokta düşük devirdeki tork değil mi? Benzinli araçta daha yüksek devirde sürmek mi gerekiyor acaba?

1500 devirde dik rampada kalkan corsa ile araç sürmeye başlamak bana dejavantaj olarak mı dönecek acaba.

Yüksek devirde sürmenize gerek yok , ama dizel araçta düşük devirde aldığınız çekiş gücünü 1000-1500 devir sonra alıcaksınız hepsi bu.Ayrıca bu rampa olayının dez avantaj olacağını hiç sanmıyorum.Kısa bir süre sonra rampaların ustası olursunuz ;)
 
Dizel corsa kullandıysan 1. ve 2. viteslerde turbo devreye girene kadar bazen sorun oluyor biliyorsundur, fakat benzinli de bu sorun olacağını hiç sanmıyorum. Kalkışta hiç problem olmaz.


Bu yeni 1.6 aracımı kullanmadım hiç. Ancak eski dizel corsanın 1.2 benzinlisi sanki daha tuhaf geldi. Bu tuhaflık güç desem güç değil yani sanki aracı kaldırmak strese sokuyordu beni. İşte belki kazanın vermiş olduğu uzun süre araç kullnmamanın etkisi de buna tuz biber ekmiş olabilir.
 
Dizelin şu durumu da vardı. Hatırlıyorum Gaz tepkisi olayı. Dizelde gaz tepkisi geçikmeliydi ve ben iyice alışmıştım buna. Kalkışlarda benzinlide sanki saman alevi gibi bastığın anda var çektiğin anda yok...
 
Düşük devirde max torka ulaşmak çok zevklidir ama sık sık vites değiştirmek ise bir yerden sonra ızdıraptır, dikkat ederseniz düz yolda minibüs veya otobüsler 2 vitesle kalkış yaparlar, dizel araç 5. vitese geldiğinde benzinli araç 3. vitesle yola devam eder :).
 
Geri
Üst