Teknoloji & usta sürücü.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MERKEZ
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

usta sürücü & teknolaji

  • ABS kendi işini halleder teknoloji ile iş bitirir.

    Oy: 30 47.6%
  • Usta sürücü yenilmezdir abs den daha kısa sürede durur.

    Oy: 33 52.4%

  • Kullanılan toplam oy
    63
sen 15 km ile bi tanus veya torosa çarp bak noluyor veya tamponu yüksek bir jipe
 
no prob... :D
 
umut senın basına gelmemış bellıkı ama arkadasın dedıgı gıbı 20-25 km hızla ılerlerken onumdekı aracın durdugunu farkettıgımde 1 metre mesafem mutlaka vardı. frene asıldım. aracımda abs mevcut ve altımdan yağ gıbı kaydıgını hıssettım. tamponda hıc absorbe etmedı masallah cızık ıcınde kaldı. boyatmak zorunda kaldım.
 
15km hız göz ardı edilemecek büyüklükte bir hızdır. heleki yaklaşık 1ton alırlığın 15 km hızla çarptığını düşünürsek... ;)
 
geldi beyler, gelmese de problem değil.. çoğu yeni araçta ABS hammadde tamponlar ve tampon arkası absorbe al alaşım çelik barlar sayesinde 9 km/sa hıza kadar darbe emilimi %100 dür. 15 km/sa hız ile de sadece çizik ve belli noktalarda akma mukavemetini aşan yamulmalar söz konusu olabilir.
 
Valla Hanzonun Biri Tam Kavsakta Geri Vitese Taktı Korna Basmaya Bile Fırsat kalmadan Benım Arabaya Vurdu Ön Tampondakı Tırnakları Kırdı.Hızı 10 km Bile Yoktu Belkı... :D
 
Biraz yanlis bir kiyaslama bence. Cunku ABS nin gorevi yanlis bilmiyorsam iyi veya kotu durdurmak degil, arabayi "Duz" durdurmak. Yani arabanin donmesini onlemek. Bir soforunde zaten kaymayi, donmeyi onlemek icinde yapacagi aynen ABS gibi freni pompalamak . Boyle oluncada bu pompalamayi ABS den daha seri, daha teknik yapamayacagi icin sonuc olarak araci duz durdurma soz konusu olunca kazanan ABS. Bu mantikla bakildigindada soru usta surucu& Teknoloji den ziyade, usta surucu vs teknoloji olsa bence daha dogru olurdu ;)
 
arkadaşlar ben konuya teknik ve başka açıdan yaklaşmak istiyorum biraz mantıklı olalım:,
ABS fren...
durmak ayrı bişey tecrübe ayrı teknoloji ayrı
şimdi şöyle ele alalım kuru fren önler disk arkalar kampana yada arkalarda disk farketmez demicem farkeder :)
arka frenler kampana ise yaylı bir mekanizma ile aşındıkça otomatik ayar yapar kendi kandine ve arka frenler eşit ayarda kalmaz illaki biri dierinden az da olsa sapma gösterir ve sert hızlı fren mesafesinde azda olsa yada çok araç zayıf tutan aksama doğru eğim gösterir ve araç kaymakla beraber dönerde ayarları biraz sıkı olursa ki bu ayarlar genellikle ülkemizde elle göz kararı yapılır sadece muayene istasyonlarında cihazlala kontrol edilmekte ki kaldıki ustanın elina kaldınız demektir ayrıca bir sert virajda fren ani fren yapma gereği duyduğunuzda usta şöför de olsanız anlık mesele en ufak sapmada kazaa riski kaçınılmaz olacaktır ayrıca yüksek hızda ani fren yaptığınızda ise 4 lastiğinizide çöpe atma riskiniz doğacaktır çünki o hızda tabanlar aşırı aşınacak ve lastiklerin bi bölümü yere temas eden bölümü eriyecektir vsvsvs
ABS frende ise hem virajlarda ani frende sapmalar olmayacak kaydgan ve yağışda dahil hemde ai frenlerde aksamlar hasar görmicektir ki kaldıki günümüzde EBD Lİ ABS sistemleri yaygın buda her tekerleğin kilitleme ve kayma mesafesini ayarlayarak ona göre frenaj yapmasını sağlamakla beraber güvenlik açısından kaçınılmazdı
ŞİMDİİİİİİİİİİİİİİİ.............
ister abs ister ebd istersede YKF (yalçın kıruç fren ) olsun aracın üstündeki şöför şoför diilse yapacak bişi yok yani bu sorunun cevabı her 3 detaydada gizli teknolojiyi kullanmalı sürüş eğitiminiz yetersizse eğitimide almalısınız
saygılar
 
abs li araç kullanmadım ama forever teknoloji otomatik vites,park sensörü vb...
 
Geri
Üst