Test Ettiğimiz Araçları Yazıyoruz

aklıma gelenler bunlar

Vectra b 2.0
Clio symbol 1.5 dci
Clio III 1.5 dci
Clio hb 1.4
Ford Ranger 4x4 2.5d
Toyota hilux 4x4
Volvo s60 2.4d
Palio 1.4
Albea 1.3 multijet
Albea sole 1.4 fire
Corolla 1.6 multimode
Megane II 1.5 dci
Megane II 1.6 privilege tiptronik
Focus I 1.6 benzin otomatik
Focus II 1.6 tdci
Range Rover spor hse
Kangoo 1.5 dci
ve tabiki tofaşın tüm kuşları

bir kısmını yorumlayayım.. hepsini yazmak çok sürer

Vectra b 2.0 16v
araba denilince aklıma ilk o gelir.. vectra b nin mazisi 15 sene öncesine dayansada şimdi teknolojisi bugun satılan çoğu arabada yoktur.. o yıllarda otomatik camın bile teknolojisini kavrayamamış sanayi ustaları çoğunun canına okumuş olsada temizlerini bulmakta mümkün..
yakıt tüketimi 2.0 dan beklenmeyeceek şekildedir.. çoğu 1.6 araba (bora focus vs.) bile onun kadar yakıt tüketir..
vites oranları çok uzun otoyol kullanımı için iyi ama şehir içinde pek kullanışlı değil ara sokaklarda ya 1 le gezmak yada yarım debriyaj 2 ile gitmek zorunda bırakyor..

Volvo s60 2.4d tiptronik
içindeyken güven hissinin doruklarına ulaşyorsunuz.. yol tutuşu yalıtımı çok iyi tam bir otoyol arabası kaç km hızla gittiğinizi ancak kadrana bakınca anlaşılyor..tam otomatik kullanımında gaza yüklendikten sonra 1.5saniye civarı düşünyor ama sonrasında ivmelenmesi çok iyi..
arabanın altı çok engin 2 de 1 sürtüyor otoyol dışında şehirler arası giderken bile altı sürtüyor çok yerde..
şehir içi hız kesici tümseklerin geçerken çok dikkat etmek gerekiyor
frenleri de pek hoş gelmedi bana abs yi hiçbir arabada bu kadar devreye girdiğini hatırlamıyorum.. belki benim kullandığımda bir sorun vardı.. frenlemesini beğenmedim..
manevra yeteneği yok gibi bişey park etmesi büyük sıkıntı kendi boyundaki bir arabanın 1 seferde çıktığı yerde 2-3 kez ileri geri yapmak gerekiyor..

Albea 1.3 multijet
berbat ötesi bir araba.. arabaya alışana kadar kullanmak çok zor hele vectra dan inip ona binince..
motor devrini tutturamayınca gaza sonuna kadar basılsa bile düz yolda yavaşlamaya başlıyor..
yokuş yukarı kalkarken az gaz verince gitmiyor çok verince patiye sarıyor olduğu yerde yine gitmiyor..
yol tutuş zaten yok 100km üstünde şerit içinde geziyor hele birde rüzgar varsa şeritte kalmak bile zor..

Megane II 1.5 dci
pedallar çok acayip frene dokununca bile sanki sonuna kadar basmışsınız gibi çakılyor..
nasıl bir debriyaj var onuda anlamadım..
manevra yeteneği yüksek araba olduğu yerde dönüyor..
direksiyonu aşırı derecede yumuşak.. onuda beğenmedim
 
Değerli yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar.Test ettikçe konuya yazalım.

Ali abi sana bir dergi açalım döktürmüşsün.:)
 
Değerli yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar.Test ettikçe konuya yazalım.

Ali abi sana bir dergi açalım döktürmüşsün.:)


erim teşekkür ederim lisedeyken yapmak istediğim işti
ömrümün bir bölümü oto dergileri ile geçtii şu an o dergiler karabükte ev de depoda
 
Şahin 1.6 - 5 Vites 1992 Model

1.6 Karbüratörlü motorla donatılmış Şahin gerçekten deli gibi yakmakta.içi ferah ama içeri çok ses alıyor.parçası ucuz ve çabuk bulunuyor.5vites ve radyo kasetçalar standart gelmekte.Frenleri güven vermeyen şahin bastıkça benzin oranına yakın yağ tüketmekte...

aksesuar parçaları yaygın olarak bulunmakta.ilgi gören modifiye parçaları havalı korma el yapımı "abart'ı" egzost ve sport direksiyon simidi.

test ettiğim şahin aracının kesinlikle alınmamasını tavsiye ederim.saygılar.


:):) Çok iyi bir değerlendirme :D

Vectra b 2.0 16v

vites oranları çok uzun otoyol kullanımı için iyi ama şehir içinde pek kullanışlı değil ara sokaklarda ya 1 le gezmak yada yarım debriyaj 2 ile gitmek zorunda bırakyor..


Evet aynen katılıyorum uzun vites oranları otoban için süper ama şehiriçi bir o kadar kötü aracın seri olmasını engelliyor.
 
Hangisini yazayımki şimdi :) Hemen hemen yeni çıkan bütün arabaları test etmişliğim vardır, bayisini bulduğum müddetçe...
 
Hangisini yazayımki şimdi :) Hemen hemen yeni çıkan bütün arabaları test etmişliğim vardır, bayisini bulduğum müddetçe...


Her gün 1 tane yazsan yeter abi Yada aklına geldikçe müsait oldukça .Okumaya hazırız:)
 

Mercedes CLK 200

Clk200 abisi C kasaya göre daha sportif duruş sergiliyor ,ve konforu tıpkı c kasalarla aynı.. Alırkende satarkende pişman olunmayacak bir araç , velhasıl zamanında 75 -80 milyar'a satılan dönemleri saymassak..

Aracın artıları ;

+ İyi konfor
+ İyi yol tutuş
+ Sağlam fren sistemi
+ İç kabin'e yol sesi almaması (izalasyon)
+ Coupe tasarıma rağmen bagaj genişliği

Aracın eksileri ;

- Sol sürücü kapısı kapatıldığında tam oturmaması ve kapılardaki tutma yerlerinde bulunan derilerin cabuk kalkması genel olarak clk serisinin kronik sorunudur..
- Arka diz mesafesi oldukca az , anlıcagınız 3. yada 4. kişiye yer yok arabada..
- Arac spor ve coupe olmasına rağmen 2.0 motor beklentileri karşılamıyor, karşılanması düşünüldüğünde bu markada en iyi clk 320dir..
- Yakıt tüketimi oldukca yüksek , motor büyük olmasına rağmen kasa hantal kalıyor..




VOLVO S40 1.6D PREMİUM

Volvo'nun en azından Türkiye içinde gözbebeği diyebiliriz ki, volvo'yu Türkiye piyasasında canlandıran belki bu kasadır.. Ailecek beğenerek almıştık bu aracı ki bize 1.5 hafta dayanabildi garibim :( Sonra kazada pert oldu..
Neyse konuya dönücek olursak 1.5 hafta içerisindeki izlenimlerim oldukca bol artılıydı.. Ford Focusların motorunu kullanan bu arac performansda sınıfına göre tatminkar sahibini üzmüyor .. Bi diğer üzmeyen en önemli yanıysa yakıt tüketimi,dizel olduğu için bir depoyla 900-1000 km gidebilir(uzun yolda)..
Dizellerde genel sıkıntılardan biri iç kabin'e ses almasıdır ki bu volvo'da yok gayet sessiz .. Devir ibresi yükseldikce arabada calan muzıgın ses tonuda buna baglı yukselıyor aynı astralardaki gibi.. geri vitese takdıgınızda park sensöründen dolayı müzik aniden kesiliyor.. Ve aracın içersindeki ses kalitesi mükemmel... Ayrıca tabi bu bir iddaa değil ama gecirdiğm kazada belki altımda bu volvo olmasaydı ölebilirdim .. Bu arac karşı şeride ucarak kaldırım üzerinde durdu ve aldığı hasar büyüktü buna rağmen bir yerim kanamadan cıktım kemer takılı felanda değildi, belki Allahın işi bellkide volvo ... !



BMW 1.16İ
Arkadaşlar bu aracda da performans orta sınıflarda ve dizaynıda fena sayılmazdı..İç kabin işciliği normal bir bmw kadar iyiydi lakin ufaklıgından yanıltıp az yakıyormuş gibi görünmesin 10-11 litre yakan bir araçtır kendisi...
Dışardan büyük görünsede içi 1.75 - 1.80 boy u olan 3 kişilik aile ferdiniz varsa bu araca sığmassınız , ön koltuğu arkaya ufak yanastırmakla arka koltukdaki diz mesafesi cok az a iniyor, ama bagajına diyecek yok fena sayılmaz bir diğer ufak kısmı ise torpidosudur .. 15 cm ya vardır ya yoktur .. 120.000 km den sonra cok agır bakımlarıyla para harcatabilir insana .. Ve benim bu aracı alıp sattıkdan sonraki fikrim değişti bmw'em var diyorsanız 3 kasa yada 5 kasadır , 1 kasa pek ben burdayım bmw ' yim demiyor ..


Mini Cooper :D

Bu canavarda ailemize gelen son yeni üyesi :) Genel olarak cevremde bu arabayı gören binen kullanan bu arabayı beğenmedim demez bayanları tenzih ediyorum :) Araca genel olarak yorum yaparsak; Yol tutuşu mükemmelin üzerindedir.. Hız aldıkca yere daha da bir yakınlaşması güven veriyor insan'a..
İç ortamda koltuklarından tutun ön konsola kadar kullanılan malzeme kalıtelıdır..
Gel gelelim şirin arabadır hoş ve tipik bi ingiliz arabasıdır ... Bu aracdan almaya gıdersenız , yahu sunun bırde motoruna bakım dıye elınızı kaput acma tusuna attıgınzda alışılagelmiş kaput acma mandalı solda degıl sağdadır..
Eksileri ; Türkiye için gecerli tabi bu durum; Fena yakıt yakar yakalarsa sahibini bile yakar :D Gaz'a basdıgımda anlık tuketımlerın 22 l gördugunu bılırım.. ama sakın kullaanımda 11 i felan görüyor Allahdan :D Not: Bağdat caddesinde bu arabayla boş trafikde 7 tur'un bedeli 110 tl Benzın parasıdır haberiniz olsun :)



Peugeot 307 Coupe 1.6

(Resimdeki 307 bana ait değildir)..

Vakti zamanında 307 tek kapı ailemizde 1 seneye yakın kaldı.. Piyasada pek tutulmadı olanlarda cok ucuza satılıyor zaten şu zamanlarda.. Bu arac' a genel olarak yorumum ne cok süper nede cok kötü orta halli bir coupe.. Performans konusunda oldukca tatmınkar ve kadranında bulunan rakamları rahatlıkla bulabilir.. 6 kişi + bagaj full + 210 km i görmüştür.. İç kabinde motor tamamen sessizdir hatta bazen calısmadıgını sanıp durdugu yerde anahtarı bır kere daha cevırmenıze sebep olur.. Koltukları oldukca konforludur bunu uzun yolda daha cok anlıyorsunuz..

Bazı eksi huylarıda vardır ; Fransız oldugundan sanırım sizin yapdıgınızın zıt ını yapmayı sever , vıraja gırmıssınızdır aracı saga cevırırsınız o sola gıder, sızde sola cevırırsınız dıreksıyonu bu sefer de o sag a gıder tipik fransız inadi tutar yanı.. Benım kullandıgım surede benden kaynaklanan bır sıkıntı bu baskasından duymadım cunku , direksıyonu rahatsız gelmısdı bana..
Arada bir elektrıklı camlarında sıkıntı yaratabılır, ki şöyle : yanınıza bı polıs memuru gelır trafıkde motorlu sizde cam ı acmak istersiniz ama ne mümkün!! Bizim Fransız gene huysuzlugunu gosterır ve acmaz cam ı ve mecbur sağ a cekıp cam fılmden guzel bı ceza yersınız... Yanı elektrıklı camlarında bazen takılma oluyor ... Yakıt tuketımı benzınlıye göre normal 9-10 arası..

Opel Astra 1.3CDTİ

Yukarıda konuyu acan Bey gerci fıkırlerını sunmus bende ufak bı alıntı yapiyim..
Ben sedanını kullanmadım HB sahıbıyım zaten ... Bu aracında işciliği gayet yerinde ve kalitelidir.. Yol tutuşunun harika oldugunu kullanan ve sahıblerıde bılır ,, (bu aracla vıraja gırerken cooperdan daha cok guvenıyorum)... Diğer bı yandan kasa ve şasi sağlamlıgı cok yerınde volvo tadında bı araba..
Yakıt tüketimi oldukca düşük üniversite dönemi boyunca beni otobüs eziyetinden kurtaran araba.. ve vergisininde düşük olması cabası :)

Eksi yanları ; 1.vitesin cok cabuk benı 2 ye at demesi.. bazen ıcımden gecırıyorum keske 6 degılde 5 vıtes olsaydı bu araba dıye o zaman 35km degılde 55 kmde 2 ye atmıs olurdum...
Böyle uzun bır rampa cıkıyorsanız bu arabalar 1.6 2.0 motorlar kadar anlık yakıt tuketıyor.. 1.3 motor kanatımca kasa ve kasaya konulacak agırlıklardan dolayı yetersız kalıyor özellıkle rampalarda ! Ve bu yüzden bu arabaların baskı balatası normalinden daha cabuk bitiyor... keske 1.3 cdtı degılde 1.6cdti 110 beygırlık bır motora sahıp olsaydı, he diceksınız 1.7cdti var ama oda benı hıc cekmıyor acıkcası ara motorları sevmıyorum.. Birde bunun dıger huy u gercı kronıklesmıs artık koltuk gıcırtısı.. yanınızda tabak canak varsa orkestra seflıgı yapabılırsınız bu aracda ...



Peugeot 406 V6

Bu canavarıda isviçrede kullandık , gercekden peugeot adına gözüm girmiş tek modeldir.. Bu aracda bulunan konfor belkı mercedes clk200de yoktur o derece söyleyebilirim.. Yakıt tüketimine gelmiycem sonucda az yakmasını bekliyemeyiz v6 motor :) Almanya otobanına cıkdıgımızda iyi kapatabiliyor...


Alfa Romeo 147 1.6

Bu aracda benı alfa arasında hayal kırıklığına uğrattı , hala isvicrede garajda duran bu arabayı gidince ilk iş değiştirmek olucak ! Serilik konusunda performansına diyecek yok tatminkar.. Koltukları peekde rahat degıl ve ön konsolda kullanılan işcilik çok kötü.. Ön konsoldakı ıscılık adeta fiat albea tarzında.. Yakıt tuketımıde 1.6 lara göre 8-9-10 arası...

Hoşuma giden kısımları , dizayn , göstergeler,direksiyon + performans...




Jaguar X-TYPE 2.5 EXECUTİVE

Bu aracla tanışmam pek hoş olmasada , jaguar dendimi gelinen son nokta gibi birşey, motorunun büyüklüğünden mütevellit performans ı yerinde.. Konfor u mükemmel derecede koltuklarında saatlerce oturabilirsiniz.. Ses sistemi kaliteside oldukca hoş.. Sürüşü keyifli , otomatik şanzumanı cok düzgün calışıyor.. Tek sıkıntısı rolantide bile deli gibi benzin yakması, ve parcalarının pahalı olması... İlk kullandıgımda kaza yaptım , ertesı servısde tl ve euro bazında degılde paund bazında satıldıgını ogrendım parcalarının.. ama jaguar birtane :D





Kia Sorento

Bu araçda ailemizde emekli sayılır , dedemin yadigar ı olmuştur ilk cıktığından bu yana , benım kullandıgımdakı gözlenimlerim yakıt tüketimi bir suv a göre yüksek değil ayrıca vergıde de öyle... Konforu verilen parayı hakketiriyor..
Uzun yolda kullanılırsa ayrı bır keyfı vardır bu arabanıın, motorunda perıyodık bakımlar dısında herhangı bır sıkıntı yasatmamısdır..

Benım ıcın sıkıntı yaratan kısmı bu suv ın yürür ü ciddi anlamda iyi değil araç belli bir hızla vıraaja gırdıgınde cok gezme yapıyor.. Sıfır aldıysanız eğer hemen gidip lastiklerinin değişmesi gerekiyor.. Orjınal lastıklerınde hıc ıyı yol tutus yok..




Hyundai Era 1.6 Benzinli

Hyundai era sokaklarda bol bol görebileceğiniz genelde taksici yada şirket arabasıdır.. Dizelleri fena gidiyor derler ben kullanma şerefine erişemedim daha dizelini ama benzinlisini 1 haftalığına kiralamıştım.. İzlenimlerim bu aracda iç donanımdaki işcilik cok zayıf , direksiyon ve vitesden dolayı 1 hafta kullanmama rağmen ellerim nasır tuttu.. Her yeri basit plastıkden yapılmış( Ön konsol ve kapılar).. Lastık ebatları fabrika cıkış ı cok ufak oldugundan arabada gezme yapabiliyor.. 90-100 e cıkınca direksiyon kafasına göre yönlenmeye başlayabilir...

Yakıt tüketimi benzınlı oldugundan da olabilir ama gercekden yuhh be abi diyecek kadar var ...
Eğer kutsal ışık yandıysa (Benzın ısığı) öyle 20-30 tl kesmez onu söndürmeye en az bi 50 60 lazımdır... Buna binayen merak ettım baktım sıtelerden kac para bu arabaların pıyasası dıye ,benım kıraladıgım 2010 modeldı zaten 9bınde idi km'si... Sıfır fıyatları 22.500 & 23.000 tl arası oldugunu gördum , alana bırsey demem kendı fıkrıdır ama kanımca o para verılmez dıyorum..
 
Son düzenleme:
7852247430092010.jpg


bu ne yahu? o plastik aksam varken umarım bu prensesler orda seyahat etmiyordur.. Allah korusun ani frende başlarını çarpabilirler..
 
Renault Fluence 1.5 dci Businnes,

Renultdan beklemediğim şekilde hoşuma giden araç, dışarıdan hiç beğenmediğim bu model şirket aracı olarak yeni geldi, focustan sonra arada dağlar kadar fark hissediliyor.
sürüş sırasında içerisi sessiz, oldukça yumuşak direksiyon park işlerini çok kolaylaştırıyor ama alışması biraz zaman alıyor.
şeklen tuhaf olan konsola göz alışana kadar arabaya sığamamışsın hissi veriyor ama iç hacim oldukça ferah.
vites geçişlerinde kol çok kemikli, her vites atışta ulan kırdım galiba bişeyler diye düşünüyo insan.
motor oldukça başarılı gayet seri, en büyük sorunu 130dan sonra ıslık sesi başlıyor bunu da teybi açarak çözüyoruz. bundan sonraki en büyük sorun da direksiyondaki teyp butonları çok kullanışsız teybi ayarlamak epey emek istiyor.

özetle beğendim, daha önce dışardan gördükçe ulan ne dandik araç diyodum ama kullanınca fikrim değişti.
 
Geri
Üst