Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış!, Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.
Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.
Bu iki maddeye katılmadım.
Problemlerle uğraşmaz deyimi saçma olmuş.
Trafik kelime anlamı olarak belirli bir alanda birbirine göre hareketli cisimlerin etkileşimidir. Dolayısı ile kurallara uymak, yavaş, saygılı, toleranslı araç kullanmak en doğrusu olsada, bu dingilik şartları değişken trafikde potansiyel kazazedeye dönüştürebilir. Örnek Otoban gibi hızı daha yüksek yollarda hızlı araçlarala yavaş araçlar arasındaki hız farkı, hızlı araçlarla diğer hızlı araçlar arasındaki hız farkından daha fazladır. Başka bir deyişle iki hızlı araç düşünelim 140-150 ile gidiyorlar arka arkaya, bir süre sonra 150 ile giden 140la gideni yakalar, sollamaya çalışır, o sırada önlerinde 90'la giden bir başka aracı sollamaya çalışırlar bir sağından biri solundan girer 90'la gidenin sağa veya sola kaçmaya çalışması kaza doğurur çünkü 90km hızla giden aracın yaptığı sapmayı 140-150 ile giden araç yapamaz, ya takla atar yada yavaş araçla yanyana çarpışır, hız farkı olduğundan takla dümen başlar.
Amma saçmaladım ha.
Neyse durun bakalım ikinci maddeye geliyoruz,
daha ne cevherler çıkar şimdi.
50 km hızla çarpışma 4.kattan yere düşüp çarpma etkisi yaparmış....
50km hız ile araba düz duvara da çarpsa, yinede darbeyi emme ve şok dalgasınındağılması hem kaporta hemde duvar üstünde olur. + araç içinde yaralanmaya sebebiyet verebilecek dizayn hataları herzaman düşünülür. Üstelik 4.kattan betona düşüp ölen çoktur ama toprağa düşüp sağ kalanda çokdur.
Neyse bu kadar yeter karizmayı alt üst ettik...