Trafikte 17 Yanlış İnanış

athlon2800

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2009
Mesajlar
386
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Siteyi ziyaret et
Paylaşim için çok teşekkür ettim güzel bilgiler yalniz geçen biz arkadşla bir tartişma yaptik hafif bir inişi viteste inilsemi daha az yakar yoksa boşa alinsami daha az yakar diye benim görüşüm viteste daha az yakar çünkü araç viteste gaz kesildiginde yakit tüketimi 0 dir ama boşta iken rolantide yaktigini yakar diye düşünyorum sizce ben haklimiyim arkadaşlar...

Motorunun teknolojisine bağlı olarak:
Tamamen haklısın
Benim araç 2006 Astra h, bizimkilerde 1000 devrin üstünde galiba gaz pedalına basılmadığında motora giden yakıtı tamamen keser
 

omer767

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2009
Mesajlar
103
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yeni ehliyet alan birisi olarak burdaki ekonamik ve gücenli sürüş önerileri ve teknikleri çok işime yarayacak gibi duruyor emeği geçen herkeze teşekkür ederim ;)
 

dreamin34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2009
Mesajlar
1,579
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniye olmalıdır.


ben bunu anlamadım abi ya şimdi 100 le gidiyorum ben takip mesafem 50 metre olursa 50 metreyi 3 saniyede gidiyorum zaten dahamı kısa olması lazım 50 den bilgiler için çok saol abi çok faydalı olacak bize bu bilgiler.
 

skrijel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
teşekkürler
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
15
Puanları
38
www.iststatus.com
Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniye olmalıdır.

ben bunu anlamadım abi ya şimdi 100 le gidiyorum ben takip mesafem 50 metre olursa 50 metreyi 3 saniyede gidiyorum zaten dahamı kısa olması lazım 50 den bilgiler için çok saol abi çok faydalı olacak bize bu bilgiler.

Samet 100 ile giderken aradaki mesafenin 50Mt olduğunu nasıl ölçüyorsun.?
Burada amaç hızın ne olursa olsun öndeki aracı 2 saniyelik takip mesafesi ile takip etmek. Yolda giderken öndeki araç herhangibir iz gölge vs den geçtiğinde 88-89 diye saydığında sen o gölge yada ize geliyorsan takip mesafen yeterlidir. Uygulanabilirlik açısından tahminden daha sağlıklı ve pratiktir.
Bu mantıkta hızın ne olursa olsun hesap aynı.
 

umit1984

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
303
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
www.daskuza.com
gerçekten paylaşım harika emeğine sağlık diyelim ...
 

demented

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Maddelerin hepsine katılıyorum, yanlız ilk maddede problemler her zaman önceden görülemeyebiliyor, bazı durumlarda yaşanan problemlerin ustalıkla ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Ama yine de mantık olarak haklısınız, nede olsa istisnalar kaideyi bozmaz.
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


ben bunun tam tersini düşünüyorum. fren anında uygun vitese çekerek motor komprasörünü kullanırsan daha kısa mesafede durulur... diye biliyorum
güncel olsun hemde düzeltme yapayım. dediklerin teorik olarak doğru olabilir ama panik frenden bahsedildiğinden motor kompresyonu vites küçültme vs anlık yapılabilecek bir şey değil. bu nedenle en kısa sürede durmak için debriyaj fren aynı anda durana kadar... manevra yaparak kaçmak da bir yöntem ama çok tehlikeli durumlar yaratabilir. en sağlamı durabileceğin hızda etrafı görerek dikkatli kullanmak. böylece panik frene gerek kalmaz... haaa önünüze göremeyeceğiniz mesafeden bir engel çıkar o zaman abs asr alfabede ne kadar harf varsa işe yaramaz. Allah kaza bela vermesin...
 
Son düzenleme:

Type-r

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,191
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
güncel olsun hemde düzeltme yapayım. dediklerin teorik olarak doğru olabilir ama panik frenden bahsedildiğinden motor kompresyonu vites küçültme vs anlık yapılabilecek bir şey değil. bu nedenle en kısa sürede durmak için debriyaj fren aynı anda durana kadar... manevra yaparak kaçmak da bir yöntem ama çok tehlikeli durumlar yaratabilir. en sağlamı durabileceğin hızda etrafı görerek dikkatli kullanmak. böylece panik frene gerek kalmaz... haaa önünüze göremeyeceğiniz mesafeden bir engel çıkar o zaman abs asr alfabede ne kadar harf varsa işe yaramaz. Allah kaza bela vermesin...

Bende yazılanlara katılmakla beraber Motor freni yaparak durmanın daha iyi olacağını düşünüyorum. Başımdan geçtiği için belkide(kaza atlattığım için) daha iyi anlayabiliyorum. Olay şu şekildeydi Otobanda dik bir rampadan inerken sapağı kaçırmayayım, okula geç kalmayayım :) diye bir anda 130km/h gibi bir süratle bir anda en sol şetirren sapağa girmeye çalıştım vede altımda da accent era vardı. Ne olduğunu şaşırdım ve bir anda aracı 5'nci vitesten 3'e attım vede frene aslıldım. Beni kurtaran ise KEsinlikle motor freniydi. Tabiki bunların hiçbirini yapmamam gerekirdi ama işte sabahın 8'inde okula yetişeyim diye yaptığım şeyin cezasını çekecektim. Allah korudu valla. :(
 
Üst