Trafikte 17 Yanlış İnanış

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MOKIA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Paylaşim için çok teşekkür ettim güzel bilgiler yalniz geçen biz arkadşla bir tartişma yaptik hafif bir inişi viteste inilsemi daha az yakar yoksa boşa alinsami daha az yakar diye benim görüşüm viteste daha az yakar çünkü araç viteste gaz kesildiginde yakit tüketimi 0 dir ama boşta iken rolantide yaktigini yakar diye düşünyorum sizce ben haklimiyim arkadaşlar...

Motorunun teknolojisine bağlı olarak:
Tamamen haklısın
Benim araç 2006 Astra h, bizimkilerde 1000 devrin üstünde galiba gaz pedalına basılmadığında motora giden yakıtı tamamen keser
 
yeni ehliyet alan birisi olarak burdaki ekonamik ve gücenli sürüş önerileri ve teknikleri çok işime yarayacak gibi duruyor emeği geçen herkeze teşekkür ederim ;)
 
Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniye olmalıdır.


ben bunu anlamadım abi ya şimdi 100 le gidiyorum ben takip mesafem 50 metre olursa 50 metreyi 3 saniyede gidiyorum zaten dahamı kısa olması lazım 50 den bilgiler için çok saol abi çok faydalı olacak bize bu bilgiler.
 
teşekkürler
 
Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniye olmalıdır.

ben bunu anlamadım abi ya şimdi 100 le gidiyorum ben takip mesafem 50 metre olursa 50 metreyi 3 saniyede gidiyorum zaten dahamı kısa olması lazım 50 den bilgiler için çok saol abi çok faydalı olacak bize bu bilgiler.

Samet 100 ile giderken aradaki mesafenin 50Mt olduğunu nasıl ölçüyorsun.?
Burada amaç hızın ne olursa olsun öndeki aracı 2 saniyelik takip mesafesi ile takip etmek. Yolda giderken öndeki araç herhangibir iz gölge vs den geçtiğinde 88-89 diye saydığında sen o gölge yada ize geliyorsan takip mesafen yeterlidir. Uygulanabilirlik açısından tahminden daha sağlıklı ve pratiktir.
Bu mantıkta hızın ne olursa olsun hesap aynı.
 
gerçekten paylaşım harika emeğine sağlık diyelim ...
 
Maddelerin hepsine katılıyorum, yanlız ilk maddede problemler her zaman önceden görülemeyebiliyor, bazı durumlarda yaşanan problemlerin ustalıkla ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Ama yine de mantık olarak haklısınız, nede olsa istisnalar kaideyi bozmaz.
 
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


ben bunun tam tersini düşünüyorum. fren anında uygun vitese çekerek motor komprasörünü kullanırsan daha kısa mesafede durulur... diye biliyorum
güncel olsun hemde düzeltme yapayım. dediklerin teorik olarak doğru olabilir ama panik frenden bahsedildiğinden motor kompresyonu vites küçültme vs anlık yapılabilecek bir şey değil. bu nedenle en kısa sürede durmak için debriyaj fren aynı anda durana kadar... manevra yaparak kaçmak da bir yöntem ama çok tehlikeli durumlar yaratabilir. en sağlamı durabileceğin hızda etrafı görerek dikkatli kullanmak. böylece panik frene gerek kalmaz... haaa önünüze göremeyeceğiniz mesafeden bir engel çıkar o zaman abs asr alfabede ne kadar harf varsa işe yaramaz. Allah kaza bela vermesin...
 
Son düzenleme:
güncel olsun hemde düzeltme yapayım. dediklerin teorik olarak doğru olabilir ama panik frenden bahsedildiğinden motor kompresyonu vites küçültme vs anlık yapılabilecek bir şey değil. bu nedenle en kısa sürede durmak için debriyaj fren aynı anda durana kadar... manevra yaparak kaçmak da bir yöntem ama çok tehlikeli durumlar yaratabilir. en sağlamı durabileceğin hızda etrafı görerek dikkatli kullanmak. böylece panik frene gerek kalmaz... haaa önünüze göremeyeceğiniz mesafeden bir engel çıkar o zaman abs asr alfabede ne kadar harf varsa işe yaramaz. Allah kaza bela vermesin...

Bende yazılanlara katılmakla beraber Motor freni yaparak durmanın daha iyi olacağını düşünüyorum. Başımdan geçtiği için belkide(kaza atlattığım için) daha iyi anlayabiliyorum. Olay şu şekildeydi Otobanda dik bir rampadan inerken sapağı kaçırmayayım, okula geç kalmayayım :) diye bir anda 130km/h gibi bir süratle bir anda en sol şetirren sapağa girmeye çalıştım vede altımda da accent era vardı. Ne olduğunu şaşırdım ve bir anda aracı 5'nci vitesten 3'e attım vede frene aslıldım. Beni kurtaran ise KEsinlikle motor freniydi. Tabiki bunların hiçbirini yapmamam gerekirdi ama işte sabahın 8'inde okula yetişeyim diye yaptığım şeyin cezasını çekecektim. Allah korudu valla. :(
 
Geri
Üst