Bende yazılanlara katılmakla beraber Motor freni yaparak durmanın daha iyi olacağını düşünüyorum. Başımdan geçtiği için belkide(kaza atlattığım için) daha iyi anlayabiliyorum. Olay şu şekildeydi Otobanda dik bir rampadan inerken sapağı kaçırmayayım, okula geç kalmayayım diye bir anda 130km/h gibi bir süratle bir anda en sol şetirren sapağa girmeye çalıştım vede altımda da accent era vardı. Ne olduğunu şaşırdım ve bir anda aracı 5'nci vitesten 3'e attım vede frene aslıldım. Beni kurtaran ise KEsinlikle motor freniydi. Tabiki bunların hiçbirini yapmamam gerekirdi ama işte sabahın 8'inde okula yetişeyim diye yaptığım şeyin cezasını çekecektim. Allah korudu valla.
Senin yaptığın olay farklı sen durmamışsın aracı yavaşlatıp manevra yapmışsın...Panik fren başka birşey. denemek istersen boş bir yolda yola dik bir çizgi çek tam 60 metreye bir çizgi daha çek. aracı ilk çizgiden saatte 100 km sabit devir (aracın ivmelenmesi tamtmlanmış olmalı) ve hızla ilerle ilk çizgiye bastığın anda debriyaj ve frene aynı anda bas durana kadar çekme. durma mesafeni işaretle.
sonra dediğin gibi 5 den 3 e alıp frenlemeye devam et bak bakalım kaç metrede duracaksın.
panik frende kompresyon için debriyaja basacaksın vitese takacaksın debriyajı bırakacaksın frene asılacaksın bak yazmak bile uzun
dene ve gözünle gör...
Ama aracı yavaşlatmak yada manevra yapmak için kompresyon kullanılır...
panik frende sence bence öyle böyle olayı olmaz Allahda panik frene mecbur etmesin. Başıma iki kere geldi birinde bir köpeğe kuyruğundan vurarark atlattım birinde yola dik giren tıra (karşıdan güneş yüzünden geç görmüştüm ve izmit e5 de kırmızı ışığı geç farketmiştim gerçi yolun o kesiminde o dönüş ve ışıklar çok kişiye zoranlar yaşatmış ve şimdi düzeltmişler) ortadan girmeye 10 metre kala emniyetli mesafeye ve hıza inebildim...