*Tüketici Şikayetleri* Paramı Nasıl Alırım?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan marikan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
başımdan geçen bi olayı anlatmak istiyorum. belki bu duruma düşen arkadaşlara yardımcı olur. bu konu altında tüketici şikayetlerini konuşuruz...

yaz tatilinde sxg75 cihazımın ekranı cebimde çok kötü bi şekilde çizildi. ankaraya döner dönmez kızılay başarı servise gidip ekranı yaptırmak istedim. garanti akpsamı dışında tabi. 70 ytl ücreti kabul ederek 10/09/2007 tarihide cihazımı servise teslim ettim. 20 gün içinde oarçanın ellerine ulaşacağını en geç 30 gün içinde teslim edeceklerini sölediler.

30 gün sonra servise gittim ve hala parça beklediklerini sölediler. üzerine fazla düşmedim. 30 gün sonunda telefonumun takip formunu internetten takip edemez oldum. çünkü bilgiler çıkmıyodu. beklemeye devam ettim.

2.5 ay oldu. başarı telefonlara cevap vermiyodu. sinirle benq-siemens müşteri hizmetlerini aradım ve durumu izah ettim. başarı ile irtibata geçeceklerini ve bana geri döneceklerini sölediler. aradan 1 hafta geçti ne arayan var ne soran. tekrar siemensi aradım ve durum sordum. başarıdan cevap beklediklerini, bana geri dönceklerini sölediler. tekrar başarıyı aradım bu defa cevap verdiler ne olduysa. telefonumu sordum aradan 3 ay geçtiğini, beklemekten bıktığımı söledim. değişim isteniyor notu düştüler. 2 gün sonra tekrar aradığımda yeni telefon geldiğini, gelip almamı sölediler. sevinerek başarı gittim. sıram geldiğinde bi telefon getirdiler kutu ile.. o da ne bi baktım S88... oysaki benim telefonum SXG75 idi. benim telefonumun bundan olmadığını sxg75 olduğunu söledim. sxg75 in üretimi bittiğini benzer özelliklerde olduğu için s88 gönderdiği firmanın sölediler. bunu kabul edemeceğimi paramı iade etmelerini istedim. para iadesi için tüketici hakem heyetine başvurmam gerektiğini sölediler.

büyük bi sinirle gidip siemensi aradım. durumu izah ettim. s88 in sxg75 ile benzer özelliklerde olduğunu sölediler. oysa sxg75 GPS, 3G gibi çok daha üstün özellikler var. karşınızda çocuk yok, ben biliyorum hangi özellikler olup olmadığı dedim. paramı iade etmelerini söledim. bunun benim istememle olmayacağınıi firmanın böle bi karar almasının gerektiğini sölediler. bende tüketici hakem heyetine gideceğimi söleyince ısrarla anlaşmaya çalıştılar. istedğiniz bi model varsa onu gönderelim filan dediler. kabul etmedim.

25/12/2007 tarihinde yenimahalle kaymakamlığına dilekçe ile başvurdum. orda çalışan bayan bağlayıcı karar için fatura limitinin 792 ytl olduğunu söledi. beni faturam 809ytl idi. ön karar çıkarabileceklerini, bununla tüketici mahkemesine başvurabileceği söledi.

daha sonra tesadüfen bi hukuk sitesinde tüketici hakem heyetlerinin bağlayıcı karar için fatura limitinin 2008 yılında 827 ytl olduğunu öğrendim...

neyse sadete geleyim :D 3 gün önce başarı teknik servisten aradılar ve paramı iade etceklerini sölediler. bi kaç belge istediler. kimlik fotokopisi, fatura aslı, hesap numarası. teslim ettim. haftaya paramı hesabıma yatıracaklarını sölediler. hep beraber bekleyip görecez bakalım. inş alıyorum paramı...

amma yazmışım haa:D
 
:alkis: :alkis: :alkis: Valla helal olsun çoğumuzun lanet olsun dediği bir durumun peşini bırakmayıp hakkını almışsın inşallah paranıda biran önce alırsın.
 
ama başlık biras yanlış olmuş be abi:D senin yardıma ihtiyacın yokki :D
 
valla gecmiş olsun olsun umarım para işide anlattığın gibi olmaz adamların 1 ayı 3 ayı geciyor. para için 1 hafta demişler sen bi 3 haftayı gözden çıkar derim :d
 
opelim.net'liler hakkını arar ve bulur. tabi kanun ve düzen çerçevesinde :D
 
""Öncelikle tebrikler arkadaşım..Tüketici heyetine gitmek oraya verilen evraklar hatta oradaki prosüdürler bile zaman zaman sıkıcı hal alabiliyor ve vazgeçtiriyor cidden hak aramaktan!!.
Bir keresinde Tunalı-Elle den aldığım yakkabıyı 2. gününde söylendiği gibi rahat olmaması gerekçesi ile iade etmek istedim kabul edilmediği gibi ilgisizce değişim fişi veririz dendi.3 hafta boyunca İstanbul Elle -Tunalı Elle telefon trafiği sonunda Kızılay Kumrular da kaymakanlığın yanında Tüketici Heyetine dilekce vereceğimi bildirdim..İstanbul Elle pazarlama müdürü aradı bunun üstüne.Bir yanlışlık olmuş iade süreci elbette hakkınız ancak bu üründe kusur varsa vs vs..Eh o saatten sonra kibarlığı bırakıp "terbiyesizce davrandıklarını ve yalan söylemediğimi ve oldukça kalitesiz rahatsız bir ayakkabı olduğunu" ifade ettim.İade yapıldı:confused: ..
Uzun lafın kısası bu ve benzeri bir çok durum ve olayda illahlah ettirip vazgeçirebildikleri için tüketiciye satana kadar iyi sattıktan sonra saygısızca olan bir çok adı sanı bilinir büyük firma var ve oluşmakta..Buna müsaade etmemek doğru olan ne kadar uğraş gerektirsede.Bu yüzden büyük sabır sonunda hakkın olanı almakta dirayet göstermenden dolayı Tebrikler..""
 
Allah kimseyi sıemens konusunda servise düşürmesin derim..bende 2005 yılında Sıemens SX1 almıştım(almaz olaydım) telefon 2 senelik garantisi boyunca tam 8 sefer servise gitti fakat ücret iadesi veya değişim yapılmadı..bunun sebebide arızanın özelliğini bilerek basite indiriyorlarmış ve böylece sen değişim veya ücret iadesi istediğinde bak arıza o kadar da büyük deil cevabını veriyorlar sonradan öğrendik ama neyse sonunda kurtuldum bende..Allah yardımcın olsun inş paranın en kısa sürede alırsın...
 
ben olsam 3 aylık faizinide alırım o paranın

Aveadan kabarık bi fatura gelmişti. Müşteri hizmetlerini aradım okeyleştik ama bu arada ben çoktan faturamı ödemiş oldum. Dediğin gibi ben ödemezsem faiz işliyo o zaman fazladan yatırdıgım tutarın 1 aylık faizini istedim (tabiki inat için), öyle bi uygulama olmadığını söyledi. Bende sizin uygulamalar hep müşteriye yaslıyo diyince çıtını çıkaramadı. Neyse ölesine bi örnek ama problem 1 ay sonraki faturada halloldu.
 
Bir banka 2 farklı subesine havale icin musterisinden para alıyor.Havale yapan da yaptıran da musterisi ne kadar super bi hizmet.Bu ve bunun gibi ornekler cok.Kardesime LG telefon aldım.Minik konusurken agzına girecekmis gibi bisey.Telefon her ay bozuluyor.ben de servise gonderiyorum.( en az 6 kez gitti ) Biraz sesimi yukseltince karsımdaki ses tonu ezik bir hal aldı.Hatta mahkemelerden falan bahsedince de tamam arkadasım sen telefonun nasıl ve neye maruz kalarak bozulursa bozulsun gonder yapalım.Ben de gonderiyorum yapıp geri gonderiyorlar.Oyuncak gibi oynuyoruz.
 
Geri
Üst