turbo lu araç kullanımı yardım...

Çalıştırıp bekleyin diyen sanırım yok, ilk çalıştırmalar için. Burda esas nokta kitapçıkda da dediği gibi motor ısınana kadar aracı sıkıştırmamaktır.

Kullanım sonrası stop ise kullanım sğresi ve sıkıştırma durumuna bağlı olarak 30sn den fazla yapılmasını gerektirebilir
 
Valla dizel araçlar için şart diyolar durdurunca belli bi süre çalıştırmak. Ben şuana kadar 10 saniye bile çalıştıran görmedim. Hatta araç durmadan kontağı kapatanlar var. İnsanımız çok cahil malesef.
 
hızlı soğuyormuş....otobandaki denemeler sonrası z16let in turbo rengi normale rolantide 4 dakikada döndüğü oluyor :D
bendeki turbo sendekinin yaklaşık 3 katı büyüklüğünde sayılır,ve dizel turbosu :)

buradaki mesele turbo nun akkor halinin gitmesi değil kısa bir süre içinde yağlamanın düzene girmesi,türbin in içinde basınc sonrası yağ kalmaması...
yoksa o yağ yanarak zarar verir...
 
bendeki turbo sendekinin yaklaşık 3 katı büyüklüğünde sayılır,ve dizel turbosu :)

buradaki mesele turbo nun akkor halinin gitmesi değil kısa bir süre içinde yağlamanın düzene girmesi,türbin in içinde basınc sonrası yağ kalmaması...
yoksa o yağ yanarak zarar verir...

Canerim sen o kafan kadar turbonun üstünde turbo kor halde iken mangal yapmayı denesene bir ara :D :maden:
 
maytap geçme la :D
tır ın turbosu kızarıyor öyle :D arabanınki kızsa çayda çıra oynarım üstünde yoksa :D
bide mangalım var onda daha iyi oluyor....:P
 
size tavsiyem arkadaşların dediği gibi ilk çalıştırmalarda otomatik jikle devre dışı kalana kadar yani rolanti normale inene kadar imkanınız olduğunca beklemeniz ,birde motor işletim sıcaklığına (90 derece)ulaşınçaya kadar sıkıştırmamanız,araçla uzun yol yapınca veya sıkıştırınca 1 -1,5 dk kadar rolantide bekleyip öyle stop edin ve normal kullanımdada 30 sn beklemeniz turbo ömrü için çok önemli,yağ olayına gelince turbolu araçlarda turbonun da motorun yağından kullandığını düşünürsek bukadar rpm çeviren bir parçanın sürekli sağlıklı yağlana bilmesi için motor yağının düzenli olarak değişmesi gerekir(misal bizim yol şartlarımız ve yakıtımızın temizliğinde olan bir ülkede 10 bin km bence ideal biliyorum bir çok arkadaş itiraz edecek ama turbo benzinli bir aracın yağına 10k da bakarlarsa ne den böyle dediğimi anlarlar),başka husus ise hava filitresinin sürekli yeni olmasına özen göstermek ,orjinal filtreyide yağ gibi 10k da bir değiştirmek turbo ,performans ve tüketim için çok önemli.
 
bende turbo dizel kullanıorum bilinenin aksine kullanım kitapcıgında aracı çalıştırdıgınızda rolantide beklemek yerine bir süre(5-10 dk) düşük devirde kullanılması tavsiye ediliyor. stop etmede 2 3 dakka abartılı bi durum stop etmeden 30 sn rolantide çalıstrmak yeterli olacaktr. ilk çalıştrma beklemenize gerek yok (bunu ben degil opel kitapcıgı soyluor)
 
Öncelikle aracınız hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin .
Özellikle soğuk motorda 1 dakıka ronaltıye dikkat edin (Dizel benzınlı fark etmez turbo olan her araçta) yaklaşık 5 dakikalık bir aşırı besleme olan motorlarda gazlamak ve hemen ardından kontağı kapatmak turbo milinin 30.000dev/dk ile YAĞLAMASIZ OLARAK dönmesine devam ediceğıne tekabul eder ve belirli bir zaman sonra kırılan mil sizin ocağınıza incir ağacı dikmektedir.
Bakımlarınızda paradan kaçmayıp Tam sentetik motor yağı kullanın,
Uzun yolculuklarda veya agrasıf suruşten sonra 30-40 sanıye kontak kapayın
Turbo su devırde devreye gırer diye bır husus yoktur turbo kontaktan sonra 800 devırde bıle açıktır turbinler döner ve size tavsıyem ve uzun süreçte cok yararını görüceginiz max tork bandının altında aracı sürmeyin,aracı bayıltmayın !
Kesinlikle ve kesinlikle yağ katkısı kullanmayın !
 
30 sn gaza dokunmadan kapatırsanız faydalı olur tabi :) benim merak ettiğim bu twinturbo araç sahipleri ne yapıyor aceba 10dk mı çalıştırıyorlar :)

saygılarımla mltcdt
 
Geri
Üst