Uzun Yol İzlenimleri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bye_Bye
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

madem konusu açıldı sorayım... sizce bu kg fazlalığı 1394kg anormal degil mi? genelde buyuk kasa sedanlar 1200kg-1300kg civarında.. bu fazlalığın sebebi aceba aracın çelik bariyerler ve ana konstruksiyonundan mı kaynaklanıyor?
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Yeni Astra nın gizli testlerinde motorların güçlü ve ekonomik olduğu ancak kasanın çok ağır olduğu belirtiliyordu.

Bu durumun yansımasıysa (araçların ekonomi ve hızlanmalarından memnun dahi olsak) düşen performans ve artan tüketim oranı..
Ağırlaşma sebebiyse eski modele göre ebatların büyümesi, güvenlik donanımları, daha fazla izolasyon malzemesi kullanımı, elektronik donanımlar ve firmanın tercih ettiği sac / çeliğin niteliği.


Benzer değişimlerle aracı hafif tutmak için geleneksel malzemelerden ziyade pahalı teknolojilerle üretilmiz malzemeler gerekir.
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Tolga KARACA link' Alıntı:
Yeni Astra nın gizli testlerinde motorların güçlü ve ekonomik olduğu ancak kasanın çok ağır olduğu belirtiliyordu.

Bu durumun yansımasıysa (araçların ekonomi ve hızlanmalarından memnun dahi olsak) düşen performans ve artan tüketim oranı..
Ağırlaşma sebebiyse eski modele göre ebatların büyümesi, güvenlik donanımları, daha fazla izolasyon malzemesi kullanımı, elektronik donanımlar ve firmanın tercih ettiği sac / çeliğin niteliği.


Benzer değişimlerle aracı hafif tutmak için geleneksel malzemelerden ziyade pahalı teknolojilerle üretilmiz malzemeler gerekir.

Bu aracın tam 250 kilo fazlalığı var...  sebebi ne olursa olsun bu 250 kilo fazlalıktır arkadaşlar...

Bu fazlalık ki, bilhassa 1,3 motorlu araçların aracın kalkışta can çekişmesine, yokuşta yığılıp kalmasına ve  yine özellikle kalkışlarda olmak üzere aşırı yakıt tüketmesine sebebiyet veriyor...

Testlerde de  astranın hantallık sebebinin kasa ağırlığı olduğu belirtiliyor...
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

14 gündür İstanbul'daydım dün akşam İzmir'e geri döndüm. Yolculuğum çok keyifli geçti, araç gerçekten uzun yolda bir harika. Tüketim değerleri İzmir - İstanbul 5,1 (PO) genelde 110 Km hızla seyrettim. Dönüşte Shell Gtl aldım. Motor sesi kesinlikle değişiyor. Dönüşte tek başımaydım sadece 1 valiz vardı bagajda. Tüketim ortalamam 4,7. Bursa otobanının tamamını dip gaz gittim, 206 Km son hızı gördüm. 
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Bir de ben şu İstanbul güzergahını sağ salim atlatsam, hiç yakıtında değilim işin..
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Herkese Merhabalar tekrar;

Cuma günü aracımı İstanbul'da teslim aldım ve bugün aracımla ilk uzun yolumu yaptım. size bu satırları çanakkale assos'tan yazıyorum.

Bildiğiniz gibi aracım 1.6 115hp enjoy plus. Sabah 5.30 da yola çıktım 500 km yol yaptım. Aracı aldığımdan beri 97 oktan benzin koyuyorum. ilk olarak herkesin söylediği gibi aracın yol tutuşu mükemmel. her çeşit yoldan geçtim assos'a gelene kadar. TEM, Duble Asfalt, Tek Yön Asfalt, Tek Yön Stabilize ve hatta dağ yolu tek şerit olmak üzere.  ;D Bunların hepsinde araç müthiş bir yol tutuş sergiledi. Ben aracı devirli kullandığım için yokuş yukarı tırmanmalarda araçta bir kasılma ya da yığılma olmadı sollamalarda ataklık iyiydi. Yolda gelirken bir virajda sürüş hatası yapıp frene geç basmama rağmen araç kesinlikle asfalta yapıştı ve yolu bırakmama kararlılığını sürdürdü. bildiğiniz gibi frenle viraj en tehlikeli fiziksel bileşim. buna rağmen bir güvensizlik hissi yaşamadım. aracı devirli kullandığınızda hele ki müzikte çalıyorsa (ki arabada çok da yüksek sesli bir müzik yoktu) motor sesini sadece devirlenmede duyuyorsunuz. istediğiniz hıza ulaştıktan sonra ben motor sesini pek duymadım. Eşimin belinde ciddi sağlık sorunları olmasına rağmen assosa vardığımızda bana söylediği ilk şey yoldan hiç yorulmadığı ve belinde bir ağrı hissetmediği oldu, tabi ben aracı kullanmanın zevkini yaşarken bu zevki artıran yegane şeyin konfor olduğunu sonradan anladım. ;D yakıt tüketimim 7.5 litre civarı oldu ancak bu 7.5 litreyi yolun son 100 km sindeki yavaş seyirim haricindeki 140 -150 sabit hızdaki tem ve duble asfalt yolda katettiğim kilometreler de dahil. ayrıca bu değerleri yakalarken aracın bagajı full ve 3 kişi (ben=1.5 eşim=1 ve köpeğimiz=0.5  dancee) aracın içindeydi:D

Dönerken yol bilgisayarını sıfırlayıp döndüğümdeki değerleri tekrar sizinle paylaşacağım. Umarım yazdıklarımla sizlere birazda olsa bilgi sağlayabilmişimdir. Okuduğunuz için teşekkürler, herkese iyi forumlar.
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Selam Arkadaşlar,

Bugün 3. uzun yolumdan döndüm.1 ay içinde 2 kez izmitten ankaraya gidip geldim, 3200 km nin 1300 km si sadece bu yolda yapıldı.

Bu sefer farklı bir şey tecrübe ettim.2000 devir civarı 6 viteste eğim çıkarken motor zorlandığı için sanırım, cruise control devreden çıktı.Sonra gazı ben devraldım.Fakat düz ya da hafif eğimli bir yolda cc nin devreden çıktığını görmedim.Sanırım cc motor torkunun yeterli kaldığı durumlarda kullanılıyor.Eğim fazla ise ya da düşük devirde motora fazla tork biniyorsa devreden çıkıyor.Bunu tecrübe eden var mı?
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Selam Arkadaşlar,

Bugün 3. uzun yolumdan döndüm.1 ay içinde 2 kez izmitten ankaraya gidip geldim, 3200 km nin 1300 km si sadece bu yolda yapıldı.

Bu sefer farklı bir şey tecrübe ettim.2000 devir civarı 6 viteste eğim çıkarken motor zorlandığı için sanırım, cruise control devreden çıktı.Sonra gazı ben devraldım.Fakat düz ya da hafif eğimli bir yolda cc nin devreden çıktığını görmedim.Sanırım cc motor torkunun yeterli kaldığı durumlarda kullanılıyor.Eğim fazla ise ya da düşük devirde motora fazla tork biniyorsa devreden çıkıyor.Bunu tecrübe eden var mı?
evet . aynı durum benim için de geçerliydi . hatta bunu forumda paylaştım. daha sonra bunun için servise gittim. servis bunun debriyaj sensörü ile alakası oldugunu, zaten debriyaj ve fren senörleri (daha dogrusu müşürler) nin kampanya kapsamında degiştirildigini belirttigini söylediler. benim araçta bu sorun nedeniyle degişim yapıldı ancak degişim sonrası yazılım atılması unutulmuştu. yine sorun devam ediyordu. en son yazılım da atıldı . şimdilik bir sıkıntı yok. sizde servise başvurmanız durumunda gerekli ayarlamalar yapılacaktır.
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Peki eğimsiz düz yolda da cc kendiliğinden devreden çıkıyor muydu?

Ben de düz yolda sorun yok, 6. viteste 100 kmh ile eğim çıkarken üst üste 3 kez devreden çıktı, sanırım zorlandığı için sistem bu şekilde kendini korumaya alıyor.
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Peki eğimsiz düz yolda da cc kendiliğinden devreden çıkıyor muydu?

Ben de düz yolda sorun yok, 6. viteste 100 kmh ile eğim çıkarken üst üste 3 kez devreden çıktı, sanırım zorlandığı için sistem bu şekilde kendini korumaya alıyor.
yokuş 6. vitesle çıkılamayacak kadar dik ise ondan çıkmış olabilir. ben 3 kez şehir dışına çıktım hep cc kullandım hiç devreden çıkmadı.
 
Geri
Üst