V E C T R A C ' Ler Buraya

Üstadım merhaba,

Farları alan kişiyim :)

Bu konuyla ilgili çok araştırma yaptım. 2003 model olan vectra c lerde maalesef direksiyon kumandası çalışmıyor. Markası ne olursa olsun bu kumandayı çalıştırmak maalesef mümkün değil. Aslında burada sorun şu; çalışmaz diye birşey yok, sadece 2003 model tek bir ekran tipi olduğu için bu teyp için modülle kimse uğraşmamış. 2004 ve üstü araçların sen de bilirsin ekran tipi modül tipi farkları var. Dolayısıyla navix, necvox vb nasıl bir markayı tercih edersen et, çok yüksek ihtimalle direksiyon kumandaların çalışacaktır. Ekranda ise sadece en üstte tarih görünüyor. Onun dışında hiçbirşeyi etkilemiyor. Tavsiye üzerine navix aldım ve aracıma taktım. Maalesef direksiyon kumandalarını çalıştırmayı başaramadık. Arkadaşımın çalıştığı Navix in yetkili bayii sahibi, bir ara aracını getir, biraz kurcalayayım belki çalıştırabilirim dedi ama yine de imkansıza yakın gibi duruyor. Zaten yurtdışı forumlardan da çok takip ettim. Ebay de direksiyon kumandalarının çalıştıran kitleri araştırdım farklı marka teypler için. Bütün bu aparatlar bile 2004 ve üstü şeklinde satılıyor. Dolayısı ile büyük ihtimalle direksiyon kumandaların çalışacaktır.
 
Merhaba Turgay Abi :) 2004 ve üstü derken c1 05 mi yoksa gerçekten de 2004 mü?Bizim radyolar ve ekran farklı değil diye biliyorum..Bende de 4'lü cd çalarlı ve kaset çalarlı radyo var..Senin araç da elegance ve sende de aynı teyp ve haliyle aynı ekran olmalı..Doğru değil mi Turgay Abi?
 
Yaptığım araştırmalarda maalesef C1 gibi kasa tiplerinden bahsedilmiyor. 2003 ve 2004 lerde teyp aynı bile olsa sanırım iç sistemde farklılıklar var. Zaten burada önemli olan soket ve tesisat farkı... 2003 lerde olan tesisat sistemi veya soket sistemi farklı olduğu için çalıştırmıyor. Benim bildiğim ve gerek yurt içi gerek yurtdışı forumlardan okuduğum 2004 ve sonrası araçlarda direksiyon düğmeleri çalışıyor. Yalnız şunu da söylemeliyim; aracın konsol görünümü öyle hoş oluyor ki direksiyon kumandalarının çalışmamasına alışıyorsun bir süre sonra...
 
Direksiyon kumandasının çalışmamasına razıyım ben zaten Turgay Abi de asıl önemli olan klima üniteleri ya da yol bilgisayarı verileri örn anlık tüketim vs gibi bilgilendirmelerin çalışmaması :( eğer radyo bilgileri yerine tarih-saat çıkıyorsa zaten çok iyi olur..Analog saatler var şimdilerde hususi araçların gövdelerinde..O işi görür..Emin olabilsem almayı düşünüyorum..TV,DVD,Bluetooth,NAVI,MP3,Geri vites kamerası...Sundukları gerçekten de çok iyi..
 
O konuda emin olabilirsin üstadım... Aracıma taktırdım, direksiyon kumanda düğmelerim hariç tüm sistemim sorunsuz çalışıyor. Sadece ana ekranın en üstünde radyo frekans bilgileri yerine tarih görünüyor o kadar. Klima üniteleri, anlık tüketim değerleri gibi tüm değerler aktif olarak çalışıyor. Başka hiçbir etkisi olmuyor ana ekran üzerinde...
 
Sağolasın Turgay Abi..İçimi rahatlattı bu konu ;) ve bu zamana kadar en detaylı bilgiyi verdin bu konuda..İlgilenenlere de yardımcı olacaktır..Teşekkürler..
 
Rica ederim,
Yardımcı olabildiysem ne mutlu...
Arabalardan sonra müzik hayatımda 2. sırada... Araçta müzik dinlemek benim için ayrı bir keyif. O nedenle bu konuda kendi çapımda da olsa bilgi sahibi olduğumu söyleyebilirim.
 
Bu tampon nedir böyle arkadaş!!

Zamanında sorduydum da 1200 tl demişlerdi boyasız :)



artık almanlığını kaybetmiş direk amerikanlaştırmış vectrayı..
 
vectra c1 twin turbo 1.9 tcdti

Bir de vectra c 2005 twin turbo serisi tasarımı ve gücü vardı ki üstümde hala daha etkisini hissettiriyor...Bu aracın motorunda iki turbo kullanılmıştı..Çift ya da ikiz turbo zaten aracın soy ismi...Bu araç, adından da anlaşılacağı üzere ikiz karakterli çift şarjlı bir motor kullanmakta..Gelişen ve şekillenen dünyada petrolün de ömrünü tamamlamasına yakın alternatifi mazotlu araçlardan da istenilen performansı elde etme adına ön çalışmalar kıymet kazanıyor..Böyle bir niyetin de en verimli ve ilk meyvelerinden biri olan bu vectra, 1898 cc lik dizel motora sahip ve 212 hp gücünde...Torku şaşırtıcı...400 nm...



İlk turbo, 1800 devire kadar işlev görüyor ardından devir yükseldikçe ve 1800den itibaren de diğer turbo harekete geçerek ortalığa performans yağdırıyor...Tasarım olarak kendi kasasının son ürün gamı olan vectra c1 twin turbo, aslında insigniaya evrimleşme sürecinin de önemli bir ayağı olduğunu sergiliyor...Standart vectralardan farklı karosere sahip olmakla birlikte almanların korkunç mavi dedikleri arden mavisi ve opc line ile adeta özdeşleşmiş olan 19 inçlik opc jantlar aracın havasını ambiansını belirleyen önemli karakterlerinden..Sadece 6.5 sn içinde 80mili alaşağı edebilen bu makine için ne yazık ki spor süspansiyon paketi eklentisine izin verilmeden bir süre yollarda
bulunabildi..Ardından bu motorun gücüne 50 nm tork daha destek verebilecek yani 450 nm torklu hale getirecek bir aktarma organı ve vites kutusu desteği verilmişti..Ne yazık ki günümüzde en azından Türkiye'de bu motorun daha evcilleşmiş ama yine de selefinde iddialı vectra 1.9 cdti motoru yer alıyor...Ben direk tasarıma girecektim ama motoruna da girmeden edemedim.. :D Şu kasa vectra olsa ne de iyi olurdu bir tane :)

 
Vectra nın opc serisine gerçekten hayranım... Özellikle bu mavi renk araçta mükemmel görünüyor ve gerçekten agresif bir canavar izlenimi uyandırıyor.

Şu an dahi aracımı satsam ne alırım diye merak ediyorum... Zira bu donanımda bu paralara başka alacak bir araç görünmüyor. Artık bir sonraki aracımda lastik basınç sensörü olmasa sanırım moralim bozulur. Donanıma ve konfora çok alıştım. Özellikle 2.2 ler konfor ve sessizlik bakımından şu an bir çok sıfır araçtan bile daha sessiz. 2000 3000 devir arası uzun yolda veya şehir içinde içeride neredeyse motor sesini duymak imkansız. Keşke sayıları daha çok olsa da 2.0 T veya gts modellerini alabilsem... Tabii 2 sene sonra... Her ne kadar harika bir motor olsalar da 1.9 cdti yi temiz veya az km li bulabilmek çok zor...
 
Geri
Üst