Opel Astra J 1.4 T Otomatik Şanzıman R de Vuruntu

Belirli devir aralığını yakalamazsa vites geçişi yapılmadı uyarısı çıkar ekranda normal durum
Bunun sebebi şanziman guvenligi acisindan mi yapiyor otomatiktede yapiyor bunu manuelde de
 
Bunun sebebi şanziman guvenligi acisindan mi yapiyor otomatiktede yapiyor bunu manuelde de
Manuel kullanımda vites yükselttiğinzde Devir düşük kalırsa bu uyarıyı yapması gayet normal ama otomatik te yapmaması lazım diye düşünüyorum
 
Manuel kullanımda vites yükselttiğinzde Devir düşük kalırsa bu uyarıyı yapması gayet normal ama otomatik te yapmaması lazım diye düşünüyorum
Evet otomatik’te yapmaması gerek gaza bastıkca kendisi ayarlıyor çünkü ona göre atıyor ama manuelde’de siz atabiliyorsunuz istediginiz gibi ama çok düşürttürmez yani zora sokturtmaz kendini güvenlik sebebi ile ama yükseltmede belirli olur ama kısıtlamaz bence bi bilgisayara bağlamak gerekiyor olabilir veya yetkili servis e danışmak gerekiyor olabilir dışarda çünkü orayı burayı ellemeyi seven ustalar var otomatik şanzıman da yetkili servis kesinlikle gidilmesi gereken tek yer yinede size kalmış bence bi baktırmak gerekli
 
Evet otomatik’te yapmaması gerek gaza bastıkca kendisi ayarlıyor çünkü ona göre atıyor ama manuelde’de siz atabiliyorsunuz istediginiz gibi ama çok düşürttürmez yani zora sokturtmaz kendini güvenlik sebebi ile ama yükseltmede belirli olur ama kısıtlamaz bence bi bilgisayara bağlamak gerekiyor olabilir veya yetkili servis e danışmak gerekiyor olabilir dışarda çünkü orayı burayı ellemeyi seven ustalar var otomatik şanzıman da yetkili servis kesinlikle gidilmesi gereken tek yer yinede size kalmış bence bi baktırmak gerekli
Çok güzel açıklamışsınız hatta şöyle bir şey söyleyeyim otomatik şanzımanlar kolay kolay bozulan birşey değil(tam otomatik) , bizim bazı ustalar ufacık tekleme de hoplama da hemen şanzımana bağlıyor konuyu, ama motor aksamına girince küçücük bi parçanın basınç düşüklüğü veya yüksekliğinden kaynaklı bile bunları yapabiliyor, benim aracım da da R veya D ye aldığım da ilk geçişte hopluyor bazen ama vuruntu değil kesinlikle, sanki bişe fazla basınç yapıyor gibi şanzımanla alakalı değil mesela , insan anlayabiliyor
 
Çok güzel açıklamışsınız hatta şöyle bir şey söyleyeyim otomatik şanzımanlar kolay kolay bozulan birşey değil(tam otomatik) , bizim bazı ustalar ufacık tekleme de hoplama da hemen şanzımana bağlıyor konuyu, ama motor aksamına girince küçücük bi parçanın basınç düşüklüğü veya yüksekliğinden kaynaklı bile bunları yapabiliyor, benim aracım da da R veya D ye aldığım da ilk geçişte hopluyor bazen ama vuruntu değil kesinlikle, sanki bişe fazla basınç yapıyor gibi şanzımanla alakalı değil mesela , insan anlayabiliyor
Teşekkür ederim sizde güzel anlatmışsınız tam otomatik şanzımanlar en sorunsuzlarıdır dediğiniz gibi bende öyle diyorum sorunsuzlardır tam otomatikler opelinkilerde tam otomatikler vites geçişlerinde yani D den R ye veya başka şeylerde biraz kastırır kendini benim aracımda öyle bindiğim hemen hemen her tam otomatikler öyledir karakteristik normaldir türbinde basınç ile alakalı zamanla yorgunluk olduğundan bence normal
 
Teşekkür ederim sizde güzel anlatmışsınız tam otomatik şanzımanlar en sorunsuzlarıdır dediğiniz gibi bende öyle diyorum sorunsuzlardır tam otomatikler opelinkilerde tam otomatikler vites geçişlerinde yani D den R ye veya başka şeylerde biraz kastırır kendini benim aracımda öyle bindiğim hemen hemen her tam otomatikler öyledir karakteristik normaldir türbinde basınç ile alakalı zamanla yorgunluk olduğundan bence normal
Bende teşekkür ederim, Evet öyle belirli km aralıklarında şanzıman yağ değişimi, düzenli yağ filtre bakımı, kaliteli yakıt ve şanzıman adaptasyonu ile birçok sorununun önüne geçilir zaten, biraz da fazla dinlememek lazım motoru
 
  • Beğen
Tepkiler: Alfonso
Bende teşekkür ederim, Evet öyle belirli km aralıklarında şanzıman yağ değişimi, düzenli yağ filtre bakımı, kaliteli yakıt ve şanzıman adaptasyonu ile birçok sorununun önüne geçilir zaten, biraz da fazla dinlememek lazım motoru
Kesinlikle
 
Benim aracimdada vites dusururken ozellikle bir anlik bosluk ve sonrasi vuruntu yaptirarak 4 twn 3 e gecis yapiyor. Ustaya gosterdim yag veya selonoid yapar dedi. Icinden cikan yag kirmiziydi yani benden once aslinda degismis. Ben tekrar degistirdim. Usta zaman gosterecek duzelebilir dedi pek aklima yatmasada. Sanziman Yazilim konusinda guncel oldugu soylendi.
 
Benim aracimdada vites dusururken ozellikle bir anlik bosluk ve sonrasi vuruntu yaptirarak 4 twn 3 e gecis yapiyor. Ustaya gosterdim yag veya selonoid yapar dedi. Icinden cikan yag kirmiziydi yani benden once aslinda degismis. Ben tekrar degistirdim. Usta zaman gosterecek duzelebilir dedi pek aklima yatmasada. Sanziman Yazilim konusinda guncel oldugu soylendi.
tekli vites geçişlerinde senkromeç vuruntuya neden oluyor genellikle.
 
Herkese Selam,

Konuyu açan arkadaşın sorunu aynen bende de mevcut. Aracı ilk çalıştırdığımda ya da bir süre kullandıktan sonra R geçişlerinde bazen geriye doğru hafif vuruntu yapıyor. Her zaman yapmıyor. Fakat benim asıl takıldığım konu bu değil ve bununla bağlantılı olduğunu sandığım kalkışta geç kavrama sorunu var maalesef... İlk çalıştırmada ve kısa zaman içinde hiç olmuyor. Aracı yarım saat kadar kullandıktan sonra dur kalk trafikte ilerlerken sorun baş gösteriyor. Dur kalk ilerlerken kalkışta gaza basınca vites sanki boştaymış gibi araç hareketine etki etmiyor, 5-6 sn. sonra hafif bir vuruntu ile tak vites geçiyor ve araç normal ilerleme hareketini yapıyor. Her dur kalkta bunu yapmıyor toplam kullanım süresinde 20 kez dur kalk yaptı isem 1 kez ya yapıyor ya yapmıyor. Bu durum oluştuğunda denemek için aracı R ye aldım ve R'de de aynı etkiyi yapıyor, gecikmeli olarak ama daha fazla vuruntu ile R'ye geçiyor. Aracı 2 ay önce bu sorununu bilerek aldım ve sorunun beyindeki selenoid valflerinden kaynaklandığını söylediler. Buna istinaden güvendiğim bir yerde çıkma olmayan sıfır beyin taktırdım ama sorun halen çözülmedi maalesef... İkinci kez yazlım atıldı ve fiziki adaptasyon süreci de tamamlandı (1000km den fazla yol yapıldı) ama aynı durum devam ediyor. Servis biraz daha kullan bakalım ne olacak diyor. Nihayetinde servise tekrar gidince konuyu deneme yanılma metodu ile çözmelerinden ve gereksiz parçaları değiştirmelerinden endişe ediyorum.

Bu sorunu yaşayan ve çözen arkadaşlar fikir verebilirlerse minnettar olurum...
 
Geri
Üst