Ve Astra J 8401 km de Debriyaj Baskı Balata Bitti !!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bye_Bye
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Ve Astra J 8401 km de Debriyaj Baskı Balata Bitti !!!

aslında akın beye katılıyorum bu konuda, aynı şey muhtemelen bizimde başımıza gelebilir yarın servise gittiğimizde 1200 gibi bir rakam moral bozukluğu sinir bizi bekliyor olabilir eğer bu bir üretim hatasıyla ki muhtemelen öyle gözüküyor adı konulup bundan sonra bu sorunu bu kmde yaşayanlar için bu modelde belli kmde garanti kapsamına alınabilir ve mağduriyetler önlenebilir diye düşünüyorum..
 
Ynt: Ve Astra J 8401 km de Debriyaj Baskı Balata Bitti !!!

farklı markalarda da aynı problemin oldugunu ve garanti kapsamına girmediğini belirtmiştim diğer bir mesajımda
http://www.opelsizasla.com/forum/index.php?topic=665.0

bunu sadece opel böyle yapıyor olarak lans etmek istemiyorum zaten öyle de değil
hiçbir firma bunu garanti kapsamına sokmuyor maalesef o yüzden az da olsa kendimi şanslı sayıyorum
keşke tamamen garanti kapsamında olsa, ama kullıcı hatası olma oranı yüksek oluyor debriyaj konusunda
buna bir km sınırı getirilmesi kanaatindeyim ben de.
 
Ynt: Ve Astra J 8401 km de Debriyaj Baskı Balata Bitti !!!

geçmiş olsun... insignilar da bu konu baya sorun oldu ama çoğu garantiden değiştirdi...
 
Ynt: Ve Astra J 8401 km de Debriyaj Baskı Balata Bitti !!!

sanırım hakan beyin bir yazısı vardı.İstanbul'a gelmişti.Yokuş yukarı dur kalktan sonra koku olduğunu belirtmişti.Yanlış mı hatırlıyorum acaba? Doğru hatırlıyorsam ozaman işaret vermiş debriyajda bir sıkıntı olduğunu.Yanlış isem düzeltin lütfen.Bundan önce astra f aracımızın debriyajı 98.000 de değiştirmiştim.Oda daha giderdi ama yolda kalma korkusundan değiştirmiştik.Umarım üretim hatası değildir.Tekrar tekrar geçmiş olsun.
 
Ynt: Ve Astra J 8401 km de Debriyaj Baskı Balata Bitti !!!

HaKaN bey çok geçmiş olsun, neyse ki ucuz atlatmışsınız. Çok istisnai bir durum olmuş ve garanti kapsamına sokmuşlar. Sn. alahan63'ün belirttiği gibi hiçbir uygulamada yeknesaklık yok ve böyle bir durumun tekrarı halinde bizlerin sizin kadar şanslı olacağını zannetmiyorum. 8,000 km'de baskı balatanın bitmesi konusuna girmeye bile gerek yok, tek kelimeyle rezalet!!! Arkadaşlar yazılması gerekeni yazmışlar, benim tekrarlamama gerek yok. Öyle paranoyak bi adam falan değilim ama böyle durumlarda hep aklıma servislerde birtakım katakulliler çevrilmesi olasılığı gelir. Sıfır aldığım 2000 model Polo Classic'de başıma gelen olaydan sonra böyle düşünmeye başladım. Girdiğim ilk servisten 3-5 gün sonra kapı taraflarındaki kalorifer peteklerinin kırık olduğunu farkettim. İdare edecek şekilde düzgünce yerleştirmişler, dokunduğum anda ikisi de düşüp elime geldi. Önceden hiçbir sorun yoktu. Servise tekrar gidip konuyu anlattık ama birşey ispat edemedik haliyle.

Bu nedenle o gün bu gündür aracı servise bırakıp gittikten sonra aklım hep arkada kalır. En ideali aracın başında durup yapılan işleri gözlemek ama buna izin vermiyorlar. Verseler bile o kadar vakit olmuyor. sn. HaKaN'ın durumunda böyle birşey olmuştur diyemem ama 8,000 km'de biten baskı balatası için, eğer gerçekten kullanıcı hatası yoksa ve de önceden servise girilmişse benim aklıma ilk bu olasılık gelir. Umarım Hakan arkadaşımızın yaşadığı parçadaki hatadan kaynaklı münferit bir olaydır ve bir daha böyle haberler duymayız.
 
Ynt: Ve Astra J 8401 km de Debriyaj Baskı Balata Bitti !!!

teşekkürler yorumlarınız için
daha önce bu araç kontrolden geçti yani ilk aldıktan sonra herhangi bir problem tespit edilmemişti
ancak sn djfree nin de bahsettiği şekilde bir balata kokusu gelmişti araç içerisine İstanbula geldiğimde
bu arada opel assistance dan aradılar sanırım araç tahsil edecekler bugun
 
Ynt: Ve Astra J 8401 km de Debriyaj Baskı Balata Bitti !!!

alahan1963 link' Alıntı:
Örneğin alpersağlık beyin garantiden değiştirmeyi başardığı ve sorununu çözdüğü şu havalandırma valfi meselesi..O başardı, biz hala debeleniyoruz, sorunu işaret etmek ve değişimini sağlamak amacıyla..Heryerde adalatsiz tutum, heryerde eşitsizliksizlik.. 046thumbsdown

Teorik olarak yaklaşımınız doğru ama pratikte ne hikmetse uygulanmıyor. Her servis ayrı telden çalıyor. Sıkıntı da bu ve bu noktada toplu hareket etmek gerekiyor. Bizim yapamadığımız şey :)
 
Ynt: Ve Astra J 8401 km de Debriyaj Baskı Balata Bitti !!!

Baskı balatanın ne durumda olduğunu nasıl anlayacağız ki arkadaşlar,sadece kokuya mı bakacağız başka yolu yok mu bunun?
 
Ynt: Ve Astra J 8401 km de Debriyaj Baskı Balata Bitti !!!

Belirtisi balata yanığı kokusu ve debriyajın yukarıdan kavramaya başlaması
en belirgin özellikleri bunlar
bunun dışında servise götürürseniz 2-3 saatte bahsedilen parçaya ulaşabiliyorlar ve parça değişimi olmasa bile
300-400 tl el emeği alıyorlar
 
Ynt: Ve Astra J 8401 km de Debriyaj Baskı Balata Bitti !!!

umut7105 link' Alıntı:
Baskı balatanın ne durumda olduğunu nasıl anlayacağız ki arkadaşlar,sadece kokuya mı bakacağız başka yolu yok mu bunun?

Durumun kontrolü için 4-5 saatlik bir servis uygulaması ve biraz tuzlu bir masrafı var :) Benim bildiğim tek yöntem koklamak. Kavramada azalma hissetmek de habercisi olabilir.
 
Geri
Üst