turbo benzinli arabada hele birde lpg varsa olmazsa olmaz bana göre 1-afr saati 2-egt saati... turbo bi kaç vites tam gaz yüklenip hızlandığınızda kızarır. en azından 1.6 turboda böyle. mühim olan bu kızarmayı bilinçli kullanmak... yani uzun soluklu soğumasına imkan vermeden tam gaz gezmemek... otoyola çıkıp 10 dakka ayağınızı gazdan çekmezseniz yaz sıcağı otoban gişelerine ulaşamazsınızda denilebilir buna...
herneyse gelelim fakir karışıma... benim duyduğum gördüğüm bildiğim en b.k durum afedersiniz.... zaten makinelerin içi resmen ölçülüp biçilip belli limitlere göre üretilmiş bide fakir karışımla gazlıyorsanız yedek parça listesi oluşturmaya başlayın derim o derece yani...
benzinde hadi arabada bi sorun yoksa fakirde kalmaz araba ama gazda takılan enjektörden,depodan gelen boru çapından,regülatörün kapasitesinden,enjektörün ucundan,ve lpg ayarından...yani komple sistemden etkilenirsiniz... bunların hepside herhangibiride fakir karışıma sebep olabilir...
oksijen sensörü denen zıkkım parça aylardır sinyal veriyomuşta ben farketmemişim mesela. hiçde arıza vermemişti...ısıtıcısı sanırım bozulmuş ve alt devirlerde tam ısınamadığından voltajı yavaş yavaş okuyormuş... afr biraz yavaş değişim gösteriyordu.son günlerde tamamen sapıttı bi fakire aldı bi zengine aldı karışımı...güç çekiş zaten kayboldu... en sonunda yayan kaldım parça bekliyorum
sıkıntı yaşamak istemiyorsanız lpgde sakin kullanın benzinde gazlayın... soğuk motor gazlamayın,gazladıktan sonra bi iki dakka normal devirde kullanın bırakın yağlamaya devirdaime devam edip soğusun makinenin içi sonrada stop edecekseniz rolantide bir iki dakika eşyaları toparlayana kadar bekletin... en sağlıklı uzun ömürlü kullanma yöntemi bu bildiğim...