Vectra 2004 e 215/55 R16 yerine 205/55 R16

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cberi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
prince' Alıntı:
aracında ESP varsa kesinlikle alma. araç P0500 hız sensör arızası verir

ayrıca %2 ye yakın kaybın olacak( yani yakıt tüketimin artacak)

Benim diyeceklerim bunlar..

Opel aracında orjinal neyse o kullanılmalı...

Arkadaşlar otomotiv firmaları birtakım ortalamalar ve ticari kaygılar doğrultusunda bu tip ekipman özelliklerine ve "aksesuarlara" karar verirler. Bu sebeptendir ki aynı arabanın farklı donanım paketleri ve motorları vardır. Aynı şekilde bizlerde arabalarımızda bir takım değişikliklere gidiyoruz. Örnek vermek gerekirse, daha sert bir helozon ve farklı bir amortisörle aracın süspansiyonunu sertleştiriyoruz, yol tutuş artarken, konfor azalıyor, tamamen tercihle ilgili...
 
cberi' Alıntı:
Scout dostum
215 ten 205 e yani bir cm lastik yüzeyi azalıyor bence yol tutuştan başka bir şey değişmez ama ben bilen , takan varmı diye merak etmiştim.
Yanak yüksekliği 55 aynı çünkü...
selamla

Malesef cberi, iki lastiğin yanak yüksekliği aynı değil. 55 değeri yüzdesel bir değerdir. 215 / 55 / 16 lastiğin yanak yüksekliği 118,25 mm, 205 / 55 / 16 lastiğin yanak yüksekliği 112,75 mm dir. Ki bu yüzden daha önceki mesajlarımda bahsettiğim farklar oluşur.

Saygılar,
 
prince' Alıntı:
aracında ESP varsa kesinlikle alma. araç P0500 hız sensör arızası verir

ayrıca %2 ye yakın kaybın olacak( yani yakıt tüketimin artacak)

Benim diyeceklerim bunlar..

Opel aracında orjinal neyse o kullanılmalı...

şehir içinde yakıt tüketiminin %2 artması için bir sebep göremiyorum.
 
motor ve şanzumanın hangi devirde tekerleği ne kadar döndüreceği bellidir. Örnek olarak 5 viteste 2500 devirde 90 km hız ile gidiyorsa aynı viteste 5000 devirde 180 km hız ile gider. debriyajda herhangi bir arıza yoksa ...

aracın lastiklerini değiştirdiğin anda aracın tekeri orjinal lastiğe göre aynı yolu %2 daha fazla tur atarak tamamlayacak (mesela orjinal lastik 10,000 tur attığı anda sonradan taktığın küçük ebatlı lastik 10200 tur atacak , çünkü çapı daha dar, bir turunda aldığı mesafe daha az)

yol bilgisayarında verin değişmeyecek, çünkü araçların km göstergesi yolu görmüyor, lastiğin turunu hesaplayarak yola devam ediyor . ama senin aracının aynı yolu katetmesi için 200 tur daha fazla atacak. heralde bu 200 turu atarken de bu araç bedava gitmeyecek, fark burdan kaynaklanıyor.

ha bu demek değilki sen aracına traktör lastiği at, yakıtın 10'da birine düşsün, sürtünmeler falan da etkili. ama arkadaşın verdiği tadilat örneğinde yakıt her türlü artar, iddia eder kalıbımı basarım :) :)






scout' Alıntı:
şehir içinde yakıt tüketiminin %2 artması için bir sebep göremiyorum.
 
prince' Alıntı:
motor ve şanzumanın hangi devirde tekerleği ne kadar döndüreceği bellidir. Örnek olarak 5 viteste 2500 devirde 90 km hız ile gidiyorsa aynı viteste 5000 devirde 180 km hız ile gider. debriyajda herhangi bir arıza yoksa ...

aracın lastiklerini değiştirdiğin anda aracın tekeri orjinal lastiğe göre aynı yolu %2 daha fazla tur atarak tamamlayacak (mesela orjinal lastik 10,000 tur attığı anda sonradan taktığın küçük ebatlı lastik 10200 tur atacak , çünkü çapı daha dar, bir turunda aldığı mesafe daha az)

yol bilgisayarında verin değişmeyecek, çünkü araçların km göstergesi yolu görmüyor, lastiğin turunu hesaplayarak yola devam ediyor . ama senin aracının aynı yolu katetmesi için 200 tur daha fazla atacak. heralde bu 200 turu atarken de bu araç bedava gitmeyecek, fark burdan kaynaklanıyor.

ha bu demek değilki sen aracına traktör lastiği at, yakıtın 10'da birine düşsün, sürtünmeler falan da etkili. ama arkadaşın verdiği tadilat örneğinde yakıt her türlü artar, iddia eder kalıbımı basarım :) :)

ben iddia etmem ve kalıbımı basmam ama bir makine mühendisi olarak şunu söyleyebilirim ki lastik tur sayısına göre yakıt tüketimi hesabı oldukça yetersiz. Şunuda dikkate almanı isterim; daha büyük çaptaki lastiği bir tur arttırmak için daha fazla enerji gerekir.

Saygılar,
 
215/55 R 16 lastik yerine 205/55 R 16 lastik takmakla genişliğin 1 cm düşürülmesi yanaktaki kayıptan dolayı daha fazla lastik turu anlamına gelse de, genişliğin 1 cm azalması daha az sürtünme ya da arabanın daha az benzin yakması demektir. Tur sayısının artması ile yakılan fazla benzin azalan lastik genişliği ile gelen daha az benzin sarfiyatı tarafından kompanse edilebilir mi bilinmez? Denemek ve ölçmek lazım. Ama vectra c 1.6 larda benzin depo kapağındaki uyumlu lastik listesinde 205/55 R 16 ebatı yazmaktadır. Ama bu ebat lastiği takınca aracın hız kadranı ve toplam km. göstergelerinde yaklaşık %2 dolayında hata oluşacağı kesindir. Üstelik aracın yol tutuşunda da değişiklikler olacağı kesin. (Mesela araç lastik yanağındaki kayıplardan dolayı araç yere daha yaklaşacak felan filan .............). Bence deneyip görmek, test etmek lazım.....
 
bi gün deneyelim :) :)

scout' Alıntı:
ben iddia etmem ve kalıbımı basmam ama bir makine mühendisi olarak şunu söyleyebilirim ki lastik tur sayısına göre yakıt tüketimi hesabı oldukça yetersiz. Şunuda dikkate almanı isterim; daha büyük çaptaki lastiği bir tur arttırmak için daha fazla enerji gerekir.

Saygılar,
 
daha iyi olur

vectra 215 olmasına rağmen 205 takarsan yoltutuşu daha iyi olur neden derseniz asfalta yaptığı basınç artar çünkü yüzey alanı azalır.vectranın ağırlığına görede normal olması gereken 205 tir.fabrikanın 215 koyma amacı :vectraya carizma yaratmaktan başka bişey diil.zaten 215 li vectralar test edilirken virajlarda hep kaymıştır ayrıca 205 takarsan uzun yolda ses 100de 30 azalacaktır yakıt tüketiminden enaz 100de 6 7 avantajın olur yağ tüketiminde düşer bunları senede 7 araba değiştiren ben söylüyorum
 
Konu hortlayacak ama yeni konu açmak istemedim. Kış lastiğinde durum nasıl olur? Arada çok fark var. 300 TL farkı vermeyi istemiyorum doğrusu. Yazlık olsa neyse de .
 
Geri
Üst