Vectra B buji yağlanması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muto06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

muto06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
herkese selamlar;

üstatlar bujilerde yağlanma problemim vardı üst külbütör kapağı contasını değiştirdik yaklaşık 2 ay sonra aynı sorun tekrarladı ve yine conta değişimi yapıldı ve aynı sorun yinelerse külbütör kapağında problem olacağı ve bu kapağın değişeceği söylendi kapağıda değiştirdik aynı sorun devam etmekte
bu sorunun kaynağı ve çözümü nedir ?

şimdiden teşekkürler
 
değiştirdiğiniz kapakta da eğrilik olabilir. eğer sıfır kapak alıp ustanıza içten dışa doğru sıkma sırası ve 8 nm'lik torkla sıktırırsanız hiçbir problem kalmaz. fakat sıfır gm kapak çok pahalıdır.
 
Aracı kısa mesafelerde kullanmak da bujilerin yağlanmasına/kararmasına neden olur.
 
Silindir kapağı ile ilgili gerekenler yapılmış varsayarsak geriye sekman kalıyor aşınmadan dolayı yağı sıyırmadığı için yanma odasına geçip bujiyi yağlıyor diye tahmin ediyorum şayet yağ kaçak miktarı az olsaydı yakıtla birlikte yanıp dışarı atılırdı ancak görünen oki bir hayli fazla ve buji bu karışımı ateşleyemediği için devre dışı kalıyor.
 
Bujilerin yağlanan kısmı atrşleme yapan kısım mı yoksa porselen kısım mı? Tırnak bölümümdeki yağlanmanın külbütör kapağıyla alakası olamaz bence,çünkü buji vida mantığıyla üst kapağa sıkılıyor ve tırnak kısmı sadece üst kapağın altından yağlanabilir.külbütör kapağındaki bir sorun sadece bujinin üstüne yağ toplanmasına neden olur.
Tırnaktaki yağlanma sağlıklı olmayan bir sıkıştırmayla olabilir.bu da supapların külbütörden yağ salınması yada yağ sekmanlarının aşınmasıyla olabilir diye düşünüyorum

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
Geri
Üst