sayın meslektaşım , hikayeni baştan sona okudum- seninle beraber strese girdim resmen- zira insanın bir araba için harcayabileceği sabrın kat kat fazlasını harcatmış sana vectra,
sonunu merakla bekleyerek ilk sayfadan itibaren dikkatle okudum ve neyse ki mutlu sonla bitti - çok geçmiş olsun
diğer arkadaşa da ( adidas...* )
ikiniz farklı parçalardan çözüme ulaşmışsınız ama, sonuçta kurtulmuşsunuz.
hikayenle ilgili- 10 günde bir işeme muamması kafama takıldı diğer arkadaşlar gibi benim de.. ama bu başlığa tekrar ugramadığına göre- demek ki çözüm kesin.
aynı sorun bende de var malesef ve gıcık ediyor insani,
16 yaşında da olsa, halen yeteri kadar havalı ve kaliteli görünen D segmenti bir alman arabasına biniyorsun ve 2-3 marşta zor çalışıyor.
gerçekten utanç verici-
ayrıca ve en önemlisi
benim gibi otomatik vites kullanıcıları için aküyü de hırpalayan ve sakıncalı bir durum
zira arabayı genelde şehir içi yakın mesafe ve kısa süreli ama sık sık kullanmak zorundayım ve , akünün şarj olmaya uzun uzun firsatı olmuyor malesef..
uzun marşlar yoruyor, camları ve sunroofu nedense hep indikten sonra kapatıyorum-hatta çoğu zaman kumandadan kapatıyorum, indikten sonra bi 20-30 saniye fan çalışıyor çoğu zaman,
eee, bunların hepsi aşırı akım çeken akü düşmanı şeyler,
ne oluyor sonra, 4 cama filim çekene kadar- kısık kısık çalan teyp artı açık kapılar yüzünden yanan yaklaşık 5-6 tane beşer watt lık iç kapı ve tavan lambası- aküyü bitiriyor
neyse ki şarj aletim var evde , hemen 10 dakka şarj ettim arabanın üzerinde ( kutup başlarını söktüm tabi merak etmeyin
şimdi;
2 gün evvel yan sanayi pompayı çaktım ( mga marka- çok içime sinmedi ama param yoktu ve, zaten hasta olduğunu düşündüğüm benzin pompam son nefesini de elimde vermişti- söküp eve çıkarmıştım yeteri kadar basınçla basıyor mu diye bakmaya, su kovasına oturtup dc 12v-5Amper adaptörle verdim coşkuyu- tık yok...sadece titriyor- hiç su basmıyor
götürüp arabaya geri taktım- aynen düşündüğüm gibi..bir daha hiç çalışmadı araba,
neyse ertesi günü mecburen yan sanayi kapıp geldim, taktım ve araba çalıştı en azından..
şimdi geç çalışmayı çözmeye kararlıyım inşalah,
seninle benzerliğimiz: ne zaman depoyu söküp taksam ( pompayı yani ) 10 gün olmassa da kısa bir iyileşme oluyor- ama fazla sürmüyor- bazen birkaç gün- bazen birkaç saat... sonra yine 2 uzun marşla çalışıyor..
lpg sızdırma olayını da göz ardı etmiyorum , onu da araştırıyorum şu an ama,
senin başına gelen enjektör kaçırma ( işeme
) olayı ve diğer arkadaşın çözümü olan regülatör kaçırması şu an için aklıma daha fala yatıyor.
bunun dışında çok benzerliğimiz yok- senin kadar parça değişmedim daha
bu sanırım iyi
şu an kendim soketten kısa devre ile arıza okuduğumda eksantrik devir sensörü arızam var hatta, daha onu bile değişmedim çünkü bu ilk çalışmadaki gecikme sorunumla alakası olacağına çok ihtimal vermiyorum
sadece 3-4 kere sıkışık trafikte aniden stop edip arıza lambası yaktı- stop edip tekrar çalıştırınca düzeldi, başka da üzmedi beni o sensör,
tabi bayram yolculuğuna çıkmadan değiştireceğim elbette yolda kafam rahat olsun diye,
ama şu an geç çalışma işine yoğunlaşmış durumdayım...
sizin yazdıklarınızdan sonra şu an aklımdaki rota şöyle gelişti,
1. regülatör kontrolü- bunun için sanırım bir ustaya gideceğim, o sibobu elle parmaklamak ve basınç var mı diye bakmak aklıma yatmıyor- ordan taşan benzin olmaz olmaz bize olur hesabı bir parlarsa- arabanın tüm sorunları kökten çözülmüş olur sanırım
Alah korusun ...
2. enjektör kontrolü..
sanırım bunu da ya söküp makinede kontol eden iyi bir yerde yaptıracağım- ya da senin akrabanın yaptığı araç üstünde kontrol yöntemi ile..
ama bunun için bile en azından arkadaşımın özel servisine götürmem gerekecek..
gelişmeleri buradan paylaşacağım,
halen takip ediyorsanız- buralardaysanız- fikir alışverişi yaparız umarım,
görüşmek üzere