Vectra b motor sabahları tek marşta çalışıyor ısınıp bekledekten sonra çalışmıyor

Okmaz olurmuyum okudum ustaya soyledim.Usta enjektorleri soktu makineye bagladi ve sorun yok dedi bende ona istinaden saglam demistim.megerse sadece para almislar benden.bu konuda yazilan herseyi ustaya okuttum ben.o degil bu degil deyip durdu.
 
e peki iyide enjektörler benzin otomatiğini söküp taktıktan 10 gün sonramı işemeye başlıyorlar ?
Bu işte hala bir tuhaflık yokmu ?
 
Kesinlikle var haklisiniz ama enjektor degistiktikten sonra sorun gecti.enteresan bir durum gercektende
 
sayın meslektaşım , hikayeni baştan sona okudum- seninle beraber strese girdim resmen- zira insanın bir araba için harcayabileceği sabrın kat kat fazlasını harcatmış sana vectra,

sonunu merakla bekleyerek ilk sayfadan itibaren dikkatle okudum ve neyse ki mutlu sonla bitti - çok geçmiş olsun

diğer arkadaşa da ( adidas...* )

ikiniz farklı parçalardan çözüme ulaşmışsınız ama, sonuçta kurtulmuşsunuz.

hikayenle ilgili- 10 günde bir işeme muamması kafama takıldı diğer arkadaşlar gibi benim de.. ama bu başlığa tekrar ugramadığına göre- demek ki çözüm kesin.

aynı sorun bende de var malesef ve gıcık ediyor insani,

16 yaşında da olsa, halen yeteri kadar havalı ve kaliteli görünen D segmenti bir alman arabasına biniyorsun ve 2-3 marşta zor çalışıyor.:confused:

gerçekten utanç verici-

ayrıca ve en önemlisi

benim gibi otomatik vites kullanıcıları için aküyü de hırpalayan ve sakıncalı bir durum

zira arabayı genelde şehir içi yakın mesafe ve kısa süreli ama sık sık kullanmak zorundayım ve , akünün şarj olmaya uzun uzun firsatı olmuyor malesef..

uzun marşlar yoruyor, camları ve sunroofu nedense hep indikten sonra kapatıyorum-hatta çoğu zaman kumandadan kapatıyorum, indikten sonra bi 20-30 saniye fan çalışıyor çoğu zaman,

eee, bunların hepsi aşırı akım çeken akü düşmanı şeyler,

ne oluyor sonra, 4 cama filim çekene kadar- kısık kısık çalan teyp artı açık kapılar yüzünden yanan yaklaşık 5-6 tane beşer watt lık iç kapı ve tavan lambası- aküyü bitiriyor :mad::mad:

neyse ki şarj aletim var evde , hemen 10 dakka şarj ettim arabanın üzerinde ( kutup başlarını söktüm tabi merak etmeyin :rolleyes:


şimdi;

2 gün evvel yan sanayi pompayı çaktım ( mga marka- çok içime sinmedi ama param yoktu ve, zaten hasta olduğunu düşündüğüm benzin pompam son nefesini de elimde vermişti- söküp eve çıkarmıştım yeteri kadar basınçla basıyor mu diye bakmaya, su kovasına oturtup dc 12v-5Amper adaptörle verdim coşkuyu- tık yok...sadece titriyor- hiç su basmıyor :(

götürüp arabaya geri taktım- aynen düşündüğüm gibi..bir daha hiç çalışmadı araba,

neyse ertesi günü mecburen yan sanayi kapıp geldim, taktım ve araba çalıştı en azından..

şimdi geç çalışmayı çözmeye kararlıyım inşalah,

seninle benzerliğimiz: ne zaman depoyu söküp taksam ( pompayı yani ) 10 gün olmassa da kısa bir iyileşme oluyor- ama fazla sürmüyor- bazen birkaç gün- bazen birkaç saat... sonra yine 2 uzun marşla çalışıyor..

lpg sızdırma olayını da göz ardı etmiyorum , onu da araştırıyorum şu an ama,

senin başına gelen enjektör kaçırma ( işeme :p ) olayı ve diğer arkadaşın çözümü olan regülatör kaçırması şu an için aklıma daha fala yatıyor.

bunun dışında çok benzerliğimiz yok- senin kadar parça değişmedim daha :(bu sanırım iyi ;)

şu an kendim soketten kısa devre ile arıza okuduğumda eksantrik devir sensörü arızam var hatta, daha onu bile değişmedim çünkü bu ilk çalışmadaki gecikme sorunumla alakası olacağına çok ihtimal vermiyorum

sadece 3-4 kere sıkışık trafikte aniden stop edip arıza lambası yaktı- stop edip tekrar çalıştırınca düzeldi, başka da üzmedi beni o sensör,

tabi bayram yolculuğuna çıkmadan değiştireceğim elbette yolda kafam rahat olsun diye,

ama şu an geç çalışma işine yoğunlaşmış durumdayım...

sizin yazdıklarınızdan sonra şu an aklımdaki rota şöyle gelişti,

1. regülatör kontrolü- bunun için sanırım bir ustaya gideceğim, o sibobu elle parmaklamak ve basınç var mı diye bakmak aklıma yatmıyor- ordan taşan benzin olmaz olmaz bize olur hesabı bir parlarsa- arabanın tüm sorunları kökten çözülmüş olur sanırım:( Alah korusun ...

2. enjektör kontrolü..

sanırım bunu da ya söküp makinede kontol eden iyi bir yerde yaptıracağım- ya da senin akrabanın yaptığı araç üstünde kontrol yöntemi ile..

ama bunun için bile en azından arkadaşımın özel servisine götürmem gerekecek..

gelişmeleri buradan paylaşacağım,

halen takip ediyorsanız- buralardaysanız- fikir alışverişi yaparız umarım,

görüşmek üzere
 
arkadaşlar geç çalışma sorunumla ilgili ilginç bir tespitim oldu :confused:

günlerdir benzin sıfıra yakın dolaştım mecburiyetten ( niye acaba :maden::)

zaten araba saniyeler içinde lpg ye geçiyor, benzin tüketimi minimum düzeyde,idare ettim kısacası,

İLGİNÇ OLAN İSE

bu süre boyunca arabam her koşulda tek arşta ve en fazla 2 saniyede çalıştı :confused::confused::confused::confused:

sabahları, gün içinde bekledikten sonra, uzun tek marş ya da normal süreli 2 marşla çalışıyordu , sorunum buydu önceden

sadece stop ettikten hemen sonra basınca normal kısa marlşla çalışıyordu

şimdi ne oldu da benzin bitmek üzereyken günlerdir her marşta sorunsuz çalıştı ? fikri olan var mı ?


emin misin diyecek olursanız, malesef eminim çünkü dün akşam 50 liraalık benzin aldım, şu an ibre 12-13 litre civarı gösteriyor veeeeeee,

kabus geri döndüüüüüü :mad::mad::mad::mad:

benzin aldığımdan beri yine geç çalışıyor ( sabahları ve gün içinde 5-10 dakikayı geçen beklemelerden sonra....

yORUMU olan var mı ?
 
arkadaşlar geç çalışma sorunumla ilgili ilginç bir tespitim oldu :confused:

günlerdir benzin sıfıra yakın dolaştım mecburiyetten ( niye acaba :maden::)

zaten araba saniyeler içinde lpg ye geçiyor, benzin tüketimi minimum düzeyde,idare ettim kısacası,

İLGİNÇ OLAN İSE

bu süre boyunca arabam her koşulda tek arşta ve en fazla 2 saniyede çalıştı :confused::confused::confused::confused:

sabahları, gün içinde bekledikten sonra, uzun tek marş ya da normal süreli 2 marşla çalışıyordu , sorunum buydu önceden

sadece stop ettikten hemen sonra basınca normal kısa marlşla çalışıyordu

şimdi ne oldu da benzin bitmek üzereyken günlerdir her marşta sorunsuz çalıştı ? fikri olan var mı ?


emin misin diyecek olursanız, malesef eminim çünkü dün akşam 50 liraalık benzin aldım, şu an ibre 12-13 litre civarı gösteriyor veeeeeee,

kabus geri döndüüüüüü :mad::mad::mad::mad:

benzin aldığımdan beri yine geç çalışıyor ( sabahları ve gün içinde 5-10 dakikayı geçen beklemelerden sonra....

yORUMU olan var mı ?

sorununuz devam ediyor mu dediğiniz olayın aynısı benimde şuan başımda
 
Bende stop etme ve zor çalışma sorunu vardı çözdük

Araç 2.0 CDX geçenlerde giderken birden stop etti . Sonra çok zor çalıştı . Bu hata sürekli devam etti sabahları normal öğlen beklediği yerde çalışmadı zor çalıştı . zor çalışmazsa da giderken stop ediyordu . Tech 2 RPM sensör dedi değiştik birde motor yağ hortumu var havalık gibi orda bir süzgeçmi ne var onu da değiştik tıkanmış dediler birde bir bujiye yağ kaçıyordu üst kapak çontadan onuda değiştim . Şu anda bir sıkıntı yok sıkıntı olması halinde gaz kelebeğini temizleyelim dedi usta ama şuan düzeldi gibi. Birilerinin başına gelirse diye yazıyorum .
 
çok fena bir hort yapıyorum ama çözüm bulamadım.. vectra b 2.0 OTM 97 model aracımda ayda 2 kere yada 3 sıcakken geç çalışma var uzun marş.. araç stop halde yakıt kütüğü üstündeki vanayı açtım ve bastım sipoba ne hava ne yakıt gelmdi bu regülatörün arızalı oldugu anlamına mı gelmekte? atyrıca regülatörün kelebekten gelen hortumunuda çalışırken çıkardım ne hava ne benzin yok.. şimdiden tşk
 
aynı sorun benim corsa b araçta var, sabahları ilk çalıştırmada tek marşta alıyor, bir yere gidiyorum 1- 2 saat sonra çalıştırıyorum, çalışmıyor, uzun uzun marşa basıyorum, araç deviri düşüyor,stop edecek gibi oluyor, bazen stop ediyor, etmesin diye gaza hafifçe basıyorum, çalışıyor, araçla 10 dk sonra çalıktır, araba tek marşta alıyor...
 
Geri
Üst