Aynı sorun yüzünden bu gün başıma gelmeyen kalmadı.
Boğaz kelebek ğini söktüm bu gun. Güzelce önce mazot sonra da balata spreyi ile temizledim. Bujilerimş kontrol ettim, en son da rolanti motorunu söküp, YouTube de izlediğim opel rolanti motor tamiratı videosunda izlediğim gibi, içindeki yayı biraz esnettim. Pin'de boşluk kalmadı. Herhalde tamamdır diyerek tekrar bütün montajlarını yaptım. Çalıştırdım motoru. Aman Allah'im super. Yaklasik 800 devirde sorunsuz çalışıyor. Yalnızzz, gaza bastım ki, devir yükseleceğine düşüyor. Şaşkınlık içerisindeyim. Ayağımı gazdan çekince, devir eski haline geliyor. Bas-çek bas-çek yaparak deviri yükseltmeyi basardım ama bu defa da 4000 devirin üzerine çıkmıyor. LPG de de aynı ama benzinde daha fena. Rolanti motorunun fişini çektim, biraz daha iyi gibi geldi bana. Tur atmaya çıktım bu defa da motor öyle Bi kasıntılı olmaya başladı ki, resmen gaz yemiyor. Geri döndüm, Ama bu arada hararet yükselmeye başladı tabi ne alakaysa... Durdugum yerde gaza yükledim biraz çalıştıkça toparlar belki mantiğiyla, olacak gibi değil. Tekrar yaptiği işlemleri gözden geçireyim, rolanti motorunu tekrar sökeyim diye düşündüm. Motoru durdurdum. Kaputu önüne geldim, tısss lama sesi var. Lifte aldım arabayı, Bi baktım, su tapası çatlamış.(bloktaki) lanet bir yer. Motorun alt taraflarında kalıyor. El girmez Gözle bile zor görünüyor. Akşam da misafirliğe gideceğiz, söz vermişiz. Geçici çözüm olarak, tıkayıcı tozlar var ya, 2 tane attım su haznesine. İşe yaradı. Kesti sızıntıyı. Çıktık yola ama gözüm sürekli hararet göstergesinde, motor hala kasıntı halde tabi. 3000 devri gecmemeye çalışıyorum. Gittik sorun yok. Donuste, 25. Km falan sanırım. Hararet birden 90 a firladı. İndim baktım, yine aynı tıslama. Bir de ne alakaysa. Kontağı açınca bütün ışıklar yanıp sönüyor, ama motoru çalıştırınca tc işiği tekrar yanıyor, ve tc tuşuna bassam da kapanmıyor.
Şimdi sizlere sorum su, alt silindir e inmeden, motoru sökmeden o su tapası değişir mi, tc işiği neden sabit yanar. Bir de söyle bir durum oldu. Dönüşte ilk durdugumda aracı stop ettim. Su ekleyip tekrar çalıştırdığı da LPG ye otomatik geçmedi. 2. Durduğumda elle LPG de çalıştırıp o şekilde geldim. Elektriksel bir sorun gibi gorunuyor. Tc işiğida aynı mantikta. Ama elektriksel hiç bir değişiklik yapmadım ki, ne alaka?
Fikirlerinizi bekliyorum.