Vectra B X20XEV Turbo Dönüşümü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cagatay87
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
öncelikle tebrik etmek istiyorum, güzel bir motora güzel bir uğraş olucaktır. bende elimde kit kafamda soru işaretleri ile bu işe zaman ayırmayı bekliyorum.
gerçi acemiliğimizi c20ne motora supercharger takarak attık ama araba toplanmada olduğundan sadece dışarıda marşa basabildik, bakalım araç üstünde bize neler yaşatacak, zaten ondaki tecrübeyle bizde bu motora girişeceğiz.
baştan yüksek beygirlere hazırlık yapmışınız, adım adım mı yükseltceksiniz yoksa direkt o beygirlere göremi ayarlıyacaksınız?
sonucu merakla bekliyoruz, kolay gelsin.
 
öncelikle tebrik etmek istiyorum, güzel bir motora güzel bir uğraş olucaktır. bende elimde kit kafamda soru işaretleri ile bu işe zaman ayırmayı bekliyorum.
gerçi acemiliğimizi c20ne motora supercharger takarak attık ama araba toplanmada olduğundan sadece dışarıda marşa basabildik, bakalım araç üstünde bize neler yaşatacak, zaten ondaki tecrübeyle bizde bu motora girişeceğiz.
baştan yüksek beygirlere hazırlık yapmışınız, adım adım mı yükseltceksiniz yoksa direkt o beygirlere göremi ayarlıyacaksınız?
sonucu merakla bekliyoruz, kolay gelsin.

İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.Tanışamamaktan ve forumda çok zaman geçirememden dolayı bazen yanlış anlaşılmalar olabiliyor.Ben bu işle meşgulum,yani yaptığım iş modifiye artı beyin tamiri.
Direk bu beygirleri görmeyi umuyoruz, tabi dynoya çıkmadan bişi söylemek zor.
Artı Arkadaşlar söylemeden söyliyeyim,araba çıktıktan sonraki mütakip 1 ayda şanzumanı çorbaya çevireceğimizi biliyoruz,ona göre önlemimizi alıp yeni şanzumanımızı sipariş ettik bile :)
Çok fazla uygulama yaptık ama supercharger uygulamaları sanki biraz daha zahmetli ve kasnağa bağımlı oluşu biraz işkillendiriyor beni.
Ama eminim ki emeğinizin karşılığını kat kat alacaksınız.yapmış olduğunuz uygulamadan dolayı sizi ayrıca tebrik etmek isterim.
Saygılarımla
 
ben ferrari ye yeni bir rakip cikacagini tahmin ediyorum
 
takipteyim güzel olacağa benziyor girne amerikanın arka yolunda kamera var mı yoksa orda baya gazlanır :)
 
Kızla arabanın kıyaslanması garip olmuş, dijital klimanın güzel yönlerine dikkat çekerken bazı teknik detaylar atlanmış gibi geldi bana. Güzel uygulamalar var ancak o şasinin burulma direncinin berbat durumda olması, önlenemeyecek seviyeye yakın önden kaymalar, stock diskler yerine delikli diskler takarak sağlanamayacak fren performansı ve 1 ay değil 2-3 zorlamada dağılacak F18 şanzıman(ki stock motor bile f18'i kırmaya yeterli) benim aklımı kurcalayanlar listesinde en başta yer alıyor.
Umarım bu kadar emek başarılı bir güç eğrisi çıkarmaya ve stabil şekilde gücü yere aktarmaya yarar, biliriz ki maksimum güç hiç bir işe yaramaz önemli olan gücün istikrarlı şekilde tüm devirlere yayılmasıdır. konuyu yakın şekilde takipteyim. Bu işlemlerin size maliyetini ve yanında herhangi bir vectra sahibinin bu işlemleri size yaptırması durumunda ona çıkacak hesabı da paylaşırsanız ibretlik bir paylaşım olur :)
 
Kızla arabanın kıyaslanması garip olmuş, dijital klimanın güzel yönlerine dikkat çekerken bazı teknik detaylar atlanmış gibi geldi bana. Güzel uygulamalar var ancak o şasinin burulma direncinin berbat durumda olması, önlenemeyecek seviyeye yakın önden kaymalar, stock diskler yerine delikli diskler takarak sağlanamayacak fren performansı ve 1 ay değil 2-3 zorlamada dağılacak F18 şanzıman(ki stock motor bile f18'i kırmaya yeterli) benim aklımı kurcalayanlar listesinde en başta yer alıyor.
Umarım bu kadar emek başarılı bir güç eğrisi çıkarmaya ve stabil şekilde gücü yere aktarmaya yarar, biliriz ki maksimum güç hiç bir işe yaramaz önemli olan gücün istikrarlı şekilde tüm devirlere yayılmasıdır. konuyu yakın şekilde takipteyim. Bu işlemlerin size maliyetini ve yanında herhangi bir vectra sahibinin bu işlemleri size yaptırması durumunda ona çıkacak hesabı da paylaşırsanız ibretlik bir paylaşım olur :)

Bu işlemin 3 aşşağı 5 yukarı hangi arabaya uygularsanız uygulayın maliyeti çok aşırı değişmez.Burda bunun paylaşılması konunun başında belirttiğim gibi reklam amaçlı değil tamamen x20xev turbolama konusundaki kaynak eksikliğine necizhane bir katkıda bulunabilmektir.Burda size bunu şu kadara yaparım gibi basit bir konuşmaya girecek değilim.
Vectra b de kullanılan şasinin gerilme burulma değerleri konusundaki hassasiyetinizi takdir ettim.Rica etsem değerleri hesaplayabilirmisiniz?
Şanzuman konusunda ise bu araçla stok şanzumanı kırabilen arkadaşlara ibretlik bakıyorum,zira 15 yıldır biz bunu başaramadık.
diğer konuya gelince konu olan maksimum güç değil,el edilen torkun en verimli şekilde kullanılmasıdır.
Eğer şimdiye kadar tamamladığınız bir uygulama var ise ve paylaşırsanız fikirlerinizden ve uygulamalarınızdan ilham almayı çok isterim.
Çünkü insanın her zaman bilmediği birşeyler vardır.
 
[MENTION=35205]Emre Ünan[/MENTION] 3 kez şanzımanı kırdığını söylemişti diye hatırlıyorum. Çareyi F18+cr şanzımana geçerek bulmuş, tabi hatırladığım kadarıyla. Benim şanzıman da bir süre zorlayınca gaza basıp ayağı çektiğimde zınk zınk diye oynamaya başlamıştı hatasızken. Kötü niyetle bişey yazmamama rağmen meydan okuma içerikli bişeyler yazmışsın da foruma yeni gelen Vectra B ve özellikle X20XEV sahipleri bu işin araştırmasını ve maliyetini hesaplarlar, yılmadan bıkmadan 30 kez sorarlar. Hali hazırda ustalığınız varmış, bu işi fiyatlandırıp örnek olursanız hevesli turboculara yardımı olur diye düşündüm, fiyat çıkarmanın basit olacağı zaten gayet garip bir sonuç.
Burulma direncine gelecek olursak, forumda insanlar ikiye ayrılıyor; bir kısmı vectra yer uçağıdır diyor, bir kısmı da arabası ne kadar kusursuz olursa olsun, yol tutmadığını, frenlerinin vasat oluğunu, şasinin kağıt gibi olduğunu ve sağlamlığının kalın kaporta sacından ibaret olduğunun farkında, ölçebilecek teknoloji ülkede var mıdır emin değilim...Ve sonuç olarak herhangi bir uygulamam yok, foruma 2012 yılında üye olduğumda da böyle bir konu vardı ve henüz sonuçlanamadı, bakalım hayırlısı sonuçlanırsa biz de ilham alıp belki daha dengeli, belki daha üstün bi projeye girebilirim çünkü bu işler bilgi ve tecrübeden ziyade paradır :)
 
5 yıl x20xev kullandım eğer değer diyorsanız kesinlikle çok zevkli olur.
 
Ben magosadayım,pek girneye gelme şansım olmuyor,malum iş yoğunluğu.
Yoldaki kameralara gelince burda her yerde var biliyorsun :)

ben 2009 da mı 2008de mi ne ilk gitmiştim yolda kamera görünce ufo gören masum köylü gibi oldum tabi burada o zamnalar güvenlik kameraları dışında polisin bu tarz araç gereci yoktu:)

şasi burulma direncini bilmiyorum fakat yardımcı olması açısından şu linki ekleyeyim aynı işlemleri katnak ve taşlama makineniz varsa yapabilirsiniz aracın üzerine uygulanan g kuvvetini azaltan bir uygulama youtubeta videoları vardı karşıma çıkınca onlarıda eklerim

http://www.ultraracing.my/home/home/
 
Geri
Üst