- Konuyu Başlatan
- #21
ben 2009 da mı 2008de mi ne ilk gitmiştim yolda kamera görünce ufo gören masum köylü gibi oldum tabi burada o zamnalar güvenlik kameraları dışında polisin bu tarz araç gereci yoktu
şasi burulma direncini bilmiyorum fakat yardımcı olması açısından şu linki ekleyeyim aynı işlemleri katnak ve taşlama makineniz varsa yapabilirsiniz aracın üzerine uygulanan g kuvvetini azaltan bir uygulama youtubeta videoları vardı karşıma çıkınca onlarıda eklerim
http://www.ultraracing.my/home/home/
yardımcı olmaya çalıştığım için teşekkür ederim kardeşim,geri noktaları kuvvetlendirme işlemleri var o sitede,bizde aşırı güçlerde uyguluyoruz gayet başarılı oluyor ve aracın esneme anların toplu durmasını gerçekten cddi arttırıyor.
---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:17 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 16:05 ----------
Meydan okuyacak bir durum görmüyorum,ama şu an yazdıklarında bile ustalık ne ki yeter ki para olsun diyorsun.Bu ne kadar doğru bir yaklaşım acaba tartışılır.[MENTION=35205]Emre Ünan[/MENTION] 3 kez şanzımanı kırdığını söylemişti diye hatırlıyorum. Çareyi F18+cr şanzımana geçerek bulmuş, tabi hatırladığım kadarıyla. Benim şanzıman da bir süre zorlayınca gaza basıp ayağı çektiğimde zınk zınk diye oynamaya başlamıştı hatasızken. Kötü niyetle bişey yazmamama rağmen meydan okuma içerikli bişeyler yazmışsın da foruma yeni gelen Vectra B ve özellikle X20XEV sahipleri bu işin araştırmasını ve maliyetini hesaplarlar, yılmadan bıkmadan 30 kez sorarlar. Hali hazırda ustalığınız varmış, bu işi fiyatlandırıp örnek olursanız hevesli turboculara yardımı olur diye düşündüm, fiyat çıkarmanın basit olacağı zaten gayet garip bir sonuç.
Burulma direncine gelecek olursak, forumda insanlar ikiye ayrılıyor; bir kısmı vectra yer uçağıdır diyor, bir kısmı da arabası ne kadar kusursuz olursa olsun, yol tutmadığını, frenlerinin vasat oluğunu, şasinin kağıt gibi olduğunu ve sağlamlığının kalın kaporta sacından ibaret olduğunun farkında, ölçebilecek teknoloji ülkede var mıdır emin değilim...Ve sonuç olarak herhangi bir uygulamam yok, foruma 2012 yılında üye olduğumda da böyle bir konu vardı ve henüz sonuçlanamadı, bakalım hayırlısı sonuçlanırsa biz de ilham alıp belki daha dengeli, belki daha üstün bi projeye girebilirim çünkü bu işler bilgi ve tecrübeden ziyade paradır
burulma direnci hesaplamaları burdadır
http://www.duzce.edu.tr/~mehmetemiroglu/Belgeler/muk-9.hafta.pdf
ben mühendislik fakültesinde iken makina bölümünde ölçüm yapan ekipmanlar mevcuttu,eminim ki hala da tüm makina bölümlerinin torna bölümlerinde mevcuttur.
Fren kısmı ile ilgili delikli disk gibi dedim bunu içinde merkez değişimi kaliper büyütme gibi işlemlerde yapılacak,motor ile ilgili olmadığı için yazmadım.Dikkatli okursanız görebilirsiniz.
Şasi konusuna gelince başta kule gergisi gibi ekipmanlar olmak üzere şasinin hassas noktaları zaten güçlendirilecek,burada paylaştığım kısım sadece x20xev i turbolama işlemi.
bu işlerin içine girmeden tecrübeden ziyade para gözükebilir , ama içine girince ufak bir hatanın,mesela yağ pompasındaki ufak bir kaçağın yada yanlış tercihin size nasıl bir kırım yaşatacağını,enjektör zamanlamalarında yapılacak hatanın nasıl ağır sonuçlar üreteceğini görerek öğrenmiş olursunuz.
Mesela golf 2 ye golf 4 gti makinası oturtup,gerekirse herşeyi baştan alırım ama arabayı ben yürütürüm diyen arkadaşımız bugün çekiciyle aracını gönderdi ve eti kemiği sizin,biz başaramadık dedi.
Konu başında belirttiğim gibi olayı garip yerlere götürmenin anlamı yok,ben ne reklam peşindeyim nede birilerinden para kazanmak.
Nette onlar ca konu görebilirsin x20xev turbolama ile ilgili hepsi yarım kalmış yada başlanmamış.Biz başlasın ve bitsin,bir arkadaşımız yapmak isterse baksın 2 kuruş faydası olsun istedik.Başka hiç bir gayemiz yok.
En son olarak siz Bilgi ve Tecrübeden ziyade Para çok önemlidir diyorsanız,bütün emekçilere haksızlık etmiş olursunuz.
Saygılarımla