Vectra B X20XEV Turbo Dönüşümü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cagatay87
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben 2009 da mı 2008de mi ne ilk gitmiştim yolda kamera görünce ufo gören masum köylü gibi oldum tabi burada o zamnalar güvenlik kameraları dışında polisin bu tarz araç gereci yoktu:)

şasi burulma direncini bilmiyorum fakat yardımcı olması açısından şu linki ekleyeyim aynı işlemleri katnak ve taşlama makineniz varsa yapabilirsiniz aracın üzerine uygulanan g kuvvetini azaltan bir uygulama youtubeta videoları vardı karşıma çıkınca onlarıda eklerim

http://www.ultraracing.my/home/home/

yardımcı olmaya çalıştığım için teşekkür ederim kardeşim,geri noktaları kuvvetlendirme işlemleri var o sitede,bizde aşırı güçlerde uyguluyoruz gayet başarılı oluyor ve aracın esneme anların toplu durmasını gerçekten cddi arttırıyor.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:17 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 16:05 ----------

[MENTION=35205]Emre Ünan[/MENTION] 3 kez şanzımanı kırdığını söylemişti diye hatırlıyorum. Çareyi F18+cr şanzımana geçerek bulmuş, tabi hatırladığım kadarıyla. Benim şanzıman da bir süre zorlayınca gaza basıp ayağı çektiğimde zınk zınk diye oynamaya başlamıştı hatasızken. Kötü niyetle bişey yazmamama rağmen meydan okuma içerikli bişeyler yazmışsın da foruma yeni gelen Vectra B ve özellikle X20XEV sahipleri bu işin araştırmasını ve maliyetini hesaplarlar, yılmadan bıkmadan 30 kez sorarlar. Hali hazırda ustalığınız varmış, bu işi fiyatlandırıp örnek olursanız hevesli turboculara yardımı olur diye düşündüm, fiyat çıkarmanın basit olacağı zaten gayet garip bir sonuç.
Burulma direncine gelecek olursak, forumda insanlar ikiye ayrılıyor; bir kısmı vectra yer uçağıdır diyor, bir kısmı da arabası ne kadar kusursuz olursa olsun, yol tutmadığını, frenlerinin vasat oluğunu, şasinin kağıt gibi olduğunu ve sağlamlığının kalın kaporta sacından ibaret olduğunun farkında, ölçebilecek teknoloji ülkede var mıdır emin değilim...Ve sonuç olarak herhangi bir uygulamam yok, foruma 2012 yılında üye olduğumda da böyle bir konu vardı ve henüz sonuçlanamadı, bakalım hayırlısı sonuçlanırsa biz de ilham alıp belki daha dengeli, belki daha üstün bi projeye girebilirim çünkü bu işler bilgi ve tecrübeden ziyade paradır :)
Meydan okuyacak bir durum görmüyorum,ama şu an yazdıklarında bile ustalık ne ki yeter ki para olsun diyorsun.Bu ne kadar doğru bir yaklaşım acaba tartışılır.
burulma direnci hesaplamaları burdadır
http://www.duzce.edu.tr/~mehmetemiroglu/Belgeler/muk-9.hafta.pdf
ben mühendislik fakültesinde iken makina bölümünde ölçüm yapan ekipmanlar mevcuttu,eminim ki hala da tüm makina bölümlerinin torna bölümlerinde mevcuttur.
Fren kısmı ile ilgili delikli disk gibi dedim bunu içinde merkez değişimi kaliper büyütme gibi işlemlerde yapılacak,motor ile ilgili olmadığı için yazmadım.Dikkatli okursanız görebilirsiniz.
Şasi konusuna gelince başta kule gergisi gibi ekipmanlar olmak üzere şasinin hassas noktaları zaten güçlendirilecek,burada paylaştığım kısım sadece x20xev i turbolama işlemi.
bu işlerin içine girmeden tecrübeden ziyade para gözükebilir , ama içine girince ufak bir hatanın,mesela yağ pompasındaki ufak bir kaçağın yada yanlış tercihin size nasıl bir kırım yaşatacağını,enjektör zamanlamalarında yapılacak hatanın nasıl ağır sonuçlar üreteceğini görerek öğrenmiş olursunuz.
Mesela golf 2 ye golf 4 gti makinası oturtup,gerekirse herşeyi baştan alırım ama arabayı ben yürütürüm diyen arkadaşımız bugün çekiciyle aracını gönderdi ve eti kemiği sizin,biz başaramadık dedi.
Konu başında belirttiğim gibi olayı garip yerlere götürmenin anlamı yok,ben ne reklam peşindeyim nede birilerinden para kazanmak.
Nette onlar ca konu görebilirsin x20xev turbolama ile ilgili hepsi yarım kalmış yada başlanmamış.Biz başlasın ve bitsin,bir arkadaşımız yapmak isterse baksın 2 kuruş faydası olsun istedik.Başka hiç bir gayemiz yok.

En son olarak siz Bilgi ve Tecrübeden ziyade Para çok önemlidir diyorsanız,bütün emekçilere haksızlık etmiş olursunuz.

Saygılarımla
 
Hocam algılamak için doğru organlar kullanılsa dünya harika bir yer olacaktır, haydi düz mantık yapalım. Kelepir bir X20XEV li araba alıyorum, başka param yok hadi turbolayın benim arabayı, tecrübeniz turbolamaya yetecektir benim size itimatım sonsuz haydi düz mantık yapıyoruz :D
 
yardımcı olmaya çalıştığım için teşekkür ederim kardeşim,geri noktaları kuvvetlendirme işlemleri var o sitede,bizde aşırı güçlerde uyguluyoruz gayet başarılı oluyor ve aracın esneme anların toplu durmasını gerçekten cddi arttırıyor.


aynen öyle yanlız fiyatlar çok ucuk sitedeki keşke yakın olsaydık gelir yardım ederdim hemde tanışırdık benim corsayıda hibrit yapardık:) bende bir yardım eden olsa bu desteklerden vede arka viraj demiri yapıcam corsaya ama tek başına iş yapılmıyor:)
 
Doğrudur ben 3 kez kırdım. Can isimli arkadaş da ufak modifikasyon ile F20 takmıştı. Oranlar hoşuna giderse en sağlamı F20 olacaktır. Rakam dayanacağı maksimum torku belirtir.
 
Hocam algılamak için doğru organlar kullanılsa dünya harika bir yer olacaktır, haydi düz mantık yapalım. Kelepir bir X20XEV li araba alıyorum, başka param yok hadi turbolayın benim arabayı, tecrübeniz turbolamaya yetecektir benim size itimatım sonsuz haydi düz mantık yapıyoruz :D
Sen önce üslübunun bir gözden geçir,terbiyesizlik yapma.Anlamak için ben doğru organlarımı kullandığım için bu işi yapıyorum.Bükülme eğilme lafı atıp hesaplamalarını bile bilmiyorsun.Bırak ötelyeye girip gözünle bile görmemişsin. Konuyu trolleme,buradaki amacımız seninle laf yarışı yapmak değil birilerine kaynak yaratmaya çalışmak.Çok bilgi sahibi isen git başla bir projeye,iyisini yap bizde öğrenelim

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 19:19 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 19:11 ----------

aynen öyle yanlız fiyatlar çok ucuk sitedeki keşke yakın olsaydık gelir yardım ederdim hemde tanışırdık benim corsayıda hibrit yapardık:) bende bir yardım eden olsa bu desteklerden vede arka viraj demiri yapıcam corsaya ama tek başına iş yapılmıyor:)

inan öyle basit şeylerin hazır kitleri öyle uçuk fiyatlar ki.500 dolara intercooler soğutma seti gördüm.Yani ne yapacaksa 500 dolara.Hibrit üzerine bir çalışmam olmadı ama hesaplamarı yada malzeme temini konusunda ne zaman ihtiyacın olursa elimden geleni yaparım.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 19:22 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 19:19 ----------

5 yıl x20xev kullandım eğer değer diyorsanız kesinlikle çok zevkli olur.

çok uzun zamandır aklımda olan bir proje idi,satış fiyatını düşünüp değer değmez orantısı kurmuyorum. Çünkü hiçbir koşulda satmaya niyetim yok. Allahtan bir mani çıkmazsa.
Ne kadar zevkli olacak göreceğiz , bende merak ediyorum.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 19:25 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 19:22 ----------

ihtiyacı olabilecek arkadaşlar için Opel şanzumanları ve oranları
Gearbox 1st 2nd 3rd 4th 5th 6th rev FDR
================================================== ======
F10/F13 3.55 1.96 1.3 0.89 0.71 3.31 4.18
F16w 3.55 1.95 1.28 0.89 0.71 3.33 3.94
F16c 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.55
F18w 3.58 1.87 1.23 0.92 0.74 3.33 3.55
F18c 3.58 2.14 1.48 1.12 0.89 3.33 3.55
F20(3.55) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.55
F20(3.72) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.72
F25 3.38 1.76 1.12 0.89 0.77 3.17 3.82
F28 3.57 2.16 1.45 1.1 0.89 0.74 3.32 3.72

Burada da yeni şanzumanları ile ilgili resimler ve bilgiler mevcut
http://media.opel.com/media/intl/en...ies/intl/en/opel/technology/transmission.html
 
Sanayi zihniyetinden öteye gidemeyecek haldesin bundan ötesi değil, kaynak yaratmayı bir kenara koy da sen yaptığın işi dışarıdan gelen fikir ve yorumlara açmayı bile beceremiyosun. Gerçeklere gözünü kapat, bana burulma direnci üzerinden laf ebeliği yap sonra git proje yap de. Hadi dediğin gibi vasıfsız ve cahilim, bekliyorum burulma direncinin net olarak değerlerini. Bana çıktı olarak yollayacaksın onu, delikanlıysan tornacıya gidip hesaplatırsın, 10dk da hesaplıyolar zaten :D Kompleks yapmana gerek yok konuyu trollemiyorum, düştüğün çelişkileri vurguluyorum. Umarım kule gergisi işe yarar :D Kaliperleri falan renkli yapın 10 beygir veriyomuş :D
 
Sanayi zihniyetinden öteye gidemeyecek haldesin bundan ötesi değil, kaynak yaratmayı bir kenara koy da sen yaptığın işi dışarıdan gelen fikir ve yorumlara açmayı bile beceremiyosun. Gerçeklere gözünü kapat, bana burulma direnci üzerinden laf ebeliği yap sonra git proje yap de. Hadi dediğin gibi vasıfsız ve cahilim, bekliyorum burulma direncinin net olarak değerlerini. Bana çıktı olarak yollayacaksın onu, delikanlıysan tornacıya gidip hesaplatırsın, 10dk da hesaplıyolar zaten :D Kompleks yapmana gerek yok konuyu trollemiyorum, düştüğün çelişkileri vurguluyorum. Umarım kule gergisi işe yarar :D Kaliperleri falan renkli yapın 10 beygir veriyomuş :D
Hadi güzel kardeşim,hadi canım kardeşim.Sen gel buraya ben sana sorduğun her şeyi hesaplar,dökümanlarını eline veririm.
 
Konuyu okumadım ama şahsi tecrübelerime göre x20xev modlamak para ve vakit kaybı. Standart hali ile keyiflidir. Lakin rolling de chipli 1.3 bile saplar. reno 1.5, wv 1.6 içinden geçer. Atmosferik, Turbo, veya benzin ile dizeli kıyaslamak doğru olmaz ama, sokaklar bunlar ile dolu. Bolu buluşmasında denedik işte bir kaç vectra ile chipli ve chipsiz Astrayı. Sonuç ortada.

Proje yada şaka aracı yapacaksanız ve illa opel olacaksa, aynı fiyat aralığında olan, 1.7 corsa/Astra alın. Yazılım, downpipe, intercooler, egzoz vs. derken düşük maliyet ile +70hp üstü güç alabilir ve aracın bi yeri kırılmaz, x20xev in çeyreği kadar harcar ve boy boy fark atarsınız.

Ben yapacağım, çok param var, 2. aracım bu sanayii de yatsın, kırıldıkça upgrade ederiz diyorsanız, saygı duyulur. Ama O vectra B motoru kaç hp üretecek? Hangi şanzuman akaracak onu, akslar napacak, ve o Vectra B nasıl yol tutacak düşünmek lazım. Sarı Konileri Erhan Yücel den aldık, jant yay vs. derken, düz yolda çok geride bıraktığın civic, virajda gelir yanına, üstüne sağ sol çekerek selam vererek dalgasını geçer. Başıma geldi, sizinde gelmesin diye uyarmak isterim, güzel bir anı değil. Naptıysam Vectra Asla Astra, Corsa, Civic, aklınıza gelen orta sınıf araçlar kadar yolda tutamadım. Koni, Eibachlere harcardığım rakamlar inanılmaz, lastik, jant denemelerini saymıyorum.

Şahinciler bile bıraktı, şahinlerini turbolamayı, dizel alıp chipleme aşamasına eriştiler, opelciler bari yerinde saymasın.

Özetle, tecrübelerim:
160hp üstü şanzuman kesin kırılacak, hemde 30.000km görmez. (Çok zorlamadan Aracın hakkını verirseniz, yoksa modlamayın zaten)
F20 vs. araştırın. Baskı balatası da farklı, bilyesi de farklı aklımda.
Ben pistonları büyütmüştüm, Kesinlikle öneririm, iyi bir rektifiyeci seçin. Ve Gömlek için harcardığınız paraya bakmayın.
Egzantrik için Gt yeterlidir şehir içi kullanım için abartmayın.
Üst kapağı taşlamanızı önermem.
Kesinlikle headers kullanın ve kesinlikle amyant ile sarın, kartere çok yakın.
Klimayı iptal edince, fark ediyor. Dyno üzerinde 4hp fark göstermişti fakat hissiyat daha fazla. İptal edebilirsiniz.
16 jant hız için ideal. Fakat yol tutuş yetersiz kalacaktır.
Direksiyon tepkimeleri çok kötü, umarım çözersiniz.
Yol tutuş naparsanız yapın, kafadan kaçıracak.

Bekliyoruz bakalım, nasıl bir şey yapacaksınız hayırlısı olsun.
 
bence konuyu saptırmayalım ve projeyi takip edelim . çağatay bey sizde bol resimli paylaşım yaparsanız güzel olur.
 
Konuyu okumadım ama şahsi tecrübelerime göre x20xev modlamak para ve vakit kaybı. Standart hali ile keyiflidir. Lakin rolling de chipli 1.3 bile saplar. reno 1.5, wv 1.6 içinden geçer. Atmosferik, Turbo, veya benzin ile dizeli kıyaslamak doğru olmaz ama, sokaklar bunlar ile dolu. Bolu buluşmasında denedik işte bir kaç vectra ile chipli ve chipsiz Astrayı. Sonuç ortada.

Proje yada şaka aracı yapacaksanız ve illa opel olacaksa, aynı fiyat aralığında olan, 1.7 corsa/Astra alın. Yazılım, downpipe, intercooler, egzoz vs. derken düşük maliyet ile +70hp üstü güç alabilir ve aracın bi yeri kırılmaz, x20xev in çeyreği kadar harcar ve boy boy fark atarsınız.

Ben yapacağım, çok param var, 2. aracım bu sanayii de yatsın, kırıldıkça upgrade ederiz diyorsanız, saygı duyulur. Ama O vectra B motoru kaç hp üretecek? Hangi şanzuman akaracak onu, akslar napacak, ve o Vectra B nasıl yol tutacak düşünmek lazım. Sarı Konileri Erhan Yücel den aldık, jant yay vs. derken, düz yolda çok geride bıraktığın civic, virajda gelir yanına, üstüne sağ sol çekerek selam vererek dalgasını geçer. Başıma geldi, sizinde gelmesin diye uyarmak isterim, güzel bir anı değil. Naptıysam Vectra Asla Astra, Corsa, Civic, aklınıza gelen orta sınıf araçlar kadar yolda tutamadım. Koni, Eibachlere harcardığım rakamlar inanılmaz, lastik, jant denemelerini saymıyorum.

Şahinciler bile bıraktı, şahinlerini turbolamayı, dizel alıp chipleme aşamasına eriştiler, opelciler bari yerinde saymasın.

Özetle, tecrübelerim:
160hp üstü şanzuman kesin kırılacak, hemde 30.000km görmez. (Çok zorlamadan Aracın hakkını verirseniz, yoksa modlamayın zaten)
F20 vs. araştırın. Baskı balatası da farklı, bilyesi de farklı aklımda.
Ben pistonları büyütmüştüm, Kesinlikle öneririm, iyi bir rektifiyeci seçin. Ve Gömlek için harcardığınız paraya bakmayın.
Egzantrik için Gt yeterlidir şehir içi kullanım için abartmayın.
Üst kapağı taşlamanızı önermem.
Kesinlikle headers kullanın ve kesinlikle amyant ile sarın, kartere çok yakın.
Klimayı iptal edince, fark ediyor. Dyno üzerinde 4hp fark göstermişti fakat hissiyat daha fazla. İptal edebilirsiniz.
16 jant hız için ideal. Fakat yol tutuş yetersiz kalacaktır.
Direksiyon tepkimeleri çok kötü, umarım çözersiniz.
Yol tutuş naparsanız yapın, kafadan kaçıracak.

Bekliyoruz bakalım, nasıl bir şey yapacaksınız hayırlısı olsun.

x20xev modlamaya en uygun blok olduğu için z20let in base bloğudur.Modlamaya da en elverişli bloğudur bence,bu yaptığımız ilk x20xev bloğu değil,belirtmek isterim,daha önce astra da da x20xev modladık.
Baskı balata ve şanzumanla ilgili olarak gerekli açıklamayı yaptım.Direksiyon konusu ise hazır eps kit e çevirmeyi planlıyoruz.
z20let,z20ler ve z20leh le çok fazla çalıştım.Forumda Mokia nickli Cengiz bey yaptığımız çalışmaları az çok bilir genel olarak.
 
Geri
Üst