Vectra B X20XEV Turbo Dönüşümü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cagatay87
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yoğunluğundan dolayı forumda pek konu açmadığı için tanınmıyor olabilir ama Çagatay'ı şahsen de tanırım bu işle profesyonel olarak uğraşıyor. Bu işe yıllarını vermiş ve bölgesinde tanınan ve isim yapmış biridir. Sadece Opel değil elinden geçmeyen marka model araç ta kalmamıştır. Emre bence haksızlık etmişsin biraz. Çagatay zamanından ayırıp kendi aracına yaptığı çalışmaları diğer arkadaşların da faydalanması için konu paylaşmış saygı duymak gerek.
 
Haklı olabilirsiniz belki ama gözümde tofaş ustasından ileri değil bu arkadaş, yanıma gel öyle vereyim diyor çünkü söylediği şeyleri destekleyen belge kanıt bilimsel bir döküm yok. Vectra 200 hpden yukarsını yere aktarırken bocalayacak kalıbımı basarım, aktarsa durmaz, haklı çıkmayı istemem ama ya bariyere ya bi kamyon altına girer bu araba. Vectra A B C ne olursa olsun sürüş keyfi ayrı yol tutuşu ayrı. Tabi ordinaryus tofaş profesörü arkadaş ezbere konuştuğundan kule gergisiyle lambo kıvamına getireceğini sanmaya devam eder yol tutuşu.
 
Haklı olabilirsiniz belki ama gözümde tofaş ustasından ileri değil bu arkadaş, yanıma gel öyle vereyim diyor çünkü söylediği şeyleri destekleyen belge kanıt bilimsel bir döküm yok. Vectra 200 hpden yukarsını yere aktarırken bocalayacak kalıbımı basarım, aktarsa durmaz, haklı çıkmayı istemem ama ya bariyere ya bi kamyon altına girer bu araba. Vectra A B C ne olursa olsun sürüş keyfi ayrı yol tutuşu ayrı. Tabi ordinaryus tofaş profesörü arkadaş ezbere konuştuğundan kule gergisiyle lambo kıvamına getireceğini sanmaya devam eder yol tutuşu.


Çagatay'ın bugüne kadar TOFAŞ gördüğünü sanmıyorum, zaten Türkiye'de değil
Mercedes ,BMW, AUDi sinden EVO suna kadar çogunu Türkiye'de göremeyeceğiniz araçların Beyinleri ile ugraşıyor.
Yorum yazarken seviyeli yorumlar yazın.
 
gerenksiz bi tartışma değilmi bu,ne güzel gidiyordu anlatım....bassın bassasın,yürüsün yürümesin,çatlasın kırılsın,uçsun kaçsın,yol olsun olmasın....adı üstünde bir proje güzelde malzemeler var,imkan var..e adam diyor ben vasıta görmüyorum bu arabayı seviyorum,benki illet ederim vectra nın her kasasından ama merakla bekliyorum,tahminim güzel olacak..
son verdim tartışmaya yemeyin birbirinizi :)
 
Tofaş ustası demenin seviyeyle alakası nedir? Beyin tamircisi olabilir, beyin tamir etmek veya türkiyede göremediğim arabaları görmenin turbo uygulaması, aerodinamik ve fren sistemlerinde eksper seviyeye yükselteceğinden şüpheliyim. Afyon'da biz hep şahinleri görüyoruz audi mercedes bmw falan yok zaten,ne hikmetse bir konuda bir kapışma olduğunda biri sırtını moderatöre her yasladığında bana patlıyor olay, ben susayım en güzeli.
 
x20xev modlamaya en uygun blok olduğu için z20let in base bloğudur.Modlamaya da en elverişli bloğudur bence,bu yaptığımız ilk x20xev bloğu değil,belirtmek isterim,daha önce astra da da x20xev modladık.
Baskı balata ve şanzumanla ilgili olarak gerekli açıklamayı yaptım.Direksiyon konusu ise hazır eps kit e çevirmeyi planlıyoruz.
z20let,z20ler ve z20leh le çok fazla çalıştım.Forumda Mokia nickli Cengiz bey yaptığımız çalışmaları az çok bilir genel olarak.

blok en basit iş çağatay. Blok dediğin döküm bir parça. Hepsinin kalitesi aşağı yukarı aynı falan filan. Bloka neden takıldın anlamadım. Ne kadar honlayacan ki, sağlamlık arıyorsun? Çakarsın datron gömlek, blok olmasa da olur. Blok çatlatırsan, sorun %99 bloktan değildir, biliyorsun. Bloktaki kanallar hoşuna gittiyse, bence tasarımı hatalı diyemesem de güncel değil, özellikle soğutma. Blokun nesi güzel bilemedim.

Bence yanlış düşünüyorsun, diğer saydıklarım para tutan, emek isteyen sorunlar.

x20xev, z20let vs. saydığımız motorlar Gm in 2. nesil motorudur. Base blok yok aslen, Opel de işler generasyon, generasyon ilerliyor. Dediğin blok 1994 yılında çıktı.Detaylı bilgi: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_II_engine

Yazılımı ne ile süreceksin? Beyin ne düşünüyorsun? Haritayı nerede yapacaksın?
 
şimdi mert aktarma aktarma diyosunda ankarada corsa A vardı bi adet,c20xe swaplıydı,arka fren kampanaydı çokta sıkıntı yaratmıyodu :D
Benim görüşüm motorla iş biter gazlanır nere de eksik görülüyorsa ordan devam edilir :)
 
şimdi mert aktarma aktarma diyosunda ankarada corsa A vardı bi adet,c20xe swaplıydı,arka fren kampanaydı çokta sıkıntı yaratmıyodu :D
Benim görüşüm motorla iş biter gazlanır nere de eksik görülüyorsa ordan devam edilir :)

O değil ben diyorum. Vectra B sıkıntı çıkartır, çıkarttı diyorum. %99 değil %100. Bu eziyete hiç gerek yok, tecrübe ile sabit. Yaptım zamanında, tüm Bostancı, Ümraniye sanayii ile tanıştım sayesinde, 6 kez çekici ile gittim, çekicisiz gittiklerimin sayısını siz düşünün. Vectra B 180hp üstü, gazladın mı, haftada 1 kez bir yerini kırar.

Üstüne yol tutuşu vs. de o güç,hıza oranla çok zayıf. Koni+eibach vs. sahip Vectra ile giremediğim hızdaki virajlara Astra G, H, Civic ile çok rahat girdim. Direksiyon dahil komple değişim ister ki, konu sahibi değişecekmiş.
 
şimdi mert aktarma aktarma diyosunda ankarada corsa A vardı bi adet,c20xe swaplıydı,arka fren kampanaydı çokta sıkıntı yaratmıyodu :D
Benim görüşüm motorla iş biter gazlanır nere de eksik görülüyorsa ordan devam edilir :)

Fiesta da arka tekerleri kampana olan ve Focus I de arka tekerleri kampana olan arabalar, gel gör ki frenleri it gibi tutan, yol tutuşunda sınıfında rakipleri olmayan arabalar. Aktarma derken de gücü yola aktarmaktan bahsediyorum. Stock 2.0 Vectra B ile Alfa 156 1.6TS ve Focus 1.6 Hemen hemen aynı hızlanma değerlerine sahipler, vectra'nın şanzıman konusunda ne kadar vasat olduğunu da bu şekilde izah edebiliyorum. Pejo 306GTI dan da bahsedelim istersen, en büyük GTI fanatikleri bile frenlerinin tutmadığını söylerler, frenler önemlidir. Vectra B ve Astra H sahibi olduğun için senin daha iyi kıyaslama imkanın var, o gücü araba taşıyamaz. Komple Calibra 4x4 aktarma organlarını bu işe bulaştırmaları gerekebilir(çok iyimserim gerekebilir dedim :D)
Senle beraber az dalga geçmedik 2.0 vectra ile 270 260 yaptım diyenlerle, şansıma bana hunharca dalga geçebileceğim bir örnek olay çıktı :D Umarım ben yanılırım ki bir süreliğine kafaya taktığım x20xev turbolama işlemi başarılı olur :confused:
 
dediğim gibi ben haksızsnız demiyorm,arkadaş bi yerden başlamış bekleyip görmek gerek mert kardeşim,sen facebookdaki sincan tayfasından dolayı önyargılı davranıyosun diye,arkadasın araç bitsin de bakalım :D
Zaten hepimiz biliyoruzki araca beygir verdikten sonra iş bitmiyor,arkadasta mecbur aktarmaya frenlere müdahale etmek durumunda kalcak,sadece güzelce fikir vermekte fayda var :)
 
Geri
Üst