vectra c silkeleme yapıyor acil yardım lütfen :(

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan weycell
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
iyi akşamlar aracımdaki tekleme sorununu soket diyordum ancak soketin içini dışına çıkardım ohmmetre ile kontrol ettim ve soketin sağlam olduğunu anladım.

üstelik araba marş basmamaya başlamıştı tek ihtimal kalıyordu oda motor kontrol devresi yani beyin, ve aracın motor beynini söküp içini açtım soketin karta bağlanan kısmında ince atlama kablolarının bazılarının hasarlı olduğunu fark ettim beyin tamiri yapan ustalarla görüştüm 300 tl ile 500 tl arasında fiyat çektiler

bende kolları sıvadım lehim makinası ile hasarlı yerleri tekrar lehim yaptım ve beyni yerine topladım taktım araba tek kontakla çalıştı ne titreme ne çekişte bayılma hiç bir şey kalmadı araba resmen uçuyor arızalardan eser kalmadı arabayı satacaktım ama vazgeçtim (5 saat sürdü tamir işlemi, lehim tutmuyor profesyonel bi havya ile zorla tutturdum)

arkadaşlar önemle söylüyorum elektrik elektronik bilgisi olmayan arkadaşlar müdahale etmeyin çok hassas bi kart üzerindeki devre elemanlarına zarar verirseniz işiniz çok daha zor çıkma beyin fiyatı 1400 tl dediler sıfırını tahmin etmek istemiyorum

yani anlayan arkadaşlar beyin tamiri dedikleri opel vectra c lerde tamamen soket atlama kablolarının, motorun ısısı ile yada yüksek gerilim nedeniyle kopmasından ibaret kopan yerlere küçük bi lehim ile tamir işlemi bitiyor

ben kendi sorunumu kendim çözdüm. motor beynini motor bloğunun üzerine koymuşlar motorun ısısı ile yaz aylarında bu arızalar daha sık olabilir, arızanın tekrarlamaması için beyni motor bloğundan uzak bi kısma üzerinede küçük bi soğutucu fan monte ederek yada rüzgar alan bi kısma taşıyarak bunada bi çözüm üretmeyi düşünüyorum onuda yaptığım zaman resmini sizlerle paylaşırım...

yardımcı olduğum arkadaşlar varsa bi allah razı olsun yeterli ;)..

aracın beyni bu hasarlı bölgeyi göreceksiniz

bJGPb8.jpg
 
iyi akşamlar aracımdaki tekleme sorununu soket diyordum ancak soketin içini dışına çıkardım ohmmetre ile kontrol ettim ve soketin sağlam olduğunu anladım.

üstelik araba marş basmamaya başlamıştı tek ihtimal kalıyordu oda motor kontrol devresi yani beyin, ve aracın motor beynini söküp içini açtım soketin karta bağlanan kısmında ince atlama kablolarının bazılarının hasarlı olduğunu fark ettim beyin tamiri yapan ustalarla görüştüm 300 tl ile 500 tl arasında fiyat çektiler

bende kolları sıvadım lehim makinası ile hasarlı yerleri tekrar lehim yaptım ve beyni yerine topladım taktım araba tek kontakla çalıştı ne titreme ne çekişte bayılma hiç bir şey kalmadı araba resmen uçuyor arızalardan eser kalmadı arabayı satacaktım ama vazgeçtim (5 saat sürdü tamir işlemi, lehim tutmuyor profesyonel bi havya ile zorla tutturdum)

arkadaşlar önemle söylüyorum elektrik elektronik bilgisi olmayan arkadaşlar müdahale etmeyin çok hassas bi kart üzerindeki devre elemanlarına zarar verirseniz işiniz çok daha zor çıkma beyin fiyatı 1400 tl dediler sıfırını tahmin etmek istemiyorum

yani anlayan arkadaşlar beyin tamiri dedikleri opel vectra c lerde tamamen soket atlama kablolarının, motorun ısısı ile yada yüksek gerilim nedeniyle kopmasından ibaret kopan yerlere küçük bi lehim ile tamir işlemi bitiyor

ben kendi sorunumu kendim çözdüm. motor beynini motor bloğunun üzerine koymuşlar motorun ısısı ile yaz aylarında bu arızalar daha sık olabilir, arızanın tekrarlamaması için beyni motor bloğundan uzak bi kısma üzerinede küçük bi soğutucu fan monte ederek yada rüzgar alan bi kısma taşıyarak bunada bi çözüm üretmeyi düşünüyorum onuda yaptığım zaman resmini sizlerle paylaşırım...

yardımcı olduğum arkadaşlar varsa bi allah razı olsun yeterli ;)..

aracın beyni bu hasarlı bölgeyi göreceksiniz

bJGPb8.jpg

dizayn edecekleri,yapacakları işin... neyse geçmiş olsun. beyin tamiri dedikleri ve meslek sırrı dedikleride işde bu yaptığınız iş genelde...yani aslında bu kadar basit...
beynin motor üzerinde olması gerçekten çok saçma ve hiçbir mantıklı açıklaması yok bana göre... titreşim ve sıcaklık zaten bu beyinlerin düşmanı ve buna rağmen orda konumlandırılmış olması gerçekten çok saçma
 
dizayn edecekleri,yapacakları işin... neyse geçmiş olsun. beyin tamiri dedikleri ve meslek sırrı dedikleride işde bu yaptığınız iş genelde...yani aslında bu kadar basit...
beynin motor üzerinde olması gerçekten çok saçma ve hiçbir mantıklı açıklaması yok bana göre... titreşim ve sıcaklık zaten bu beyinlerin düşmanı ve buna rağmen orda konumlandırılmış olması gerçekten çok saçma
resmen tamir edemesinler yenisini alsınlar demiş adamlar [emoji2]

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
tebrikler,ellerinize sağlık..
300 liralık işin aslında lehim yapmak olduğunu öğrenmek acı oldu ama...
 
tebrikler,ellerinize sağlık..
300 liralık işin aslında lehim yapmak olduğunu öğrenmek acı oldu ama...
sağolun işin zor kısımları var tamam anlarım ama gerekli aletlerle is çok kolay hale gelebilir yapılan iş resmen insanları korkutarak ve kelime oyunları ile kolay para kazanma fırsatına dönüşmüş malesef :(

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
tebrik ederim veysel bey.
resme dikkatli baktığımda fabrikasyon lehimlerinin çok zayıf olduğu belli oluyor. hem yeri yanlış hemde sağlam bir seye benzemiyor..
 
98b00df1931b64c9c7a5270fe5a757ee.jpg


sağolun arkadaşlar

birde bu hortum üzerindeki çekValfi lpg filtresi değişirken adam hortumu kırmis ve yapıştırıcı ile yapıştırmis ordan hava alıyor ve arabanin çekişi %30 düşüyor o hortumu komple çıkardım fren bile tutmuyor aklınızda olsun o hortum çok önemli yolda hareket halinde filan çıkarsa frenler tutmuyor onuda şimdilik ayarladim artık sıkıntı yok ama bi soket araştırıp değiştirecem

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

bu parçayı kesinlikle değiştirin. allah muhafaza fren şakaya gelmez..
 
veysel bey ecunun kapakları vidalımı yapışkanlamı tutturulmuş
 
Geri
Üst