vectra triger koparttı çok acil yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gokhancay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Demek ki 8 subaplıların şansı varmış az da olsa...Çünkü sonrasında 1 sene kullandım arabayı ve hiçbir problem olmamıştı...
 
birde ben yazayımm cevap 16 valf araç triger kayışı koparırsa eer siboplar eğilir ve ben direkt olark kapak söküyorumm kayış takıpda denemek zaman alıyor çünki siboplar eğik durumda bu kayışşşşşşşşşşş çok önemliiiiii beylerrr zamanı geldiğinde değişmesi gerekirr ihmale gelmez.
gelde takma abı fıncanlardan bakıyorum sıbobun bukuk oldugunu zaten anlıyorum ama bızım buras ıkucuk sehır adamı ögreten cok olur ya bukmedıyse gıbısınden bızde musterının gözunun önunde takarız marşa basariz çıfıtıt çıfıtıt çıfıtıt tren gıbı ses cıkar calısmaz zaten:pon: :pon:
 
Bazı araçlarda bu zincir oluyormus ve kopma ihtimali cok düşükmüş. Neden bütün arabaları buşekilde yapmazlarki.

Pahalı araçlar zincir kullanır. Mercedsin triger kayışı kullandığını duymadım ben.

sağlamsa zincirdir :D


Bmw'lerde de zincir kullanılıyordu...
Diğer taraftan %100 sübapları büker kısmına katılmıyorum.Bükme olasılığı yüksek evet ancak trigerin kopma anından itibaren ne olduğu çok önemli...
Benim eski eski arabamda seyir halideyken triger koptu.Biranda araba anlamsız bir şekilde yığılır gibi olunca debriyaja basıp sağa çekmiştim zaten.Daha sonra trigerin koptuğunu farkettim, yenisini takacak ustayı bulmam yeterli oldu.Trigeri taktık ve hiçbir şekilde bir bükülme ya da hasar yoktu.Bunun en büyük nedeni ise seyir halndeyken problemin olduğu anda d ebriyaja basmak ve daha sonra calıstırmak/yürütmek için ısrar etmemekti...

Demekki müthiş tolerans vardı...

işte silindir kapağını taşlayıp 2-3 hp alacam diye uğraşanlar bu mesafeyi değiştirerek skıştırma oranı ile oynuyor.


yok abi sibop büktüğü için kompresör olmuyo motorda. dolayısıyla çalışmaz

Kompresyon demelisiniz.


Evet o tarz birşey...Uno'ydu ve malum eski teknoloji ve 8 sübaplı motor.Sübap sayısından dolayı mı risk artıyor?

supap sayısı ile supap eğmenin alakası yok.

OHC DOHC motorlar genelde egzantrik kayışı ile tahrikleniyorlarsa bu sorun olur.

zira piston ÜÖN da iken "full lift" konumundaki supap ile aralarındaki mesafe önemli. bu mesafe kurtarmazsa eğer ...(ki genelde kurtarmaz.)

Peki ustam biz bu trigerin değişim değişmediğini bilmiyorsak sizin gibi değerli ustalarımız anlayabilirmi değişip değişmediğini yada değişme zamanının gelip gelmediğini ,ben bir kaç ustaya sordum sanki biliyorlarda net bir cevap istemiyorlarmış gibi geldi

Gerginin üzerinde USED NEW arası çalışan indikatör var...

ama kim uğraşacak yan kapağı açıp gergiye bakmaya :D

arkadasım triger de bı skıntı warsa daha oncede yazdıgım ii bi usta sesinden motor calısma seklınden egsoz dan anlar....

anlayamaz... sente kaçırmış motordan bahsediyorsun burda.

kolay sente atlamaz motorlar.

sonucu yazarsan seviniriz


7 subabını eğmiş ...

tamir ettirmiştir :D :D
 
peki. yolda giderken triger kayışı koparsa bunu nasıl anlarız. bunun için opel bir ikaz koymamış sanırım. (herşeye ikaz koymuşta bunumu unutmuş.)
 
selamlar bir önceki arabam polo da (1.4 16V) triger kayışını kopardığında bütün sübaplar ve iticlerini değiştirdikti. Genelde bildiğim kadarıyla 16V motorlarda çoğu gidiyor ve set halinde 16 tane alınp değiştiriyolar. Tabi bilemem yapan usta nın elinde vardır fazla subap sadece çok kötü olanları değiştirir ama bence sağlıklı olmaz die düşünüyorum. Bunun yanında kapak rektifiyesi yapıldı ve bana maliyet 1500 ytl civarı olduydu. Bir arkadaşım uno sunda aynı sorunu yaşadı 8 subap motorlu araçta sadece 2 tane subap eğilmişti ve onları değiştirdiler ve çok daha ucuza çıkmıştı.
 
peki. yolda giderken triger kayışı koparsa bunu nasıl anlarız. bunun için opel bir ikaz koymamış sanırım. (herşeye ikaz koymuşta bunumu unutmuş.)



Hiç bir araçta Triger (triger kelimeside sadece bizim dilimizde var) kayışı uyarı ışığı olmaz...

Uyaramaz zaten. koptuğu an olay biter..

anlamanıza gerekte yok açıkçası dediğim gibi koptuğu an jack pot bulmuş kumar makinası gibi cebinizden para akacak demektir. :D


tek korunma yolu düzenli bakım ve "insan gibi" araç kullanmak.
 
Bizde de ayak işleri için skoda felicia var 1.3 ...

onlarda otomatik gerici olmadığından sistem bollaşınca ses yapıyor...

kullanıma göre 130.000 gibi bir km de değişmek istiyor..


Pahalı araç dediğim zaman yanlış anlaşılmasın..

şimdi yeni Toyota auris te zincirliymiş mesela ... özellikle belirtiyorlar...tirger derdiniz olmaz diye... :D
 
Geri
Üst