böyle durumlarda vites kuçültmenizi tavsiye ederim..
arac hem daha cok yakar,hemde baskı balatandan yer..
arac hem daha cok yakar,hemde baskı balatandan yer..
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
benzinli araçlarda 3000 devir geçilmemeli,dizel araçlarda da 3000 devirin altına düşülmemelidir...tamamen kullandığınız aracın vites oranlarına ve motor hacmine bağlı olarak değişkendir.
3000 devir vites değişimi için çoğu araçta idealdir.- benzinli-
1.vites kalkış için tasarlanmış dişli oranına sahiptir.
2 ve 3. vitesler ara hızlanma vitesleri olarak kullanılır
4.vites maksimum hızlanma vitesidir ( en iyi verime sahiptir )
5.vites ise(5 vitesli modeller için - genel olarak son vites diyelim ) ekonomi vitesidir. 4.vitesten çok da fazla fark yaratacak hıza ulaşamazsınız ancak büyük dişli oranı sebebiyle motor devrini rahatlatarak yakıt sarfiyatını azaltır.
yakıt ekonomisi için ( şanzumanda ) yapılması gerekenler;
-kalkıştan sonra 2500 devir civarında 2. vitese geçilmeli
-vites değişimi seri yapılmamalı
-gaz pedalına ani tepkiler verilerek konum değişikliği yapılmamalı
-araç boş viteste kullanılmamalı ( yokuş aşağı vs )
arkadaşlar 2005 opel corsa 1.4 enjoy model arabam var. detaya inince kafam karıştı .sorularım:
* 1.vites kalkış dışında hangi devir ve durumda kullanılır?
* 2.vitesle giderken yavaşladık ve devrin 1000 civarı olduğunu düşünürsek araba yavaşladı ama durmadı.işte bu anda 2.vitesle devam mı edelim yoksa 1.vitese düşüpte mi devam edelim.
*herkes bişeyler söylüyor.tam olarak hangi devirlerde vites artıralım vaya düşürelim.düz yol?yokuş?meyilli yollarda?
tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
arkadaşlar bişey söleyecem bu alt devirlerde kullanan arkadaşlara hem çok yakar hemde baskı balatadan yer demişsiniz
1- fazla yakar buna katılıyorum
2- baskı balatadan yer buna katılmıyorum çünkü debriyaja yarım basılmadığı taktirde baskı balata volan a tam yapıştığı tam kavradığı için kaçırma durumu olmaz (baskı balatası bitmiş olanlar hariç) yani siz debriyaj pedalına dokunmadığınız taktirde aşınma olmaz asıl aşınma ilk kalkışlarda aşırı gaz vermeden ve debriyaj pedalına uzun süre basılmasından kaynaklanır diye biliyorum doğrusu sanırsam bu yanlışım varsa düzeltiniz