- Konuyu Başlatan
- #41
farklı bir yaklasım...!
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Ben bu yoruma kesinlikle katılmıyorum. nedenini de söyleyim hemen, yeni teknoloji araçlar kullanıyoruz ve aracın egsozundaki yanmamış yakıt sürekli konrol ediliyor. yani düşük devirde aracın benzini yakmadan atması gibi bir durum söz konusu değil. eğer yakamıyorsa yakıtı kısar zaten araba, bilemediniz o yakıtı geri motora döndürür yakmak için.
ayrıca devir arttıkça emme ve egsoz zamanları birbirine yaklaşır ve çok üst devirlerde yakıt kaybı yaşanır. bu nedenle önemli mümkün olan düşük devirlerde kullanmaktır.
"En az yaktığı devir max. torku verdiği devirdir" söylemi de hatalıdır. en yaktığı devir yol koşulları için yeterli torkun üretildiği devirdir. yani düz yolda gidiyorsanız aracın 2500 devirdeki torku da o yol için yeterlidir. araç max. torku üretsin diye 4. vitese atıp 4200 devire çıkmak saçma olur! deneyin görün hangisi daha az yakıyor...
yola çıkın ve deneyin, en geç 70 e geldiğinizde (ki 1.6 araçlar için bu 60 olabilir) 5. vitese atın, bakın bakalım aracın yakıtı ne görünüyor? benim aracım 1.4lt LPG li ve km başına 11kuruş yakıyorum ortalama. 1 vitesi sadece kalkışta kullanırım. normalde 70 de 5. vitese atarım (yol durumuna bağlı olarak 50-80 arası bir hızda) ve 90a kadar hızlanıp hızımı sabitlerim. benim 1.4 LPG li arabam çekiyorsa 1.6 astraların çekmeme gibi bir sorunu olamaz bence.
yokuş aşağı bir yere park ettiysem arabayı kaldırırken boşa alırım araba biraz hızlanınca da 3e takar devam ederim. gayet de güzel gidiyor valla...
Sonuçta hiç birimiz ralli yapmıyoruz, gideceğimiz yere daha ucuza gitmeye çalışıyoruz. Performans kullanımı ayrı bir konudur, sanıyorum ki 1 depo bedava benzin versem bu forumdaki her üye performanslı araba kullanabilir. Gaz pedalını döşemeye yaslamak çok da zor bir iş olmasa gerek. Gelgelelim yakıt parası cebimizden çıkıyor ve çoğumuz için ekonomi öncelik. 2 viteste 105 yapabilmek için benzin parasının cepten çıkmıyor olması lazım...
dizellerde ara hızlanmalarda veya yavaşladıktan sonra hızlanırken devir rolanti devrine yakınsa ve tam gaz hızlınmaya çalışıyorsak mazot pompasına aşırı yüklenildiği için zarar verdiğini okumuştum,ben 1000-1150 devire kadar düşürüyorsam deviri mütlaka vites düşürmeye özen gösteriyorum (ne kadar doğru olduğunu bilmiyorum)