Westegate Takılı mı bilimiyorum ? Yardım.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan peace27
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kardeşim ilgi ve alakab için öncelikle çok teşekkür ederim.Sorulara kısaca şöyle yanıtlayayım kontağı çevirdiğimda stabil olan akü abs el freni vs gibi ışıklar yanıyor.Yani Arıza ışığı gibi bir belirtiye rastlayamadım.İlk defa bir opel vectra dizel kullanıcısıyım acemiliklerimi maruz görün.Genel olarak gördüğüm sıkıntı şu belirli belirsiz gaz kesiyor ilk defa bir dizel kullanıcısı olmama rağmen röllantideykeb sanki kulağıma acayip bir ses geliyor.Bugün fark ettim sanki mazotuda çiğ atıyor hafif bir koku aldım.Iki haftada toplasam 90 km yol yaptım bilemedin 110 km 200 küsür tl yi aşkın mazot tüketti yani mazot bana göre çok yakıyor heleki birde ekotek motor olmasina rağmen.Şaşırtıcı bir durum daha bazen hiç yapmıyor rampayı 3 viteste çıktığı oluyor ama bu çok sık değil.Son olarak motor ısındıkça röllantisi yüksek çalışıyor ve araç çok fazla titriyor, yazdıklarını notlarını dikkate alarak üzerinde duracağım Yüce Allah razı olsun.Teşekkürler.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

- Arıza ışığının resmini aşağıdaki şekilde görebilirsin. Eğer araçta bir arıza yoksa kontağı yarım açtığında diğer ışıklarla birlikte bu ışığın da 1-2 saniyeliğine yanıp tekrar söndüğünü görmelisin. Bu bir nevi aracın ilk çalıştırmadan önce kendi kendini test etmesi olarak da yorumlanabilir. Yanmıyorsa;
1 - Ampulü patlamıştır.
2 - Ampül sökülmüştür. (Araç sık sık arıza veriyorsa, satan kişi bunu gizlemek için ampülü sökmüş olabilir. Ama yine de kimsenin günahını almayalım..:))
ariza_isigi.webp

Şayet hal böyleyse aracın arızalarla ilgili verdiği uyarılardan haberin olmaz ve sağlıklı bir arıza okuma cihazı bağlamadan (Tech2, Bosch veya Opcom gibi) bu kodları göremez ve silemezsin.

Belirsiz gaz kesmesi konusunda aklıma gelen ilk husus pompa ve enjektörler. Ancak net bir bilgim yok. Yanlış yönlendirmek istemem. Zira hassas konular.

Kulağına gelen değişik seslere ve burnuna gelen kokulara şu sıralar fazla aldırış etme bence. Çünkü arabaya yabancı olduğundan normalinin nasıl olması gerektiğini bilemezsin.

Mazotu fazla tükettiği konusunda hemfikiriz. Yaklaşık normalin 4-6 misli.

Normalde rolantideyken devir saati 800 devir (+ veya - 50) civarında olması gerekir. Vites boştayken araç yavaşça hareket etmeye başladığında 850-900 civarına yükselebilir. Normali bu. Kışın ilk çalıştırma anlarında belki bir süre titreme yapabilir ama sonra yine normale dönmeli.

Son olarak kardesim 4,5 ve 1 kodlu sensörler aynımı yoksa ordaki her sensör başka bir ismi yada kodumu var ordaki sensorleride degistirmek istiyorum bir anormallik seziyorum cunku sensorlerde.O sensorden 3 tane alip yerli yerince takmak istiyorum ancak ordaki her sensor 4,5 ve 1 ayri bir koda sahipse hangi sensorleri almam gerek yardimci olurmusun isimlerini yani yazarmisin rica etsem.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Vakum konusuna gelirsek:
Öncelikle bildiğim sensörlerin kodlarını yazayım sana:

1- 9128022 turboya yakın olan, Westgate i besler
2- Westgate valfi
3-
Vakum pompası
4-
9158200 Akü tarafında - EGR yi besler
5-
9128022 6 numarayı besler
6- 90543650 Emme manifoldu vakum kutusu
7- EGR valfi

Şimdi burada önemli bir konu var.
Sensörlerden 1,4 ve 5 şekil olarak aynı. Ama 2 tanesinin kodu aynı (aynı işlevi görüyor), diğerinin kodu farklı. Yukarıdaki listede kodları karıştırmış olabilirim. Sen arabanda üzerlerindeki kodu okuyarak bulabilirsin. Üst taraflarında yazıyor zaten.

Kendi arabamda yaşadığım bir sorunu yazayım:
Yokuşlarda araba isteksiz gidiyor, devir düşüyor ve vites küçültmek zorunda kalıyordum.
Uzun yolda rampalardı arabayı sıkıştırınca arıza lambası yakıyor, durup yeniden çalıştırınca lamba sönüyordu. Turbo devreye girmiyor veya geç giriyordu.
Verdiği arıza kodaları:
P 0400 EGR hatası
P 1100 MAF-MAP hatası
P 0105 MAP hatası

Saygıdeğer bazı ustalarımız ellemedik yeri bırakmadıktan, havaya giden parça ve işçilik paralarından sonra 1 ve 4 nolu valfleri kendim değiştirerek sorunu çözmüştüm.

Bu valflerin fiyatları biraz yüksek. Yanılmıyorsam tanesi 300-400 TL civarı.

Arızanın kesin kaynağı olmayabilirler. Bu sebeple yenilerini almadan önce yakınlarında aynı motoru kullanan birileriyle temasa geçip yardım istersen daha faydalı olur.

Ya da çıkmalarını bulursan ve satan kişiyle, çalışmazsa iade ederim şeklinde anlaşabilirsen çok iyi olur.

Benim ustalar arızalı çıkma parçaları neredeyse yeni fiyatına bana satmışlardı. İkaz edeyim dedim.

Son olarak, tüm bu anlattıklarını (ilk çalıştırma anı, rolantide çalışma zamanı, gürültülü çalışma zamanları, eksoz dumanı vs.) videoya çekip youtube gibi bir siteye yüklersen, konuyla ilgili yardımı olabilecek kişiler için daha fazla yol göstermiş olursun.


 
Son düzenleme:
- Arıza ışığının resmini aşağıdaki şekilde görebilirsin. Eğer araçta bir arıza yoksa kontağı yarım açtığında diğer ışıklarla birlikte bu ışığın da 1-2 saniyeliğine yanıp tekrar söndüğünü görmelisin. Bu bir nevi aracın ilk çalıştırmadan önce kendi kendini test etmesi olarak da yorumlanabilir. Yanmıyorsa;
1 - Ampulü patlamıştır.
2 - Ampül sökülmüştür. (Araç sık sık arıza veriyorsa, satan kişi bunu gizlemek için ampülü sökmüş olabilir. Ama yine de kimsenin günahını almayalım..:))
Ekli dosyayı görüntüle 18854

Şayet hal böyleyse aracın arızalarla ilgili verdiği uyarılardan haberin olmaz ve sağlıklı bir arıza okuma cihazı bağlamadan (Tech2, Bosch veya Opcom gibi) bu kodları göremez ve silemezsin.

Belirsiz gaz kesmesi konusunda aklıma gelen ilk husus pompa ve enjektörler. Ancak net bir bilgim yok. Yanlış yönlendirmek istemem. Zira hassas konular.

Kulağına gelen değişik seslere ve burnuna gelen kokulara şu sıralar fazla aldırış etme bence. Çünkü arabaya yabancı olduğundan normalinin nasıl olması gerektiğini bilemezsin.

Mazotu fazla tükettiği konusunda hemfikiriz. Yaklaşık normalin 4-6 misli.

Normalde rolantideyken devir saati 800 devir (+ veya - 50) civarında olması gerekir. Vites boştayken araç yavaşça hareket etmeye başladığında 850-900 civarına yükselebilir. Normali bu. Kışın ilk çalıştırma anlarında belki bir süre titreme yapabilir ama sonra yine normale dönmeli.



Vakum konusuna gelirsek:
Öncelikle bildiğim sensörlerin kodlarını yazayım sana:

1- 9128022 turboya yakın olan, Westgate i besler
2- Westgate valfi
3-
Vakum pompası
4-
9128022 Akü tarafında - EGR yi besler
5-
9158200 6 numarayı besler
6- 90543650 Emme manifoldu vakum kutusu
7- EGR valfi

Şimdi burada önemli bir konu var.
Sensörlerden 1,4 ve 5 şekil olarak aynı. Ama 2 tanesinin kodu aynı (aynı işlevi görüyor), diğerinin kodu farklı. Yukarıdaki listede kodları karıştırmış olabilirim. Sen arabanda üzerlerindeki kodu okuyarak bulabilirsin. Üst taraflarında yazıyor zaten.

Kendi arabamda yaşadığım bir sorunu yazayım:
Yokuşlarda araba isteksiz gidiyor, devir düşüyor ve vites küçültmek zorunda kalıyordum.
Uzun yolda rampalardı arabayı sıkıştırınca arıza lambası yakıyor, durup yeniden çalıştırınca lamba sönüyordu. Turbo devreye girmiyor veya geç giriyordu.
Verdiği arıza kodaları:
P 0400 EGR hatası
P 1100 MAF-MAP hatası
P 0105 MAP hatası

Saygıdeğer bazı ustalarımız ellemedik yeri bırakmadıktan, havaya giden parça ve işçilik paralarından sonra 1 ve 4 nolu valfleri kendim değiştirerek sorunu çözmüştüm.

Bu valflerin fiyatları biraz yüksek. Yanılmıyorsam tanesi 300-400 TL civarı.

Arızanın kesin kaynağı olmayabilirler. Bu sebeple yenilerini almadan önce yakınlarında aynı motoru kullanan birileriyle temasa geçip yardım istersen daha faydalı olur.

Ya da çıkmalarını bulursan ve satan kişiyle, çalışmazsa iade ederim şeklinde anlaşabilirsen çok iyi olur.

Benim ustalar arızalı çıkma parçaları neredeyse yeni fiyatına bana satmışlardı. İkaz edeyim dedim.

Son olarak, tüm bu anlattıklarını (ilk çalıştırma anı, rolantide çalışma zamanı, gürültülü çalışma zamanları, eksoz dumanı vs.) videoya çekip youtube gibi bir siteye yüklersen, konuyla ilgili yardımı olabilecek kişiler için daha fazla yol göstermiş olursun.


Kıymetli kardesim oncelikle cok tesekkur ederim düştüğüm sıkıntıda yardimcı oldugun icin tesekkuru sana borc bilirim kablolari vs yakip ettim resimde birsey dikkatimi cekyi kaputun üst sol kısmında sensörde boşluk var kablo takılı degil verdigin semaya bakarak düzeni takip ettim fakat o resmini attigim sensörün kablosunu yada hortumunu çözemedim.İlgi ve alakan için çok teşekkür ederim.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Rica ederim.

Gönderdiğin resimdeki valf ters duruyor. Valfin üst kısmında 2, altında 1 uç olacak. Takılı olduğu yerde şu şekilde durmalı:
valve2.webp

Alttaki (tekli) ucun boşta olması normal. Sadece ucuna bir filtre takılıyor. Olmasa da olur yani. Şöyle:
valve1.webp

Eğer fırsatım olursa bu akşam arabanın üzerinden fotoğraf çekip yollamaya çalışırım.
 
Rica ederim.

Gönderdiğin resimdeki valf ters duruyor. Valfin üst kısmında 2, altında 1 uç olacak. Takılı olduğu yerde şu şekilde durmalı:
Ekli dosyayı görüntüle 18855

Alttaki (tekli) ucun boşta olması normal. Sadece ucuna bir filtre takılıyor. Olmasa da olur yani. Şöyle:
Ekli dosyayı görüntüle 18856

Eğer fırsatım olursa bu akşam arabanın üzerinden fotoğraf çekip yollamaya çalışırım.
Çok teşekkür ederim kardeşim.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bu arada kardeşim biraz yoruyorum seni ama debimetre ve akünün yaninda birde o resmini atmış olduğum sensörleri değiştirmek istiyorum debimetreyi nette bulabiliyorum fakat o uç tane sensörün ismini tam bilmiyorum kodlamalarda yukarda varda fakat web sitelerinde isimler farklı geçiyor o sensörlerin isimlerini yazarmısın sana zahmet.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aşağıda vakum şemasının üzerine bazı detayları ekladim.
Bu arada önceki yazdığım kodların hatalı olduğunu fark ettim. Onları dikkate alma. Düzeltebilirsem o mesajın üzerinden düzelteceğim.
vakum2.webp

- Sarı hat: Vakum pompasından çıkan ana vakum dağıtım hattı.
- Mavi hat: 5-6 arası
- Kırmızı hat: 4-7 arası

Dikkat etmen gereken bir nokta:
Tüm solenoid valflerin (1,4,5) üst kısmındaki bağlantı yerlerinin birinde VAC (giriş),diğerinde OUT (çıkış)yazar.Hatta VAC yazan uçlarda sarı renk yüzük gibi bir halka var. Zamanla bu halkalar düşmüş olabilir. Önemli değil.

Tüm bunlara göre;
Vakum pompasından çıkan hat, valflerin VAC uçlarına girer. OUT uçları da valfin kontrol ettiği elemana gider.

Aşağıda da akşam çektiğim foroğraflar var. Karanlıkta bu kadar oldu. Ama zaten yukarıdaki şema yeterlidir diye düşünüyorum. Umarım faydası olur.

solenoid_1.webp
solenoid_2.webp
solenoid_3.webp
solenoid_4.webp

Ayrıca sensörden gelen cızz sesi de normal. Ama bu doğru çalışıp çalışmadığına dair net bir fikir de sağlayamaz.

Sensörleri internette bulamadığını da yazmışsın. Ben de biraz araştırdım ama çıkmıyor.
Firmaları telefonla arayıp kod numaralarını söylersen o şekilde yardımcı olurlar.

Eğer yurtdışı "ebay" gibi sitelerden alış veriş yapma konusunda deneyimin varsa, onlardan sağlam çıkmaları ucuza mal edebilirsin. Ebay de parça koduyla arama yaparsan sonuçlar çıkar.

Ama tekrar etmekte fayda var.
Arızasından emin olmadığın parçaları yenilemek biraz kumar oynamaya benziyor bence. Sonradan canın sıkılmasın.
 
Kardeşim sana ne kadar teşekkür etsem azdır.Keşke bende senin için birşeyler yalabilseydim.Tekrar tekrar teşekkür ederim.Allah razi olsun.Bir tamirci bana debimetrenin bozuk oldugunu hatta satin aldigim kisi bana teklemenin gaz kesmenin debimetreden oldugunu soyledi onun söylemesine göre bu şekilde teklediğinde balata spreyiyle debimetreyi temizliyor ve duzeliyormuş ne kadar dogru bilemem tabi.Bende dün gece debimetreyi uygun şartlarda dikkatli bir şekilde çıkarıp temizledim halen tekleme gitmedi.Bakalim hayirlisi arac yavas yavas giderken birsey yok hizimi alinca basliyor tekleme birde rampada.Bakalim hayirlisi cok tesekkur ederim tekrar.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
egr yi komple iptal edin
 
Kardeşim sana ne kadar teşekkür etsem azdır.Keşke bende senin için birşeyler yalabilseydim.Tekrar tekrar teşekkür ederim.Allah razi olsun.Bir tamirci bana debimetrenin bozuk oldugunu hatta satin aldigim kisi bana teklemenin gaz kesmenin debimetreden oldugunu soyledi onun söylemesine göre bu şekilde teklediğinde balata spreyiyle debimetreyi temizliyor ve duzeliyormuş ne kadar dogru bilemem tabi.Bende dün gece debimetreyi uygun şartlarda dikkatli bir şekilde çıkarıp temizledim halen tekleme gitmedi.Bakalim hayirlisi arac yavas yavas giderken birsey yok hizimi alinca basliyor tekleme birde rampada.Bakalim hayirlisi cok tesekkur ederim tekrar.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Rica ederim.
Umarım kısa zamanda sorunları çözersin.
Süreçle ilgili gelişmeleri buraya da yazarsan, belki başka kişilere de faydan olur.
 
Tmm kardesim özelden birsey yazacam okurmusun.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst