Kardeşim ilgi ve alakab için öncelikle çok teşekkür ederim.Sorulara kısaca şöyle yanıtlayayım kontağı çevirdiğimda stabil olan akü abs el freni vs gibi ışıklar yanıyor.Yani Arıza ışığı gibi bir belirtiye rastlayamadım.İlk defa bir opel vectra dizel kullanıcısıyım acemiliklerimi maruz görün.Genel olarak gördüğüm sıkıntı şu belirli belirsiz gaz kesiyor ilk defa bir dizel kullanıcısı olmama rağmen röllantideykeb sanki kulağıma acayip bir ses geliyor.Bugün fark ettim sanki mazotuda çiğ atıyor hafif bir koku aldım.Iki haftada toplasam 90 km yol yaptım bilemedin 110 km 200 küsür tl yi aşkın mazot tüketti yani mazot bana göre çok yakıyor heleki birde ekotek motor olmasina rağmen.Şaşırtıcı bir durum daha bazen hiç yapmıyor rampayı 3 viteste çıktığı oluyor ama bu çok sık değil.Son olarak motor ısındıkça röllantisi yüksek çalışıyor ve araç çok fazla titriyor, yazdıklarını notlarını dikkate alarak üzerinde duracağım Yüce Allah razı olsun.Teşekkürler.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
- Arıza ışığının resmini aşağıdaki şekilde görebilirsin. Eğer araçta bir arıza yoksa kontağı yarım açtığında diğer ışıklarla birlikte bu ışığın da 1-2 saniyeliğine yanıp tekrar söndüğünü görmelisin. Bu bir nevi aracın ilk çalıştırmadan önce kendi kendini test etmesi olarak da yorumlanabilir. Yanmıyorsa;
1 - Ampulü patlamıştır.
2 - Ampül sökülmüştür. (Araç sık sık arıza veriyorsa, satan kişi bunu gizlemek için ampülü sökmüş olabilir. Ama yine de kimsenin günahını almayalım..)
Şayet hal böyleyse aracın arızalarla ilgili verdiği uyarılardan haberin olmaz ve sağlıklı bir arıza okuma cihazı bağlamadan (Tech2, Bosch veya Opcom gibi) bu kodları göremez ve silemezsin.
Belirsiz gaz kesmesi konusunda aklıma gelen ilk husus pompa ve enjektörler. Ancak net bir bilgim yok. Yanlış yönlendirmek istemem. Zira hassas konular.
Kulağına gelen değişik seslere ve burnuna gelen kokulara şu sıralar fazla aldırış etme bence. Çünkü arabaya yabancı olduğundan normalinin nasıl olması gerektiğini bilemezsin.
Mazotu fazla tükettiği konusunda hemfikiriz. Yaklaşık normalin 4-6 misli.
Normalde rolantideyken devir saati 800 devir (+ veya - 50) civarında olması gerekir. Vites boştayken araç yavaşça hareket etmeye başladığında 850-900 civarına yükselebilir. Normali bu. Kışın ilk çalıştırma anlarında belki bir süre titreme yapabilir ama sonra yine normale dönmeli.
Son olarak kardesim 4,5 ve 1 kodlu sensörler aynımı yoksa ordaki her sensör başka bir ismi yada kodumu var ordaki sensorleride degistirmek istiyorum bir anormallik seziyorum cunku sensorlerde.O sensorden 3 tane alip yerli yerince takmak istiyorum ancak ordaki her sensor 4,5 ve 1 ayri bir koda sahipse hangi sensorleri almam gerek yardimci olurmusun isimlerini yani yazarmisin rica etsem.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Vakum konusuna gelirsek:
Öncelikle bildiğim sensörlerin kodlarını yazayım sana:
1- 9128022 turboya yakın olan, Westgate i besler
2- Westgate valfi
3- Vakum pompası
4- 9158200 Akü tarafında - EGR yi besler
5- 9128022 6 numarayı besler
6- 90543650 Emme manifoldu vakum kutusu
7- EGR valfi
Şimdi burada önemli bir konu var.
Sensörlerden 1,4 ve 5 şekil olarak aynı. Ama 2 tanesinin kodu aynı (aynı işlevi görüyor), diğerinin kodu farklı. Yukarıdaki listede kodları karıştırmış olabilirim. Sen arabanda üzerlerindeki kodu okuyarak bulabilirsin. Üst taraflarında yazıyor zaten.
Kendi arabamda yaşadığım bir sorunu yazayım:
Yokuşlarda araba isteksiz gidiyor, devir düşüyor ve vites küçültmek zorunda kalıyordum.
Uzun yolda rampalardı arabayı sıkıştırınca arıza lambası yakıyor, durup yeniden çalıştırınca lamba sönüyordu. Turbo devreye girmiyor veya geç giriyordu.
Verdiği arıza kodaları:
P 0400 EGR hatası
P 1100 MAF-MAP hatası
P 0105 MAP hatası
Saygıdeğer bazı ustalarımız ellemedik yeri bırakmadıktan, havaya giden parça ve işçilik paralarından sonra 1 ve 4 nolu valfleri kendim değiştirerek sorunu çözmüştüm.
Bu valflerin fiyatları biraz yüksek. Yanılmıyorsam tanesi 300-400 TL civarı.
Arızanın kesin kaynağı olmayabilirler. Bu sebeple yenilerini almadan önce yakınlarında aynı motoru kullanan birileriyle temasa geçip yardım istersen daha faydalı olur.
Ya da çıkmalarını bulursan ve satan kişiyle, çalışmazsa iade ederim şeklinde anlaşabilirsen çok iyi olur.
Benim ustalar arızalı çıkma parçaları neredeyse yeni fiyatına bana satmışlardı. İkaz edeyim dedim.
Son olarak, tüm bu anlattıklarını (ilk çalıştırma anı, rolantide çalışma zamanı, gürültülü çalışma zamanları, eksoz dumanı vs.) videoya çekip youtube gibi bir siteye yüklersen, konuyla ilgili yardımı olabilecek kişiler için daha fazla yol göstermiş olursun.
Son düzenleme: