X20xev vectra cd 97 rölanti sorun ve stop etmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan RuaMrx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

RuaMrx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
23
Tepkime puanı
4
Puanları
3
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arkadaşlar
Forumun yeni üyesiyim
Yaklaşık 6 ay önce X20XEV VECTRA CD 97 Model araç aldım LPG li
1 ay önce araç çalıştırdığında ortalama 2 3 km sonra motor ikaz lambası yakıyordu.Oksijen sensöründen dolayı olabileceğini düşündüm döktüm balata spreyi ile temizleyip taktım fakat bu sefer motor ikaz lambası sürekli yanmaya başladı ve hiç sönmüyor.
Motor sogukken çalıştırıldığında hiçbir problem olmadan çalışıyor motor ısındığında stop Edip motor soğumadan tekrar çalıştırdığında araçta rölanti problemi yaşıyorum aniden 500 ve 1000 devir arasında inip çıkıp stop ediyor.En az 1 2 km hiç frene basmadan ve en az hafif gaz vererek gittiğimde sonra düzeliyor.
Oksijen sensöründen zannediyorum problemi başka fikri olan var mı ne yapmam gerekiyor
 
merhaba kardeşim aracın önce rolanti ayarlayıcısını değiştir ve mutlaka orjinalini al yan sanayi ile çok sıkıntı yaşarsın bende aynı araçla benzer sorunlar yaşadım "triger kayışı değişti yada söküp takılma yapıldıysa"çalışma problemin triger kayışının diş atlaması yada yalnış takılması gibi duruyor motor elektroniği arıza lambasıda hava akışmetresinden olabilir sonuçta araç lpg li ...
 
Yorumun için teşekkürler
Fakat radyatör motor sogukken neden rölanti düşmesi stop etmiyor araba.rolanti ayarlayıcı da problem olsa sürekli olmaz mı motor sicakken çalıştırdığımda yaşıyorum ben bu sorunu. 20.000 km önce motor rektifiye oldu kayıştan kaynaklanmış olsa 20.000 km de anlaşılmaz mıydı oksijen sensörünü sokturugumde motorun yag hava filtresi yakıt filtresinin degistirmistim 4 lt yağ koydum Castrol 10-40 sorun yağda olabilir mi ?
Cevaplarınız için teşekkürler şimdiden
 
Günceldir sorunuma çare arıyorum
 
bakın, aracınızın stop etmesine neden olacak o kadar çok sebep var ki. bunlardan en başta geleni rölanti ayarlayıcısıdır. bu ayarlayıcı artık ömrünü tamamlamış olabilir. zaten çoğu araçta sensörler 100.000 km'den sonra bozulurlar. aracınızda büyük bir ihtimalle orjinal gm rölanti ayarlayıcısı takılı değildir. sizden önceki sahipleri uyduruk yan sanayi takmışlardır. çünkü yetkili serviste bulabileceğiniz rölanti ayarlayıcısının %25 indirimle size 1.000 TL civarında maliyeti olur. yine aracınızın stop etmesine sebep olabilecek parçalardan biri de oksijen sensörüdür. fakat bu sensörün doğru çalışıp çalışmadığı yetkili servislerdeki TECH2 cihazı ya da bosch car servislerin kullandığı test cihazında belli olur. bu sensörü de mutlaka ya bosch ya da GM markalı almak zorundasınız. tahminen bu parça da 500 TL'dir.

ayrıca gözden kaçan çok basit bir sebep de lpg hortumlarının çatlayıp gaz sızdırmasıdır. benim aracımda aynı durum oluştu. normalde herhangi bir yerdeki gaz kaçağında aracın otomatik olarak stop etmeden benzine geçmesi gerekirken bende geçmeyip araç stop ediyormuş. aracımda BRC kiti takılı 8 yıllık. bu arada LPG enjektörlerini de kontrol ettirin. enjektörler ömrünü doldurup gaz kaçağı yapabilir. bu da bir stop etme sebebidir. ben enjektörleri
BRC'nin son sistem olanları ile değiştirdim. 1 yıl oluyor 1.200 TL

son olarak yine LPG beyninin içindeki diyaframı da kontrol ettirin. patlamış olabilir. evet bir de debimetre arızası var ama bence debimetre son ihtimallerden biridir.
 
Geri
Üst