yağ eksiltiyor

Anlaşılan bazı arkadaşlarımızda aracın el kitabı yok. Tabloyu incelerseniz tüketimin normal değerlerde olduğu anlaşılır.

vectrabmotorzellkler.jpg
 
Savaş Abi, o kitaptaki değerler Opelin kendi üretim hatalarından vs. dolayı poposunu kurtarma çabasıdır. Sence mantıklı mı, doğru mu? Gözünü seviniyim, bari sen yapma.

Beni çıldırtan bu kitap ne demiş, 1000km 0.6 litre tüketimi normal demiş. Peki basit bir 4 işlem yapalım. 10.000km de 6 litre eder. 15.000km de 9 litre eder.

Bakım aralığı 15.000km olan aracımız bakım esnasında 5 litre civarı yağ alırken, yağ çubuğu min-max aralığı 1 litre iken, 9 litre eksiltmesinin normal olduğunu söylemek mi istiyorlar. Peki o min-max aralığı 1.600km sonra tükenecek demek. 2 bakım arası 10 kez yağ mı tamamliycaz.

Saçmalık abi, bunun nesine inancam, doğru kabul edecem. Sıfır araç alırsın, silindirlerinde üretim hatası, çizik vs. vardır, servise gidersin abi sıfır araç bu veya daha 30.000km de, yağ yakıyor düzeltin dersin. Servisin cevabı: Her araç ağ eksiltir, sizin yağ eksiltme miktarınız da opel standartlarındadır, bakın kitapçıkta, broşürde 0.6 yazıyor. Normaldir bu, biz kılımızı kıpırdatmayız, istersen mahkemeye ver, bizim araç böyle denir. Bu olaylar gerçektir ve şikayet sitelerinde de yer alır.
 
Emre bu verilerin doğruluğu elbette tartışılır, ama hiç kimse aracını avrupa şartlarında kullanmıyor. Bizim araçların 100 km deki ortalama şehiriçi yakıt tüketim değerleri ne kadardır? çoğunluk 10-15 litre der değil mi? Çalıştığım dönemde evimle iş yerim yakındı, aracımı hiç kasmadan 17-18 litre tüketiyordum, üstelik aracım da son derece sağlıklı iken. Aynı araçla tatile çıktığım zamanlarda (uzun mesafe kullanımlarda) bu tüketim değerleri minimum değerlere düşüyordu. Aynı şekilde bu yaz aracımı fazla kullanmadım, hiç uzun yol da yapmadım, geçen gün yağ seviyesine baktım, 3000 km kadar kullanımda 1 litreden fazla yağ eksik görünüyor, aracın motorunda terleme yok denecek kadar az, yere damlayan yağ yok, peki şimdi benim aracım motoru yağ mı yakıyor, sağlıksız mı ? :)
 
Emre bu verilerin doğruluğu elbette tartışılır, ama hiç kimse aracını avrupa şartlarında kullanmıyor. Bizim araçların 100 km deki ortalama şehiriçi yakıt tüketim değerleri ne kadardır? çoğunluk 10-15 litre der değil mi? Çalıştığım dönemde evimle iş yerim yakındı, aracımı hiç kasmadan 17-18 litre tüketiyordum, üstelik aracım da son derece sağlıklı iken. Aynı araçla tatile çıktığım zamanlarda (uzun mesafe kullanımlarda) bu tüketim değerleri minimum değerlere düşüyordu. Aynı şekilde bu yaz aracımı fazla kullanmadım, hiç uzun yol da yapmadım, geçen gün yağ seviyesine baktım, 3000 km kadar kullanımda 1 litreden fazla yağ eksik görünüyor, aracın motorunda terleme yok denecek kadar az, yere damlayan yağ yok, peki şimdi benim aracım motoru yağ mı yakıyor, sağlıksız mı ? :)

Keçeler, Contalardan kaçak yok ise, tüketimin inanılmaz çok fazla. 15.000km bakım aralığında 5 litreden fazla eksiltme eder abi. Araç 0 ikende mi böyleydi. Bana 0 araç ile 15.000km de 1 litre yağ yakan 1 tek opel getirin. Hatta 60.000km altı, 15.000km de 1 litre yağ yakan, benzinli yada dizel bir opel gösterin bana. Bakalım kaç kişi çıkacak forumdan, ben sana söyliyim belki 1 tanelik numunelik sorunlu araç çıkar, onunda çıkacağını hiç sanmıyorum. Dediğin orandaki eksiltme de egzoz dan çok belli eder kendini. Demek ki küçümsediğin terleme var denecek kadar çok aracında :) Ben motoruna sağlıksız diyemem, önce terleme ve kaçaklarını düzelttirmen gerek abi.

Bakım aralığı belli, yağ çubuğundaki min-max çizgisi de belli, bakım aralığında 5 kez, çubuğu minden maxa yağ eklemenin hiç bir mantıklı yanı yoktur. Yok avrupada yollar düz, havalar temiz, yakıt iyi, kızlar güzel, kitapçık 9 litre yazıyor falan filan fıstık. Abi hiç kendini avutmaya yer arama, iki bakım arasında en az 5 kez yağ tamamlaman lazım ise bir yerde sorun var, aracı servise sok, keçe vs. değiştir abi.
 
Vectra B lerde kullanılan 10/40 GM yağ ile değişim süresi 15.000 km değil ki :) 7.500 km de bir yağ değiştiriyoruz, bu süre zarfında aracım ortalama 1 litre kadar yağ eksiltiyor (yağ tüketimi değişkendir, kullanım koşulları, yağın cinsi, iklim koşulları bile yağ tüketimini değiştirir, aracın el kitabında verdiği tüketim değerini max tüketim değeri olarak ele almak lazım, yoksa aracım yağ yakıyor derseniz uyanık ustalar da hemen rektefe yapmaya kalkarlar). Benim verdiğim değer (3000 km de 1 lt yağ) bu seneki tüketim değeri, dediğim gibi aracı çok fazla kullanmadım, genelde araç akü boşalmasın diye durduğu yerde çalıştı, bunun neticesi 7500 km deki tüketimi bu sefer 3000 km de yaptı. Araca bahane aramaya gerek yok, hiç bir araba markası ne olursa olsun her zaman aynı randımanı vermezler, çeşitli koşullardan etkilenirler, yok etkilenmez diyorsan demek ki benim 167.000 km deki aracımın hurdaya çıkma zamanı çoktan gelmiş :).
 
Emre şimdi araç kitabcığı max yağ yakmasından bahseder...
sende biliyorsun her araç mutlaka yağ yakar...bu her 1000km 0,1 oranında da olsa sıfır araç yakar yakmaz diyen yağ yağ ölçmesini bilmiyor yada kısa mesafede kullanımında çiğ yakıt kondens suyu vs...yağ seviyesini sabit gösteriyor... yanma odasının yataklarındaki mü ölçümündeki piston yatak yağlamasındaki yağ nereye gidiyor o zaman? veya buharla boğaza verilen yağ?
zamanla motor bu yağ yakması olayı 5000km de 1,5 litreye kadar çıkar bu yataklardan olsun sübap contalarında olsun hatta yağ kalitesinden ve çok yağ koymak(yanşıl ölçümden kaynaklanan) buda yağ eksiltmesine sebep olur...
şimdi aracı birinin 5000km 1,5 litre eksiltiyorsa rektefe mi önerirsin yoksa yola devam deyip p arkadaşın bir 5 sene daha masraf yapmadan kullanmasınımı? sonuçta rektefe de yapsa eski motor yine yakacak azda olsa ... sıfır araç ile 4-10 yaş araba birkere aynı olmaz rektefede yapsan olmayacak...yani sorun aslında yağ yakınca nereye kadar olursa rektefe ve nereye kadar yakarsa normalde...bana göre 1000km 1 litre anormal ama 5000km 1.5 litre bir 10 senelik araç için sağlıklı bir motorun belirtisidir...
fazla yakıyorsa kaliteli yağa bakmak en azından azaltır
 
yağ yakmayan araba olma ihtimali yok. motordaki sıcaklıkla doğal olarak belli bir miktar yağ eksiltir önemli olan normal değerlerde olması....
 
Motorlar neden yağ eksiltir?
Motorlar iki nedenle yağ eksiltirler:
Üstten egzantrikli motorlar, motor yapısı nedeni ile her 100 km. de belli bir miktar yağı egzost yolu ile dışarı atarlar. Bu miktarlar araçların tanıtım kitaplarında belirtilmiştir.
Belli bir km'yi aşan araçlarda yağ yakması ve yağ eksiltmesi görülür. Motorların yağ eksiltme oranları ile ilgili bir inceleme yapılırsa aşağıdaki hususlar göz önüne alınmalıdır. a) Araç motoru: Benzinli, dizel, veya LPG'li olması b) Yol durumu: Şehir içinde, otoyolda, veya arazide gitmesi
Yabancı menşeli araçlarda 400 ? 450.000 km, yerli araçlarda 200 ? 250.000 km, ortak yapım araçlarda ise 300 ? 350.000 km sonunda yağ eksilmesi başlamaktadır.

Kaynak:http://www.total.com.tr/
 
Motorlar neden yağ eksiltir?
Motorlar iki nedenle yağ eksiltirler:
Üstten egzantrikli motorlar, motor yapısı nedeni ile her 100 km. de belli bir miktar yağı egzost yolu ile dışarı atarlar. Bu miktarlar araçların tanıtım kitaplarında belirtilmiştir.
Belli bir km'yi aşan araçlarda yağ yakması ve yağ eksiltmesi görülür. Motorların yağ eksiltme oranları ile ilgili bir inceleme yapılırsa aşağıdaki hususlar göz önüne alınmalıdır. a) Araç motoru: Benzinli, dizel, veya LPG'li olması b) Yol durumu: Şehir içinde, otoyolda, veya arazide gitmesi
Yabancı menşeli araçlarda 400 ? 450.000 km, yerli araçlarda 200 ? 250.000 km, ortak yapım araçlarda ise 300 ? 350.000 km sonunda yağ eksilmesi başlamaktadır.

Kaynak:http://www.total.com.tr/
artı yanlış ölçme ve fazla yağ koyma yağ kalitesi de buna girer savaş abimin dediği gibi benzinli dizel turbo olması veya lpg ve yaş
 
@Savaş Abi, sayfa başında opelin kitapçığıni baz alıyorsun sonra da Opel tarafından açıklanan servis aralığını baz almıyorsun, Opel derki ne yağ kullanırsan kullan, iki bakım arası 15.000km dir. Yağın kalitesine göre servis aralığı değiştirmiyorlar. Benim görüşüm sendeki eksiltme miktarı aracın yaşına göre dahi çok fazla. Ve araç çalışmıyorken bu eksiltme gözüne batmış. O yüzden araç keçelerden vs. yağı koyveriyor diye düşünüyorum. Bence lifte alıp terlemelere bakıp, keçeleri değiştirmek en iyisi. Hurdalık bir durum yok. Motor aracın düzeltmesi en kolay parçasıdır. Kaportaya göre 1000 kat daha kolaydır. Bir kontrol etsen iyi olur, lifte alıp.

@Semia, Selim Abi, bu işin standart bir rakamı yoktur sanırsam. 5000km de 1.5 litre normal dersek, Savaş Abi'nin rakamına ulaşırız gene.

Özetle benim görüşüme göre, iki bakım arasında en en fazla 2 kez yağ tamamlamak gerekir, yaşı ne olursa olsun. Son bakıma 1 litre yağ eksik olarak girse. 15.000km de 3 litre yağ yakmış olur. Yani 5.000km de 1 litre eksiltmesi kabul edilebilinir olarak görüyorum.

Anlaşamadığımız nokta, sizin normal, sağlıklı dediğiniz şeyi, benim normal görmemem, bulmamam. Yaşına göre kabul edilebilinir bir eksiltme var deseniz, bu konuyu uzatmazdım. Normal dediğiniz eksiltme Selim Abi'nin dediği yatak yağlamasından dolayı oluşan eksiltmedir.

Segman ne kadar incelse, yatak ne kadar çizilse, supap ne kadar kaçırırsa kaçırsın, bahsettiğiniz orandaki yağ eksiltmeyi motorun dumanında görürsünüz, motor üfler zaten. Motor istediğini, herkes yan sokaktan anlar, ilaçlama makinası gibi dolaşırsınız. Ama, kapak originden kaçırsın, külbütör contasından kaçırsın, tıpa originden kaçırsın, keçelerden kaçırsın, buhar olarak yada terle yağı kaybedip, üstüne bunu yağlama esnasındaki kayıp olarak görüp, normal saymayı anlam veremiyorum. O miktarda yağ eksilten astram vardı, arkamı göremezdim dumandan. Bu kaçakları onarıp, öyle ölçmek gerek. Sağlıklı ölçüm anca bu şekilde olur. Ve dediğiniz rakamların çok altını yaktığını göreceksiniz.

Selim Abi dediğin gibi rektifiye yapılsa nolacak ki, Üst ile alt aynı oranda aşınıyor genelde, hatalı bir kullanım, kırım yok ise. Üst kapaktan yağ kaçıran motorun, üstünü yapınca, kompresyondayken bu sefer yağ kaçırmayan alt tarafı zayıf kalıyor, alttan kaçırıyor. Bir anlamı yok, son dakikayı beklemek lazım.
 
Geri
Üst