yağ eksiltiyor

.......... Ve araç çalışmıyorken bu eksiltme gözüne batmış. O yüzden araç keçelerden vs. yağı koyveriyor diye düşünüyorum. Bence lifte alıp terlemelere bakıp, keçeleri değiştirmek en iyisi. Hurdalık bir durum yok. Motor aracın düzeltmesi en kolay parçasıdır. Kaportaya göre 1000 kat daha kolaydır. Bir kontrol etsen iyi olur, lifte alıp..
Ben araç çalışmıyorken yağ eksiltiyor demedim ki, araç fazla yol yapmadığı halde fazla yağ eksiltti dedim. Şehir içinde otomatik daha rahat oluyor diye genelde A kasayı kullanıyoruz, yazın da genelde Ankara da Taunus'la idare ettim, o nedenle B kasaya fazla binmedik, araç kendine gelsin, akü boşalmasın diye genelde ya durduğu yerde ya da çok kısa mesafelerde çalıştı o nedenle fazla yol yapmadı. Aracın yağ kaçıran en ufak bir yeri yok, aracın altı tertemiz, park ettiği yer hep aynı, yerde yağ damlası yok, her servise girdiğinde aracın altını bizzat kendim kontrol ederim, karter muhafazası kullanmadığım için kontrol kolay oluyor.

7.500 km dolmadığı halde (servis bakım zamanı 15.000 km ama yağ değişim zamanı 7.500 km. ;)) bir senesi dolunca yağı yenileyeceğim. Bir kaç sene evveline kadar İzmir-İstanbul-Ankara-Kastamonu güzergahında sık sık yol yapardım, aracı uzun yolda fazla zorlamadığımdan olsa gerek yakıt ve yağ sarfiyatlarım çok az olurdu. Önümüzdeki sene senin için B kasaya ağırlık vereceğim ve yağ sarfiyatını sana bildireceğim. :D

Ben yaptığım son ölçümde 1.000 km de yaklaşık 0,4 Lt yağ tüketmiş görünüyorum ama normal şartlarda 7.500 km de 1 litre civarında yağ tükettiğimi de yabana atma ;).
 
7.500 km dolmadığı halde (servis bakım zamanı 15.000 km ama yağ değişim zamanı 7.500 km. ;))

Tofaş hariç, Opel için bu konuda bir kaynak gösterir misin? Servis Dosyasına baktım da 7.500km de yağ değişimi için servise hiç girmemişim Vectra B garanti kapsamındayken. Üstüne bakım fişlerinde de öyle bir şey yok ve garantiden bir çok parça değişmiş. Abi bak bu bahsettiğin rakam sanayii rakamı ve marka yağ ile bence de makul olan 10.000km dir. Ama aklına yatan rakamı Opelden, diğer rakamı sanayii den alma abi.

Gel ikisini de sanayii den al. Diyelim ki, 10/40 yarı sentetik için, 10.000km maksimum değiştirme aralığı, tam sentetik için de maksimum 15.000km diyelim. Üstüne de 5.000km de 1 litre eksiltme makul diyelim. Ver elini, sanayii açısından böyle anlaşalım :) Servis açısından bakarsak, verdiğin yağ yakma oranı, servis aralığı vs. ortada zaten, neresinden tutsak elimizde kalır? Ben çizgiyi net çiziyorum, rakamlar yukarıda, sonuçta bu bana göre herkesin aracı kendini bağlar, senin çizgine göre sağlıklı eksiltme miktarı nedir abi, 1000km de 1 litre midir? Ona göre anlaşalım :)
 
Özel opel servisinin verdiği yağ değişim kartları aracın torpidosunda duruyor. Bilseydim Ankara'daki yetkili servisin verdiği yağ değişim kartlarını da saklardım. Ben önceleri aracımın yağını kullandığım koşulları göz önüne alarak 7.500-10.000 km arasında değiştirirdim, emekli olup son yıllarda aracı fazla kullanmadığım için süreyi mecburen yılda bire (veya 7.500 km ye) çektim.
 
kısa mesafe kullanımda kondens suyu birikir buda yağ seviyesini yüksek gösterir şehir içinde arabam yakmadı dersin uzun yolda birden seviye düşer paniklersin halbuki araç yağ yakıyorsu azda olsa ama kısa mesafe kondens suyu seviyeyi yüksek gösterir uzun yolda buhar olur seviye düşer.

Selim beyin mesajından aldığım bilgiyi zaman, zaman yaşıyorum.
Kısa mesafe kullanımından sonra otabanda hız sınrlarını zorlamaların sonucu eksilmeler oluyor.:bir:
 
Bu konuda, biz anlaşamayacağız abi seninle :)
Çoğu konuda anlaştık da bir tek tüketim miktarında anlaşamadık :maden:
 
kısa mesafe kullanımda kondens suyu birikir buda yağ seviyesini yüksek gösterir şehir içinde arabam yakmadı dersin uzun yolda birden seviye düşer paniklersin halbuki araç yağ yakıyorsu azda olsa ama kısa mesafe kondens suyu seviyeyi yüksek gösterir uzun yolda buhar olur seviye düşer.

Selim beyin mesajından aldığım bilgiyi zaman, zaman yaşıyorum.
Kısa mesafe kullanımından sonra otabanda hız sınrlarını zorlamaların sonucu eksilmeler oluyor.:bir:

İbrahim motor ısınmadan yağ seviyesine bakmayın deniyorsa bunun bir nedeni olmalı değil mi? ;)
 
Aynen öyle her sonuç arge' lere göre hayata geçirilmiş.;)
 
kısa mesafe kullanımda kondens suyu birikir buda yağ seviyesini yüksek gösterir şehir içinde arabam yakmadı dersin uzun yolda birden seviye düşer paniklersin halbuki araç yağ yakıyorsu azda olsa ama kısa mesafe kondens suyu seviyeyi yüksek gösterir uzun yolda buhar olur seviye düşer.

Selim beyin mesajından aldığım bilgiyi zaman, zaman yaşıyorum.
Kısa mesafe kullanımından sonra otabanda hız sınrlarını zorlamaların sonucu eksilmeler oluyor.:bir:
ibrahim kardeşim ben hep derim motor kısa mesafe kullanan arabam yakmıyor der aslında gram da olsa yakar...kısa mesafe kondens suyu çiğ benzin veya mazot yağa karışır buda sanki araç yakmıyor hissi verir aldatır uzun yolda basar narayı aaa aracım yağ yakıyor aslında zaten yakıyordur artı sıkıştırmada bu oran daha çok olur. her araba yakmasa bile 15binde 400ml 600ml eksiltir eski araçta bu artar bunun için şok olmaya veya rektefeye gerek olmaz o motor o hali ile bile 5 sene masrafsız gider...
savaş abinin dediği gibi de yağ yakan araba uzun ömürlüdür
 
Bu olayı araştıra,araştıra öğrendim .Daha doğrusu her noksalaştırma sonrası kendime göre yaptığım yorumlar ve denemelerden sonra korkulacak olmadığına karar verdim. Bir hafta önce yaptığım otaban yolculuğundan sonra 600 cc. noksanlaşma oldu . Şimdi ayni yolculuğu ayni şartlarda yapsam bu noksanlaşma oluşmaz. Çünkü yolculuktan önce hep kısa mesafe ve şehir içi kullanmıştım.;)
 
Geri
Üst