Vallahi şaka deil
Beyler çok muhalefet gelecek biliyorum bir kısmınız yanlış diyecek ama ben yine tıpkı termostat gibi yapılan aynı yanlıştan bahsediyor, ana üreticiyi yani burada konu olarak (opel fabrikasını) kendi iklim şartlarına göre bilgilendirmesi gerekenlerin o ülkenin kendi distribütörlükleri olduğunu bunun da bizde olmadığını çünkü yeterli seviyede teknik eleman olmadığını çünkü üretim değil montaj toplumu olduğumuzu söylüyorum.
Gelelim konuya
Bir 10w40 yağdır gidiyor
Peki bu 10w40 yağın özelliklerini daha önceden hiç araştıran oldumu ?
Ben baktım 10-40 yağ en fazla 30 dereceye kadar olan iklimlerde iş gören bir yağ ve bunu ben değil yağın kendi özellikleri söylüyor
Hiç yazın en fazla 30 dereceye kadar olan sıcaklıklarda koruma yapacağı yazan bir yağ Türkiye gibi yazın utanmasa 42 derecelere gelebilen bir iklimde kullanılabilir mi ?
Ayrıca 10w40 denen bu yağ yine imalatçı verilerine bakıldığında -20 dereceye kadar motoru koruyabiliyor ve sanki kışın sıcaklığı -20 lere inerken yazları 30 dereceyi aşmayan bir ülke için üretilmiş gibi görünüyor ve ben o ülkenin Türkiye olmayacağını söylüyorum.
Diğer taraftan 100 derecelerde çalışan anormal sıcak bir motor ve yine 10w40 gibi imalatçı verilerine bakınca +30 derecenin üzerinde uygun olmayacağı yazan bir yağ ile değirmen döndürmeye çalışıyoruz gibime geliyor.
Ben zaten 20w50 kullanıyorum onun verileri ise 0 derece ile +50 derece arası koruma yapabilir olarak görünüyor ve bu değer Türkiye için çok daha uyumlu ve yine aynı zamanda şaşırtıcı bir durumda şu ülkemizde bulunmamakla beraber yarı sentetik ve 20w50 yağlar var ve yine şaşırtıcı bir durum var motosikletlerde genellikle özel yağlar kullanılsa bile üst değeri 40 olan yağları düşük ısı korumalı buldukları için tercih etmiyorlar BMW motosikletler bile 10w40 yerine 20w50 veya 10W-60 kullanıyorlar ama 10w40 kullanmıyorlar.
En azından yazları kurtulun bari şu 10w40 sevdasından derim çünkü ülkemiz için en beter yağlardan biri maalesef 10W40
Hadi attık kuyuya taşı devam