Yağ Seçimi ???

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hsnmsn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bakın bu yağ çizelgesinde yağların kullanılabilecekleri ve koruma yapabilecekleri iklim ısılarının dereceleri var iyi inceleyin

Özellikle

5-30 ve
10-40 a bakın

ne yapmakta olduğumuzu görün

son olarak bir de 20-50 ye bakın... hangisi uygun ?
 

Ekli dosyalar

  • yağ ambient.webp
    yağ ambient.webp
    13.7 KB · Görüntüleme: 52
aslında güzel ülkemin her yeri aynı hava şartlarına sahip değil,buradan bakmak daha doğrudur bence, vectra c nin kılavuzunda 5-30 diyor ince bir yağdır ama 5-30 adana urfa gibi sıcak yerlerde bir yere kadar iş görür ama kars ardahan gibi soğuk illerde kusursuz bir yağdır, 20-50 yağa eskiler kalın olmasından dolayı kamyon yağı derler hatırı sayılır km yi devirmiş eski motorlar için daha idealdir eksiltmeninde bir miktar önüne geçer şimdi burada en çok kullanılan yağın 10-40 olduğunu söylemek daha doğrudur ama şahsi görüşüm yaşanılan il hangisi ise oranın iklimine uygun kalın veya ince yağ kullanılması.
 
Yazılanlar pek kafa karıştırıcı.

Benim arabam 1995 OPEL Astra F Caravan 1.6 8V Otomatik Vites.

160.000 km'yi geçti.

İzmir'de yaşıyorum.

Hangi yağı önerirsiniz?
 
ICEMAKER haklı, BMW aracımda 10-40 dan 20-50 ye dönmüştüm ben de, aracın hem yakıt tüketimi düştü, hem çekişi arttı, yanlız burda yapılan bir yanlış var, 20-50 yağ soğukta çok çabuk katılaşır, -15 derecelik bir Ankara sabahında motorun yağsız kalması, ilk çalıştırma anında yeterince yağlanmamsı demektir bu, bu yüzden en güzel seçim 5-50'dir. eski ve yıpranmış motorlarda da 10-60. aracınıza 0-30 yağ koymanız da gerçekten intahar demektir. Yarış arabası kullanmıyorsunuz arkadaşlar, vizkositeyi düşürüp 2 beygir fazla alıcam diye motorunuzu daha fazla aşındırtmayın.

Sentetik yağların madeni yağlardan üstün olan tarafı tamamen homojen olmalarıdır, yani yağı oluşturan bütün moleküller aynı boyuttadır, daha düz bir film tabakası oluşturabildiklerinden sürtünmeyi de azaltırlar, rafine değil, tamamen labratuvar koşullarında üretilen yağlar olduklarından hem daha kaliteli hem de daha pahalıdırlar, sentetik yağda da madeni yağda da Mobil1 üzerine tanımam bu arada
 
Son düzenleme:
terettutsuz 10-40 dıyorum abı
 
bencede mantıklı ben geyagımı 20 gün önce değiştirdim ve delphi yag koydular işim acele oldugundan incelemen koydurdum alman üretimi opel yagı dedi usta ama ???? nasıl bir yagdır delphi bilen varmı ??
 
Yazın 20-50 kışın 10-40 iyi çözüm ama benim param çok yaz kış 10-60 kullanırım veya mobil 1 tam sentetik koyarım diyenlere birşey denemez
 
astra dizellere ne yapacağız peki? servis kitabı 0w-30,0w-40 veya 5w-30 5w-40 diyor..geçen bakım için götürdüğüm serviste gm nin 5w-30 dexos2 yağı koydular..açıkçası pek içime sinmedi..ürünün boş kutusuna baktım..Petrol ofisi derince tesislerinde üretilmiştir yazıyordu..
 
Şimdi önemli bir durum var

Ben 20w50 veya üst değeri yüksek olan yağlar kullanmakta fayda var dedim ama bu durum benzinli otomobiller için geçerliydi Petro nikli arkadaşımız 1.3CDTI için 5-30 kullanıldığını yazmış 5-30 kışın 1.3CDTI da kullanılabilir ama yazın özellikle 5-40 kullanılmalıdır (hatta yaz kış 5-40 kullanmak daha doğru olacaktır)

Şimdi işin diğer duruma gelelim

Yeni tip turbo dizel otomobillerde turbonun yağlanabilmesi ve bozulmaması için ince yağ kullanma zorunluluğu vardır ve bu yüzden yağda bir alt limit söz konusudur ve o limit ise 5 tir yani kullanılacak yağ örneğin 10-40 olamaz çünkü düşük değer 10 olamaz 1.3 CDTI ve diğer turbo dizeller için turbonun sağlığı açısından 5 ile başlayan yağlar uygundur ama üst değeri 30 olanlar yazın <türkiye için ince kalmaktadır.

Bu nedenlerden dolayı Benim tavsiyem turbo dizel otomobillerde 5-30 değil her zaman 5-40 tır.
 
Geri
Üst