ICEMAKER haklı, BMW aracımda 10-40 dan 20-50 ye dönmüştüm ben de, aracın hem yakıt tüketimi düştü, hem çekişi arttı, yanlız burda yapılan bir yanlış var, 20-50 yağ soğukta çok çabuk katılaşır, -15 derecelik bir Ankara sabahında motorun yağsız kalması, ilk çalıştırma anında yeterince yağlanmamsı demektir bu, bu yüzden en güzel seçim 5-50'dir. eski ve yıpranmış motorlarda da 10-60. aracınıza 0-30 yağ koymanız da gerçekten intahar demektir. Yarış arabası kullanmıyorsunuz arkadaşlar, vizkositeyi düşürüp 2 beygir fazla alıcam diye motorunuzu daha fazla aşındırtmayın.
Sentetik yağların madeni yağlardan üstün olan tarafı tamamen homojen olmalarıdır, yani yağı oluşturan bütün moleküller aynı boyuttadır, daha düz bir film tabakası oluşturabildiklerinden sürtünmeyi de azaltırlar, rafine değil, tamamen labratuvar koşullarında üretilen yağlar olduklarından hem daha kaliteli hem de daha pahalıdırlar, sentetik yağda da madeni yağda da Mobil1 üzerine tanımam bu arada