Yağ sorunu

Arkadaşlar merhaba tekrardan bugün 2 tane opelciye götürdüm aracı. İlki baktı baktı dediğim sadece yağ çubuğunu çekip baktı külbütör den dedi oradaki diyafram patlamıştır kronik sorun bu arabalar da dedi 1000 TL masraf çıkardı. Motor etrafında ve muhafazada yağ yok yağ kaçırmıyor dedi egsozdan çıkan dumana baktı hava soğuk belli olmaz dedi ama hafif koku var dedi. Benim aklıma yatmadı bakmadan teşhis koyması başka bir yere götürdüm önce bujileri söküp baktı motordansa burda yağ olur diye temiz çıktı sonra külbütör olayını söyledim ondan olsa araba çalışırken kapağı ve çubuğu içine çeker çok zor açılır ve çekilir dedi çalıştırdık kolayca kapakta çubukta çıktı. Motor altına baktı orada temiz. Egsozdan dumana baktı bişey yok dedi külbütör olsa egsoz aşırı duman atar dedi. Birde yağ 4 lt mobil koymuştum bu arabalara 4,5 lt koymak gerekir birde castrol edge koyarsanız daha iyi dedi vanoslu olduğu için diğerlerinde sıkıntı çıkarıyor dedi. Geçen 1 lt yağ eklemiştim şuan yağ tam gösteriyor. Bu şekilde 1000 km yap dedi kontrol et dedi. Sizce hangisi daha mantıklı geliyor ilk servis mi diğerinin söyledikleri mi?
 
Arkadaşlar merhaba tekrardan bugün 2 tane opelciye götürdüm aracı. İlki baktı baktı dediğim sadece yağ çubuğunu çekip baktı külbütör den dedi oradaki diyafram patlamıştır kronik sorun bu arabalar da dedi 1000 TL masraf çıkardı. Motor etrafında ve muhafazada yağ yok yağ kaçırmıyor dedi egsozdan çıkan dumana baktı hava soğuk belli olmaz dedi ama hafif koku var dedi. Benim aklıma yatmadı bakmadan teşhis koyması başka bir yere götürdüm önce bujileri söküp baktı motordansa burda yağ olur diye temiz çıktı sonra külbütör olayını söyledim ondan olsa araba çalışırken kapağı ve çubuğu içine çeker çok zor açılır ve çekilir dedi çalıştırdık kolayca kapakta çubukta çıktı. Motor altına baktı orada temiz. Egsozdan dumana baktı bişey yok dedi külbütör olsa egsoz aşırı duman atar dedi. Birde yağ 4 lt mobil koymuştum bu arabalara 4,5 lt koymak gerekir birde castrol edge koyarsanız daha iyi dedi vanoslu olduğu için diğerlerinde sıkıntı çıkarıyor dedi. Geçen 1 lt yağ eklemiştim şuan yağ tam gösteriyor. Bu şekilde 1000 km yap dedi kontrol et dedi. Sizce hangisi daha mantıklı geliyor ilk servis mi diğerinin söyledikleri mi?

Yukarıdaki mesajdada külbütördeki diyaframdan kaynaklı olabileceğini yazmıştım. Diyafram kaynaklı sorunlarda arkadan dumanla belli etmiyor kendini. En büyük göstergesi araçta aşırı yağ tüketimi. Sadece diyafram değişimini önermem hem yeni diyaframı yerine takmak zor oluyor. Külbütör kapağı değişimi fiyatı yüksek gibi geldi bana. 1.6 atmosferiklerin motoru 4.5lt yağ alıyor. Yağ olarak önerim motül olur. Kapağı değişince motor yağı ve yağ filitrenizi değiştirmeniz iyi olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri
Üst