Yakit Tasarrufu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan toprakozz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

toprakozz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
787
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
bugün nette okuduğum yazıyı aynen kopyalıyorum ;

" Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor. "


ve benim aracımın tork değeri ;
En Yüksek Tork (Nm)/(d/d) = 188/3400


bu durumda aracı uygun viteste 3400 devirde kullanırsam daha az yakacağı yazıyo
:confused:

ama yol bilgisayarına baktığımda en tutumlu yakıt ortalama 2000 - 2500 devir arası oluyor.

soru 1 ; benim yol bilg yalan sölüyor ???
soru 2 ;bu yazımı yanlış ???


yada '' en yüksek tork değerini ''( en yüksek??? ) ben yanlış yorumlamış olabilirmiyim ???
 
en iyi tasarruf yapmanın yollarından biride yokuş aşağı inerken uygun viteste aracı salmaktır.bu hararetide ciddi derecede düşürür.zaten durduk yerde gereksiz olarak fren yapmak yanlamak ani gaza yüklenmek gereksiz yere yapılan herşey yakıtı artırıyor.sakin bir biçimde aracı kullanıp bakımlarını yaparsak araba zaten az yakar.arabaya bakcaz ki arabada bize bakcak
 
walla ben yol bilgisayarına sonuna kadar güveniyorum şuana kadar gramına kadar bildi eminim bilecekte birde o testte 4 cü vites ve 60 km hız dıyor buda demekkı araç 1900 2000 dewir arasında tabi küçük motor ise biraz daha yüksek olabilir o nedenle ekonomık gidiyor ve ewet doğru tasarruf için yüksek vites küçük devir işini görecektir
 
bugün nette okuduğum yazıyı aynen kopyalıyorum ;

" Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor. "


ve benim aracımın tork değeri ;
En Yüksek Tork (Nm)/(d/d) = 188/3400


bu durumda aracı uygun viteste 3400 devirde kullanırsam daha az yakacağı yazıyo
:confused:

ama yol bilgisayarına baktığımda en tutumlu yakıt ortalama 2000 - 2500 devir arası oluyor.

soru 1 ; benim yol bilg yalan sölüyor ???
soru 2 ;bu yazımı yanlış ???


yada '' en yüksek tork değerini ''( en yüksek??? ) ben yanlış yorumlamış olabilirmiyim ???
Dikkat edersen tabir Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir şeklinde. Yani az yakıtla motordan maksimum verimin alındığı yer. Dikkat edersen 2000 devirlerde motor biraz sağır kalıyor, atak olmuyor, minimumum biraz üzerinde verim alınıyor. Kaba bir ifade ile köfte ekmek oranı gibi bir şey. Ne kadar köfte o kadar ekmek gibi bir şey. Aracın el kitabında da olması lazım. Fazla benzin yakmamak için aracın maksimum verilerinin 3/4 nü geçmeyin diyor ( geçmek araca % 50 daha fazla benzin yaktırıyor). Yani aracın max hızı 200 ise 150 km geçmeyin, max devir 6000 ise 4500 devri geçmeyin diyor.
 
Son düzenleme:
en iyi tasarruf yapmanın yollarından biride yokuş aşağı inerken uygun viteste aracı salmaktır.bu hararetide ciddi derecede düşürür.zaten durduk yerde gereksiz olarak fren yapmak yanlamak ani gaza yüklenmek gereksiz yere yapılan herşey yakıtı artırıyor.sakin bir biçimde aracı kullanıp bakımlarını yaparsak araba zaten az yakar.arabaya bakcaz ki arabada bize bakcak
Burak senin araba otomatik vitesti değil mi? Otomatiklerde vites D konumunda iken motor freni minimum olduğu için rampa inişlerde tüketim iyi oluyor. Düz yolda bile hep D pozisyonunda kullandığım için motor frenini fazla hissetmiyorum. Düz viteste motor freni daha fazla. O nedenle şehir içinde genellikle otomatik olanını tercih ediyorum.
 
savaş abi performans konusunda haklısın ama;
yol bilgisiyarı farklı söylüyor;
düz yolda 4. viteste 2000 devirde giderken ortalama 7-8 litrede geziyor
ama ben 3400 devirin üzerine çıkarsam tüketimde 10 litrenin üzerine çıkıyor.
 
ayrıca bi dipnot;
aracı ilk aldığımda performansından şikayetçiydim,fakat aracın karakteristik özelliğiymiş.teknik veriler çok doğruymuş ... 1. vites haricinde 3500 devirden sonra çekiş çok daha farklı oluyor.araç trafikte başını sokacak boş yer arıyor:alkis:[/quote]
 
savaş abi performans konusunda haklısın ama;
yol bilgisiyarı farklı söylüyor;
düz yolda 4. viteste 2000 devirde giderken ortalama 7-8 litrede geziyor
ama ben 3400 devirin üzerine çıkarsam tüketimde 10 litrenin üzerine çıkıyor.
Normal. Yaklaşık 1300 Kg.lık bir ağırlık, ani hızlanmalarda yakıyor. Ağır ağır hızlandırırsan daha ekonomik olur. Yol bilgisayarı görsel olduğu için anlık yakıt tüketimi her an gözümüzün önünde. Göz görünce insanın ayağı ister istemez gaz pedalına gitmiyor. GLS de yol bilgisayarı olmadığı için, arabada dediğin gibi basınca banamısın demiyor, 4000 devirlerden aşağı inmiyordu. İki sene evvelin fiyatları ile şehir içi kısa mesafelerde km de 400-450 lira yakıyordu. Yol bilgisayarının etkisi ile yakıt tüketimini şimdi 300-400 liralara çektim. 5. vitese kadar 2500-3000 devirlerde kullanıyorum, ondan sonra yolun durumuna göre hızımı artırıyorum. Kalkışlarda yüksek devirde aracın bu derece aşırı (çok değil, aşırı) yaktığına başkaları söylese inanmazdım. Yol bilgisayarı gösterince inandım.
 
Ben sunu soyleyebilirim benim arac en ekonomik evin onundeyken oluyor :) Bu yazının bi benzerin aracınızın kullanma kitapcıgında da mevcut.Uzun mesafeli yollarda sunu diyebilirim 5. Vites 70-75 Km/h yakıt cok dusuyor.Fakat sehir icinde 27 kurus yakıyor ekonomik dersek tabi.
 
Burak senin araba otomatik vitesti değil mi? Otomatiklerde vites D konumunda iken motor freni minimum olduğu için rampa inişlerde tüketim iyi oluyor. Düz yolda bile hep D pozisyonunda kullandığım için motor frenini fazla hissetmiyorum. Düz viteste motor freni daha fazla. O nedenle şehir içinde genellikle otomatik olanını tercih ediyorum.
evet abi benim araba otomatik.yokuş aşağı inişlerde zaten pek viteste gitmek mümkün değil D konumunda.gazı bıraktığın zaman genelde boşa atıyor.ama düz viteste asla boşta gitmem.her zaman viteste iner viteste çıkarım.ama ani durumlarda tabi debriyaj ve fren.ani yavaşlamalardada düz vites daha iyi bana göre.motor freni ile daha sağlam durulabilir
 
Geri
Üst