Yakit Tasarrufu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan toprakozz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
araçtaki arıza lambası artık söndü, sanırım benzinden.. shell'den aldığım son benzinden sora yanmaya başlamıştı arıza lambası, dün Opet'ten aldığım benzinden sora biraz yandı ve artık lamba yanmıyo..

sadece, motoru çalıştırmadan önce tüm lambalar yandığında yanıyo, aracı çalıştırdığımda sönüyo..
 
sanırım eski aldığnız yerde yakıtta su vardı büyük ihtimalle o yüzden arıza ışığı yaktı sonra istasyonu değiştirince söndü demişsiniz dikkat olmak lazım ...kazasız belasız ...
 
anlık tüketim motorun devriyle vitesle alakalı olduğu gibi yolun eğimyle de alakalıdır. aracı düşük devirli kullanmak her zaman ekonomi getirmeyecektir yokuş bir yolda 5. vites 70 le gitmek aracın kitapçığına göre normal gözükürken anlık tüketimler 15-20 ye kadar çıkabilir..
vites ne olursa olsun devir 2000 altına düşmemeli vites değişimleri de 3000 olmalı seyirler 2500 olmalı
aracın performansı için de arada bir yüksek devirlerde kullanılmalı
 
benim aracın kullanım kılavuzunda maksimum tork 1750-2500 devirleri arası elde ediliyor. Sürüş boyunca ibre bu aralıkta ne kadar kalırsa araç için o kadar iyidir.
 
bence anlık tuketımden cok ortalamaya dıkkat edıyorum
aracı otomatıkde arac 13-14 yakarken ortalaması

ben manuel kullandıgımda ustelık bırazda hırcın kullandıgımda otomatıkde 3000-4000 aras ıdegısıyo maks ben 4000-5000 arsı degısıyorum buna ragmen ortalama 11-12 litre oluyo daha az yakıyo nedense manuel kullanımda birde otomatıkde en ufak yavaslamada 1 e atabılıyo ondan dolayı yuksek yakıt tuketıyo
 
birkaç soruda ben sorayım faydası olur opelci kardeşlerimize:
1-Manuel vitesli opellerimizde aracı rampa aşşağı veya bıraktığımızda kendinden süzüleceği bir süratteyken boşa almakmı yoksa vitesde ama gaza basmadan gitmesini sağlamakmı ekonomik olur?(yol bilgisayarı olan araçlarda vitesde gaza basmadan rampa aşağı indiğinde 100 km/h 0,0 lt yazıyor ama boştayken 1,1 lt)
2.Ben geçenlerde telefonda konuşurken daldım ve araç 3. vitesdeyken debriyaja basmamışım hız iiice düşmüş ve stop etmek üzereyken sallandı 2-3 saniye kadar ama stop ettirmedim bastıp debriyaja.bu bir zarar vermişmidir.o günden sonra sanki biraz motorun sesi değişti gibi geliyo:(psikolojikmi bilmiyorum:(
 
benim arabam otomatik vites ve 2500 deviri geçmediğiniz sürece gerçekten az yakıyo. tabi bakımlarını düzenli olarak yaptırıyorum.
 
birkaç soruda ben sorayım faydası olur opelci kardeşlerimize:
1-Manuel vitesli opellerimizde aracı rampa aşşağı veya bıraktığımızda kendinden süzüleceği bir süratteyken boşa almakmı yoksa vitesde ama gaza basmadan gitmesini sağlamakmı ekonomik olur?(yol bilgisayarı olan araçlarda vitesde gaza basmadan rampa aşağı indiğinde 100 km/h 0,0 lt yazıyor ama boştayken 1,1 lt)
2.Ben geçenlerde telefonda konuşurken daldım ve araç 3. vitesdeyken debriyaja basmamışım hız iiice düşmüş ve stop etmek üzereyken sallandı 2-3 saniye kadar ama stop ettirmedim bastıp debriyaja.bu bir zarar vermişmidir.o günden sonra sanki biraz motorun sesi değişti gibi geliyo:(psikolojikmi bilmiyorum:(
1- Yol bilgisayarı ne diyorsa odur. Ben daha önceden boşa alırdım arabamı ama şuan vitesde iniyorum yalnız inişin sonlarına doğru yine boşa alıyorum araba motor fireninden çıktığı için daha uzun süre gaza basmadan gidebiliyorum.
2. Kalıcı bir zararı olduğunu sanmıyorum ama bu şekilde kulanmak dişlilere zarar verir.
 
3000 deviri geçtiin sürece fazla yakıyosun demektir ,gerisi boş laf kalabalığı..
 
Bende katılıyorum benim arabamın max. torku 4200 devir bena kimse bu devirde aracımın ekonomik olduğunu söyleyemez söylesede beni inandıramaz.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst