Yakit Tasarrufu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan toprakozz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yakıttan tasarruf diye düşük devirlerde kullanmamak gerekiyor. Dimyata pirince giterken evdeki bulgurdan oluruz. egr le nin ve katalizetörün ömrünü kısaltığımız gibi motorun kurumlanmasınıda çabuklaştırırız.;)
 
arkadaslar butun mesajları okudum ama sehır ıcınde sureklı dur kalk olması fazla yakıt tuketımıne yol acıyo dur kalk oldukca dogal olarak motorun devırlerı degısıyo fazla yakmasına sebep olan bumudur benım aracım easytronıc kalktıgım gıbı 2.vıtese gecmem benım elımde degıl araba sogukken 2.vıtese gecısler zor oluyor bunu nasıl halledebılırım araba ısınana kadar manuelde kullansam cozum olurmu acaba
 
en iyi tasarruf; gereksiz yere aracı çalıştımamakla başlıyor . Kısa mesafeli yerlere yürüyerek gitmek hem sağlığımıza hem de kesemize faydalı. Bizim araçlarda yukarıda da belirtildiği gibi ayağını gazdan kestiğinde "yakıt kesme sistemi" bulunuyor, özellikle inişlerde uygun vitesde ayağınızı gazdan çekerseniz büyük bir tasarruf etmiş olursunuz. Yada belirli bir noktada duracaksanız yaklaştıktan sonra fren yapmaktansa bir süre önce ayağınızı gzadan çekerek aracın kendisinin yavaşlaması sağlamak ta iyi bir ekonomi yöntemidir. Bazı arkadaşlar lpg sistemini kendi arabalarına yakıştıramasalarda lpg her yönden bir ekonomi mucizesidir.
serpen
 
Yakıttan tasarruf diye düşük devirlerde kullanmamak gerekiyor. Dimyata pirince giterken evdeki bulgurdan oluruz. egr le nin ve katalizetörün ömrünü kısaltığımız gibi motorun kurumlanmasınıda çabuklaştırırız.;)

Aracı 1-2 aydır 3bin devirin altında kullanıyorum, hem güvenli sürüş hemde benzin tasarrufu için, ve 1hafta önce arıza lambası yandı, tech2'ye bağlattığımda EGR hatası verdi, ustam hatayı sildi.. Aldığın benzindendir dedi, bnde Shell'den aldığım benzini Opet'e çevirdim. Bugün depoyu full'ledim fakat yine arıza lambası yanıyo, 1-2dk sora sönüyo..

Bu sizin dediğiniz gibi, düşük devirlerde kullanmaktan kaynaklı, EGR arızası mı??
 
Aracı 1-2 aydır 3bin devirin altında kullanıyorum, hem güvenli sürüş hemde benzin tasarrufu için, ve 1hafta önce arıza lambası yandı, tech2'ye bağlattığımda EGR hatası verdi, ustam hatayı sildi.. Aldığın benzindendir dedi, bnde Shell'den aldığım benzini Opet'e çevirdim. Bugün depoyu full'ledim fakat yine arıza lambası yanıyo, 1-2dk sora sönüyo..

Bu sizin dediğiniz gibi, düşük devirlerde kullanmaktan kaynaklı, EGR arızası mı??
bununla bir alakası yok.aracı yokuşta baygın bi şekilde zorlamadıktan sonra motor zarar görmez.araç kendi halinde akıyorsa sorun yoktur.sonuçta aracın kullanma kılavuzunda bile şehir içinde 50 km de bile 4.vitese geçebilirsiniz diyor.bu arabaları yapanlardan daha iyi bilmiyoruz herhalde:)
 
Aracı 1-2 aydır 3bin devirin altında kullanıyorum, hem güvenli sürüş hemde benzin tasarrufu için, ve 1hafta önce arıza lambası yandı, tech2'ye bağlattığımda EGR hatası verdi, ustam hatayı sildi.. Aldığın benzindendir dedi, bnde Shell'den aldığım benzini Opet'e çevirdim. Bugün depoyu full'ledim fakat yine arıza lambası yanıyo, 1-2dk sora sönüyo..

Bu sizin dediğiniz gibi, düşük devirlerde kullanmaktan kaynaklı, EGR arızası mı??


düşük devirde kullanmak ekonomik.ama zarar vermediğin sürece ; motoru bayıltıp titreme olmadığı sürece.
ki bunlar olursa motora çok zarar veriyor ve yol bilgisayarında 20 küsürlü değerleri görüyoruz.yani kaş yapalım derken göz çıkarmak gibi bişey
 
Aracı 1-2 aydır 3bin devirin altında kullanıyorum, hem güvenli sürüş hemde benzin tasarrufu için, ve 1hafta önce arıza lambası yandı, tech2'ye bağlattığımda EGR hatası verdi, ustam hatayı sildi.. Aldığın benzindendir dedi, bnde Shell'den aldığım benzini Opet'e çevirdim. Bugün depoyu full'ledim fakat yine arıza lambası yanıyo, 1-2dk sora sönüyo..

Bu sizin dediğiniz gibi, düşük devirlerde kullanmaktan kaynaklı, EGR arızası mı??

%80 buna bağlayabiliriz.:(
 
ekonomi yapmak için düşük devir ve yüksek vitesde gidebilirsiniz (salyangoz sürüşü) ancak motora zarar verecek kadar düşük devir ve viteste olması gerekenden daha az hızda giderek motora vereceginiz zarar, yapacagınız ekonomiden çok fazla olacaktır.
 
Yakıttan tasarruf diye düşük devirlerde kullanmamak gerekiyor. Dimyata pirince giterken evdeki bulgurdan oluruz. egr le nin ve katalizetörün ömrünü kısaltığımız gibi motorun kurumlanmasınıda çabuklaştırırız.;)


ben normal kullandıktan sonra mesela 50km normal gittiysem 5 km yüksek devir kullanıyorum
 
motorun max. torku ,gücü ve özgül yakıt tüketimi hangi devirde kullanman gerektiğini dynometreye yada aracın kataloğuna bakarak bulabilrsin ...aracınızın max güç ve max tork devri arasını dynometrede gözlendiği zaman max. güç ve max. tork eğrilerini çakıştırarak aracın özgül yakıt tüketimini yada saatteki özgül yakıt tüketimini birkaç formülle bulabiliz... yani araç örneğin 4000 dv/dk da max torku veriyorsa bu devir aralığında sürerseniz aracınızı araç yakıtı asgari yani minimum olarak yakar ...aracınızın max tork güç eğrileniri tam anlamıyla öğrenmek isterseniz dynometreye bağlatın ve max torkla güç eğrilerini öğrenin.saygılar...
 
Geri
Üst