Yakıt Tercihiniz ! Benzin mi,Dizel mi ?

türkiye şartlarında dizel tabi...

ama küçükten beri dizellerin sesine alerjim var...

ajdarın sesi bile kulağıma daha hoş geliyo dizelden:)
 
Ya millet kusura bakmayinda, ben sizi anlamiyorum.... Sifir arabalar alip,bir tonda yok muzigiydi, yok tuningiydi,yok styling iydi deyip para harcayipta sonrada yok lpg ydi, yok dizeldi muhabbetlerine giriyorsunuz....Kimse alinmasin ama benim bildigim lpg mutfakta, dizel kamyonda kullanilir. Araba dedigin benzinle gider. Eger hangisi diye bir tartisma olacaksa 92 benzinmi, 95 mi yoksa 98 mi muhabbeti olur ancak..........
(Bayagi bi kufur yiyecem gibi bir his var icimde........ )

devir değişti abi. küçük hacim, ucuz yakıt, düşük hacimden yüksek performansa döndü (kısacası verimlilik). benim gibi arabayı hergün minimum 40 km kullanan birisi için dizel şart. açıyorum klimamıda ucuz ucuz dolaşıyorum oh diyorum benden mutlusu yok
 
devir değişti abi. küçük hacim, ucuz yakıt, düşük hacimden yüksek performansa döndü (kısacası verimlilik). benim gibi arabayı hergün minimum 40 km kullanan birisi için dizel şart. açıyorum klimamıda ucuz ucuz dolaşıyorum oh diyorum benden mutlusu yok
Ya aslinda Tr deki gelirlere,benzin fiatlarina bakinca sizide suclayamiyor insan ama.... Iyide hem dusuk hacimle, hem ucuz yakitla yuksek performansi nasil buluyorsunuz???? Yada bizim yuksek performans lafindan algiladiklarimiz farkli....
 
bende 2004 corsa njoy 1.2 benzinli var bir depo ile uzun yolda neredeyse 900, şehir içi 650 km yapabiliyorum.
depo 44 litre.
 
Ya aslinda Tr deki gelirlere,benzin fiatlarina bakinca sizide suclayamiyor insan ama.... Iyide hem dusuk hacimle, hem ucuz yakitla yuksek performansi nasil buluyorsunuz???? Yada bizim yuksek performans lafindan algiladiklarimiz farkli....

1248 cc ye 90hp sencede yüksek bi rakam değil mi? vectra 2.0 kullanıyoruz ayrıca deli gibi benzin çekiyo. devirli kullanıncada gidiyo ama. aynı yolu 130bin ile gitmek varken neden 300bin ile gideyimki. sonuçta her dakka 6.000 devire gelipte aracı sıkıştırıp performans aramıyoruz. bu arada yokuşta vites aralıkları daha kısa olduğu ve torkunu yüksek olduğu için aracı zorlamadan çok daha rahat çıkıyor corsa yokuşları.
 
1248 cc ye 90hp sencede yüksek bi rakam değil mi? vectra 2.0 kullanıyoruz ayrıca deli gibi benzin çekiyo. devirli kullanıncada gidiyo ama. aynı yolu 130bin ile gitmek varken neden 300bin ile gideyimki. sonuçta her dakka 6.000 devire gelipte aracı sıkıştırıp performans aramıyoruz. bu arada yokuşta vites aralıkları daha kısa olduğu ve torkunu yüksek olduğu için aracı zorlamadan çok daha rahat çıkıyor corsa yokuşları.
Kac cc olursa olsun, 90 hp 90 hp dir.... Eger bir araba icin 90 hp iyi bir guc diyorsaniz, benim soyliyecek lafim yok:( yok eger senin yuksek performanstan anladigin ne dersen, ornegin mazda rx8 deki gibi 1300 cc de 240 hp gibi birseyler derim ;)
 
Dizel mi benzinli mi karşılaştırması bence son derece yanlış, çünkü turbo-dizel mi benzinli mi karşılaştırması yapılıyor ilk sayfadan beri.Yeni nesil dizellerin ekonomik olduğu doğru, çünkü dizel ucuz ve benzinliye nispeten az yakıyor.Performansları da fena değil, çünkü alayı turbo.

Ancak olayı performansa getirirsek buyrun size örnek, 1.5 Colt CZT Turbo benzinli ve 150 HP. Opel Vectra 1.9 CDTI da 150 HP. 2006 model ikinci el fiyatları Colt CZT 30.000 YTL, Vectra 1.9 CDTI 50.000 YTL.Karşılaştırmayı mecburen böyle yaptım, çünkü bildiğim kadarı ile küçük kasa 150 HP dizel yok.1.5 vergisi ile 1.9 vergisini de göz önünde bulunduralım...

Derseniz ki Turbo dizellere chip yapılıp performansı artırılabiliyor, Colt CZT de 1-2 milyara 200 HP yapılabiliyor...

Yani ekonomi için dizel ama performans için daima benzinli.Bütün olay turboda. :)
 
Kac cc olursa olsun, 90 hp 90 hp dir.... Eger bir araba icin 90 hp iyi bir guc diyorsaniz, benim soyliyecek lafim yok:( yok eger senin yuksek performanstan anladigin ne dersen, ornegin mazda rx8 deki gibi 1300 cc de 240 hp gibi birseyler derim ;)

bi kaç noktada anlaşamıyoruz sanırım. benimde aklıma performans denince mustang gtr yada q7'nin 500hplik dizeli geliyo vs. vs. benim esas demek istediğim verimlilik. eğer bir motor hem 1248cc olupta hemde 90hp oluyosa hemde 200nm!!!!!! tork varsa birde çok az yakıyorsa, ben o motora şapka çıkarırım. tork dedim dikkat ettiysen. 1.6 benzinli motorda tork değerlerini biliyosundur ne kadar. benzinlidir iyidir güçlüdür denir ama tork bi kenara atılır. unutmayalım bi söz vardır: beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır ;)
 
Dizel mi benzinli mi karşılaştırması bence son derece yanlış, çünkü turbo-dizel mi benzinli mi karşılaştırması yapılıyor ilk sayfadan beri.Yeni nesil dizellerin ekonomik olduğu doğru, çünkü dizel ucuz ve benzinliye nispeten az yakıyor.Performansları da fena değil, çünkü alayı turbo.

Ancak olayı performansa getirirsek buyrun size örnek, 1.5 Colt CZT Turbo benzinli ve 150 HP. Opel Vectra 1.9 CDTI da 150 HP. 2006 model ikinci el fiyatları Colt CZT 30.000 YTL, Vectra 1.9 CDTI 50.000 YTL.Karşılaştırmayı mecburen böyle yaptım, çünkü bildiğim kadarı ile küçük kasa 150 HP dizel yok.1.5 vergisi ile 1.9 vergisini de göz önünde bulunduralım...

Derseniz ki Turbo dizellere chip yapılıp performansı artırılabiliyor, Colt CZT de 1-2 milyara 200 HP yapılabiliyor...

Yani ekonomi için dizel ama performans için daima benzinli.Bütün olay turboda. :)

Evet bu konuda haklısın acayip bi fiyat farkı var ama vectra nerdeeeeeeee colt nerde. farklı sınıf araçlar bunlar. yine tam karşılaştırma olmadı bence.En çokta benzinlilerin performansını ben devir bandına bağlıyorum. e haliyle araçta 7bin devir olunca dizellere göre daha küçük oranlı şanzıman takılıyor. buda aracın daha performanslı olmasını sağlıyo.
 
Geri
Üst