Yarim Kontak

toprakozz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
787
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar araç için el süpürgesi aldım fakat , şarjlı değil çakmak kablolu.dolasıyla el süpürgeyi çalıştırabilmem için aracı yarım kontak yada devamlı çalıştırmam lazım.
benim sorum : araç yarım kontakta 20-30 dakika dursa araca bi zararı olurmu :confused:
 
birsey olmaz merak etme. o önceden platınlı araclarda olurdu. sadece çok guc cekıyorsa motorda calısmıyorsa akuden çalar biraz
 
walla bişey vardı endiksiyon bobini mi ne emin değilim çok alakasız bişi de olabilir eğer kontak açık kalırsa onun yanma ihtimali varmış
 
hatta buyurun bilmişim :D

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] ATEŞLEME SİSTEMİ[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]

Benzinli motorun ateşleme siteminin bazı önemli parçaları şunlardır:

Akü, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, buji ile distribütör içinde bulunan platin takımı, alçak yüksek gerilim kabloları kondansatör, tevzii makarasıdır.

Bezinli motorlarda bujinin görevi ateşlemeyi sağlamaktır. Benzinli motorlarda bulunan distribütör' ün en önemli görevleri endüksiyon bobininden gelen yüksek voltajı bujilere dağıtmanın yanı sıra, platin ve meksefe yardımıyla yüksek voltajın oluşumunu sağlamak, ayrıca tevzii makarasıyla da elektrik dağıtımını sağlamaktır.
Endüksiyon bobini aküden gelen voltajı 15.000 - 25.000 volta çıkarır.
Bujilere ateşleme sırasına göre akım dağıtan distribütördür. Motor çalışmazken kontak anahtarı, ateşleme durumunda açık unutulursa platin ya da bobin yanabilir.
Aracın belirli bir km.'sinden sonra bazı parçaları değişmelidir. Bunlardan biri platin ve bujidir. Ateşleme sistemi ayarlarından biri buji ayarı ve diğeri ise platin ayarı ile avans ayarıdır.
Platin meme yapmış ise meksefe (kondansatör) yanabilir. Platin meme yaparsa zımparayla temizlenir.

Motorun çalışması sarsıntılı ise, sebebi buji kablolarından birinin çıkmış olması olabilir.
Benzinli bir motorda normal yanma olmamasının sebeplerinden biri bujilerin normal ateşleme yapmaması,

bir diğeri de platin ayarının bozuk olması ayrıca bujilerin kurum bağlanmış olmasıdır.
Bujiler ayarsız ve aşınmış ise motor çekişten düşer.
Buji ayarları yanlış yapılmış bir aracın egzost dumanı siyahtır.
Motorun egzostundan siyah duman çıkması durumunda karışım oranı da kontrol edilmelidir.
[/FONT]
 
Ancak yukarıda da yazdığı gibi, platinli motorlarda geçerli bu..Hatta bizim 73 rekord'da olmustu.Uzun süre teyp dinlemekten,yanmıştı.Şimdilerde aküyü zayıflatma ihtimalinden başka birsey yok.ama 30 dk uzun bence
 
yaw en fazla 10 dk da süpürürsün zaten onun için bişe olmaz
 
Geri
Üst