yaşadığım ucuz atlatılmış 2 kaza olasılığı ve alınacak dersler

sabır & saygı

sonuç olarak, trafikte her zamankinden daha sabırlı ve saygılı olabilirsek,
birçok sorun ve risk kendiliğinden yok olur.
 
emniyet kemerinide asla ihmal etmeyin "sıkıyo be aaabiii" derseniz bedeniniz bir gevşerki toparlamak zor olur. hava yastıklarınada güvenmeyin. emniyet kemersiz bir şeye yaramıyor. (hava yastığı emniyet kemeri ile beraber kullanılırsa ciddi yaralanmaları önlemede oldukça etkilidir. emniyet kemeri>hava yastığı:=))
bir olay daha anlatayım. ekip arkadaşlarımızdan birinin başından geçmiş. temde gişelere girerken öndeki araç aniden şerit değiştirmiş buda geç farketmiş bir bakmış yerde ölü bir köpek mecburen geçmiş üstünden. (olayı gözünüzde canlandırmayın) yola devam etmiş. bir kaç gün sonra motor gitmiş. teknik detaylara girmeden kabaca anlatırsak sebep hayvanın ölüsü kartere zarar vermiş araç yağlama yapamadığından motor yatak sarmış. araç pert oldu.
şimdi düşünelim başka neler olabilirdi diye
araç önemli değil mala gelsin ama öndeki araç aniden şerit değiştirince arkadaşta panikle kırıp kazaya sebep olabilirdi. gişe girişi olduğundan kaçacak yerde sınırlı o anda kaçmakta zaten zor. bu nedenle alınacak dersler ve yapılabilecekler....
böyle bir engelle karşılaşınca usta bir sürücüyseniz zaten seyir esnasında gözleriniz arkadaki araçları kolladığından kaçmak için karar vermeniz daha çabuk olur kaçarsınız fakat böyle bir alışkanlığınız yoksa (çoğu kişi dikiz aynasını bıyığını düzeltmek için makyaj için kullandığından) şerit değiştirmeyi aklınızdan bile geirmeyin. engeli iki teker arasına alın ve engeli geçin. uygun yerde aracı emniyete alıp kontrol edin.
son olarak mutlaka 155 i arayıp yoldaki engeli bildirip başkalarına zarar vermeden kaldırılmasını sağlayın.
 
hareketli cisimler çok tehlikelidir pedallerin altına kaçıp kazaya davetiye çıkarabilir.""Bu hakketen yapılması en aptalca hata olur diye düşünüyorum..yinede hani dalgınlık sakın ha allah korusun böyle bir aptalca hata yüzünden...:(.." kışın motora ısınmak için giren kediler.(motoru çalıştırmadan kornaya basın kaputa tıktıklayın)"" Bu bölümü okurken gözlerim faltaşı oldu aman alahhımm düşünemiyorumm araba içinde kızarmış bir kedii..teşekkürler bundan sonra kesinlikle aklıma olucak:eek: "" gene kışın silecek sularına donmayı onleyıcı sıvı yada deterjan ekleyın. guvenlık acısından trafıkte kapıları kapatmasanızda (bence kapatın) hatcback arabalarda bagajı ayrıca kıtleyın cunkı merkezı kılıt acıksa bagajda acık ve sız aractan ınene kadar bagazdakı canta vs gıder. gıderse bırakın gıtsın pesınden kosarsanız kontagı alıp kosun yoksa arabada gıder:=). ""Bu İstanbul için cidden kesinlikle dikkat edilmesi gerekli bir husus Ankara için o denli paronaya olacak kadar değil az biraz olsada..Ama eşeği sağlam kazığa bağlamaktan kimse ölmez dimi:p ""kımsa ıle dalasmayın kesınlıkle. onunuzu kesıp uzerınıze gelırlerse aractan ınmeyın kapıyı kıtleyın. karsı tarafla polemıge gırmeyın hemen 155 ı arayın acıl yardım ısteyın. emnıyet serıdınden gıdenlerı uyanık gecınen saygısızları abartmadan korna ıle protestonun otesıne gecmeyın. yayalara mumkun oldugunca yol verın."Birilerine agresiflik yapmak yada üstnlük sağlamak adına kullanılacak bir alan değil trafik..Kesinlikle öyle polemik yaratan veya hani hadi in bi seni benzetiyimcilerle uğraşmak yersiz usta şöfor artsilikte 10 puan alan değil kendi can ve malı ile başkasının can malına zarar vermeyen sonuçta..Korna uyarısından ziyade sellektör uyarısının daha iyi olduğuna ,eğer gerekirse korna kullanıması gerekliliğine inanıyorum daha sessiz ve sakin yollar hanii fena olmaz..Herşeyden önce arabam ve heyecan diyenler için özel pistler ve spor dalları var bunu ayırt etmek gerek! :hıh: "" bayanlara yol vermeyı yanınızda esınız varken abartmayın. içten içe size saygı duyabilir ama doğaları gereği o anda acısını laf sokarak çıkarabilirler. erkeklere yol vermeyı (bayanlar ıçın gecerlı) dusunmeyın bıle:=). işin şakası bir yana bu yol vermek gerçekten çok önemli. bazıları anlamasa bile (ya bön bön bakarlar yada tabiki vereceksin tarzında basar giderler) sizin içiniz rahat stressiz bir şekilde yolunuza gidersiniz. şunu unutmayın ona yol verme buna verme gunde yuzlerce arabayla bogusup stres olacağınıza verın kurtulun... "insan yada iki bacaklı hayvan farketmez siz ne olursa olsun kim ne anlarsa anlasın yol verin bence bir sabahın akşamın bir yol verme ile birine faydası illaki dokunur size kesinn dokunur emin olun..;) ""
herkese kazasız belasız yolculuklar...
Paylaşım için teşekkürler ..[/quote]

yazdıklarımı çok iyi anlayıp güzel yorumlamışsınız. yalnız korna yerine sellektör uyarısı konusunda bir şey diyeceğim. bazı araçlarda öyle farlar
varki keşke korna çalsalar (özellikle geceleri) :=) adamda 1000 w lık halojen var sanki. sellektörü abartan sürücüler buda kornadan farksız. bunada dikkat edelim...
 
bir olay daha anlatayım. ekip arkadaşlarımızdan birinin başından geçmiş. temde gişelere girerken öndeki araç aniden şerit değiştirmiş buda geç farketmiş bir bakmış yerde ölü bir köpek mecburen geçmiş üstünden. (olayı gözünüzde canlandırmayın) yola devam etmiş. bir kaç gün sonra motor gitmiş. teknik detaylara girmeden kabaca anlatırsak sebep hayvanın ölüsü kartere zarar vermiş araç yağlama yapamadığından motor yatak sarmış. araç pert oldu.
şimdi düşünelim başka neler olabilirdi diye
araç önemli değil mala gelsin ama öndeki araç aniden şerit değiştirince arkadaşta panikle kırıp kazaya sebep olabilirdi. gişe girişi olduğundan kaçacak yerde sınırlı o anda kaçmakta zaten zor. bu nedenle alınacak dersler ve yapılabilecekler....
böyle bir engelle karşılaşınca usta bir sürücüyseniz zaten seyir esnasında gözleriniz arkadaki araçları kolladığından kaçmak için karar vermeniz daha çabuk olur kaçarsınız fakat böyle bir alışkanlığınız yoksa (çoğu kişi dikiz aynasını bıyığını düzeltmek için makyaj için kullandığından) şerit değiştirmeyi aklınızdan bile geirmeyin. engeli iki teker arasına alın ve engeli geçin. uygun yerde aracı emniyete alıp kontrol edin.
son olarak mutlaka 155 i arayıp yoldaki engeli bildirip başkalarına zarar vermeden kaldırılmasını sağlayın.


bu konu ile ilgili bire acı anımı anlatayım; ailemi uçak istanbul'a göndereceğim ama uçağın kalkmasına 52 dakika var ve ben eryaman2da oturuyorum bilmeyenler için söyleyeyim eryaman ile esenboğa havalimanı arasında 44 km var ve bu 44 km'nin 20 km.si yoğun trafikte çıktım çevre yoluna o zaman 1993 model 1.8 vectram var 130 km. en sol şeritte hızla gidiyorum, yetişmek bir yana bir de alanda işler var çabuk olmalıyım, bu hızla gider iken önümdeki araç bir anda panikledi frene bastı ve aracın yoldan bir an için kalkıp indiğini gördüm hemen önlem alarak dikiz aynalarından saliselik bir zaman diliminde arkamı ve sağımı kontrol ettim ve o anda kocaman bir köpek ölüsünü farkettim soldaki ön ve arka tekeleklerimin üzerine geleceği şekilde ayarladım ve hızımı biraz keserek ister istemez üzerinden geçtim. yapabileceğim bir şey yoktu, acı ve üzücü bir olay ancak yulkarıdaki diğer olayda olduğu gibi eğer ortasından geçseydim o yatak sarma veya başka bir kötü olayı yaşayabilirdim.,

aklınızda bulunsun böyle bir anda ortasından değil de sol veya sağdaki her iki tekerleğinde geçebileceği bir şekilde ayarlama yapın, trafikte neyin ne zaman geleceği hiç belli olmaz kazasız, belasız günler dilerim...
 
Paylaşım için teşekkürler ..

sevda gene döktürmüşsün:D ama söylediklerinde büyük haklılık payı mevcut kimseyle uğraşmayın sakın, zaten çoluk çocuk sahibi iseniz böyle işlerden mümkün olduğunca kaçmaya çalışıyorsunuz



size de çok geçmiş olsun, yani verilmiş sadakanız varmış[/quote]


" döktürdüm dimi yinee:p ancak bazı paylaşımlar cidden benim burada olma amacıma çok uygunsa dersime iyi çalışıyor ve iyi dinliyorum bunuda dikkatle belirtiyorum hocam napimmm:rolleyes: ki inşallah bunu paylaşıcak daha fazla bir şe yaşamaz kimse de kimsenin kendisine ailesine bir şey olmaz..Allah korusun onuda istemem elbette:( "
 
bu konu ile ilgili bire acı anımı anlatayım; ailemi uçak istanbul'a göndereceğim ama uçağın kalkmasına 52 dakika var ve ben eryaman2da oturuyorum bilmeyenler için söyleyeyim eryaman ile esenboğa havalimanı arasında 44 km var ve bu 44 km'nin 20 km.si yoğun trafikte çıktım çevre yoluna o zaman 1993 model 1.8 vectram var 130 km. en sol şeritte hızla gidiyorum, yetişmek bir yana bir de alanda işler var çabuk olmalıyım, bu hızla gider iken önümdeki araç bir anda panikledi frene bastı ve aracın yoldan bir an için kalkıp indiğini gördüm hemen önlem alarak dikiz aynalarından saliselik bir zaman diliminde arkamı ve sağımı kontrol ettim ve o anda kocaman bir köpek ölüsünü farkettim soldaki ön ve arka tekeleklerimin üzerine geleceği şekilde ayarladım ve hızımı biraz keserek ister istemez üzerinden geçtim. yapabileceğim bir şey yoktu, acı ve üzücü bir olay ancak yulkarıdaki diğer olayda olduğu gibi eğer ortasından geçseydim o yatak sarma veya başka bir kötü olayı yaşayabilirdim.,

aklınızda bulunsun böyle bir anda ortasından değil de sol veya sağdaki her iki tekerleğinde geçebileceği bir şekilde ayarlama yapın, trafikte neyin ne zaman geleceği hiç belli olmaz kazasız, belasız günler dilerim...

aslında haklısın... bende yazarken önce tek tarafı engelden geçirin araç yükselsin diye yazmıştım ama sonra düşündüm okuyan kişi bu şekilde araca zarar vermeyim diye tek tekeri denk getireyim diye daha beterine uğramasın... doğrusuda bu tek tarafı geçirip aracı yükseltmek. zaten ölü bir hayvansa vicdan muhasebesindende çok zarar görmezsiniz...
 
""Sürücü kurslarında arabaya ilk bindiğinizde koltuğunuz, aynanız ,kemeriniz, el freni kontrolünüz yani kısacası arabayı çalıştırmadan yapmanız gereken ayarlar ve kontroller öğretilir.Ben kursa gitmedim bile!! çocuk yaşta zaten sürerdim arabayııı!! diye ahkam kesen tek millet olmamızla alakalı olsa gerek..Dikkatsizce çıkıyoruz trafiğe:(
Dün akşam hoşdere caddesinin altından çetin emeç caddesine çıkış köprüsünün tam çıkış ayağına döndüğüm ara yoldan,, sol sinyalimi verdim ve ayna kontrolünü yaptıktan sonra sola yaklaştım.Uzuuunnn bir korna sesi ile irkildim!! Frene bastım birden ve gittiğim yönde 20-30 km sabit hızla kaldım..Arkamda yada sağımda olmayan arabanın solumdan birden hızla geçmesi ile şaşırdım..Gri bir Opel Vectra:sorry: Sonra aracı farketmeme sebebimi anladığımda ise araç hızla sol şeritden basıp gitmişti bile.Bense sağda kendime geleyim hızında devam ederken çok kızgındım...O akşam saatinde farlarını yakmamış:mad: olan aracı farkedememiştim ..Köprü çıkışı olduğu için oldukça kontrollü geçiş yapmaya çaılşsamda ışıksız bir alanda farı yanmayan bir aracı görmek mümkün değilmiş anladım..:(
Hzla giden sürücü benden sonra kimi tehlikeye sokmuş olabilir bilmiyorum ama aracınıza her binişizde otomatik yaparım dediklerinizi bilinçle yapın basit bir detayın sonucu büyük felaket olabilir allah korusun..Kazasız belasız güzel günler hepimize veee "farlarınızı kötü hava koşullarında gündüz akşamsa ise mutlaka açınızzzz:alkis: ""
 
Son düzenleme:
geçmiş olsun... ucuz atlatmışsın. verdiğin örnek ders alınması gereken bir olay... herkes yola çıkmadan önce hem aracını hem kendini hazırlamalı... farların yanmadığını akşam karanlığında bile farketmeyen bu türler yüzünden her gün neler atlatıyoruz neler... (bunu kasıtlı yapanlarında var olduğunu düşünüyorum) tekrar geçmiş olsun....

sürücü kursundan bahsetmişsin. bi ara onlar hakkındada yazmak isterim. onlarında denetlenmesi şart... (sözde değil özde denetim)
 
bugün olan bir olayı anlatayım evimden saat 7:00 sularında işe gitmek üzere çıktım yarım saat falan fabrikayla evin arası neyse ilerliyorum hızım 90 100 civarı arkamdanda bir beton kamyonu bastırmış geliyor adama sanki ralli yapıyor şöyle birdaha dikiz aynasına baktığımda üzerime doğru gelen bir lastik gördüm ve hemen dahada hızlandım adamın lastiği fırlamış sizin anlayacağınız adam durdu tabi ben hızlandıktan sonra geri döndüm terslik ya adamla kavga edeceğim çünki hayatımı tehlike attı adamın yanıona gittim ve bana ne desin kardeş be şu cantla lastiği aramama yardımcı olurmusun ben şokta tabi sabah sabah başımı belaya sokmamak için ayrıldım hemen neyse yaklaşık 10 dakika kaldı fabrikaya yine 90 100 ilerliyorum üzerime bu sefer bir kamyon gelmeye başladı yahu 4 şeritli yol demeye kalmadan ters şeride geçtim bende korna falan adam uyuyordu herhalde yolu doğrulttu aslında sabah besmeleyle binmiştim arabama anlamadım gitti olayı bu yaşadığım iki olay beni bugün sabah sabah şoka soktu anlayacağınız
 
geçmiş olsun kardeşim kendine dikkat et sen bize lazımsın :) :) bizi geçtim ailene lazımsın bazen kurallara uymak yeterli olmıyabiliyo..!
 
Geri
Üst