Yedek su deposu su eksiltiyor. (Abilerim, arkadaşlarım fikirlerinize ihtiyacım var 1 yıldır çözüm bulamıyorum.)

ordinaryustapon

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2024
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Abilerim, arkadaşlarım herkese iyi forumlar. Sizlerle aracımda yaklaşık 1 yıldır yaşadığım ve çözemediğim sorunumu paylaşmak istiyorum. Uzun zamandır uğraşıyorum açıkçası artık benim için dayanılmaz bir hal aldı araçtanda soğudum.
Aracım 2000 model LPG'li opel corsa b 1.4 otomatik. Aracın radyatöründe hiçbir sorun yok daha değişeli 1 ay olmadı fakat araç yedek su deposundan su eksiltiyor. Ortalama her 250-300 km de yedek su deposundaki suyu tamamen boşaltıyor. Bu süre içerisinde hararette herhangi bir sıkıntı yaşamadım aracın harareti normal seviyede. Fan açıyor, kalorifer çalışıyor bunların hiçbirisin de bir sorun yok ama aram her 250-300 km de suyun tamamını boşaltıyor. Kontrol ettiğimde herhangi bir kaçak göremiyorum. Durum böyle olunca her 250-300 kmde su ekleme olayı da bana zararlı geliyor sorunun ne olduğunu bulmak gerekiyor kafamda bununla araca binmek artık beni yoruyor. Conta mı yaktı diye düşünüyorum fakat 2-3 ay kadar çnce conta testi yapıldığında onda da bir sorun çıkmadı. son 2-3 gündür araç sabah çalıştığında ve gaz verdiğimde borulardan geçen su sesi gibi lıkır lıkır bir ses geliyor ve çok sürmeden kesiliyor bu seste. Sorun neyden kaynaklanıyor olabilir radyatörden akan bir su yok, hararet sorunu yok, arabanın gidişinde çekişinde bir sorun yok, herhangi bir ses yok sadece su sürekli eksiliyor ve bulamıyorum. Yardımcı olursanız fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim usta usta dolaşmaktan ve can sıkıcı şeyler duyup herhangi bir sonuç alamamaktan oldukça yoruldum. Siz değerli abilerim ve arkadaşlarımın yorumları çok önemli benim için. Tekrardan teşekkür ederim herkese iyi forumlar dilerim.
 
Benim aracımda da aynısı oluyordu rölantıda çalışırken ve çok sıkıştırmadan gidersem bişey yoktu ama yüke binince suyu tamamen boşaltıyorum bende şu yeşile dönen sıvı ile conta testi yaptırdım sağlam çıktı su kabını değiştirdim yine olmadı en son contayı değiştirdim bir sıkıntı yok conta da küçük bir delik oluşmuş kompresör oradan hava basıyor basınçtan suyu boşaltıyormuş
 
En kötü olasılık blok çatlağıdır. Egzozda duman görmüyorsanız korkmayın. Genleşme tankını kapağı ile birlikte değiştirin ve Hortumları kontrol edin hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci ve Serkan83
Abilerim, arkadaşlarım herkese iyi forumlar. Sizlerle aracımda yaklaşık 1 yıldır yaşadığım ve çözemediğim sorunumu paylaşmak istiyorum. Uzun zamandır uğraşıyorum açıkçası artık benim için dayanılmaz bir hal aldı araçtanda soğudum.
Aracım 2000 model LPG'li opel corsa b 1.4 otomatik. Aracın radyatöründe hiçbir sorun yok daha değişeli 1 ay olmadı fakat araç yedek su deposundan su eksiltiyor. Ortalama her 250-300 km de yedek su deposundaki suyu tamamen boşaltıyor. Bu süre içerisinde hararette herhangi bir sıkıntı yaşamadım aracın harareti normal seviyede. Fan açıyor, kalorifer çalışıyor bunların hiçbirisin de bir sorun yok ama aram her 250-300 km de suyun tamamını boşaltıyor. Kontrol ettiğimde herhangi bir kaçak göremiyorum. Durum böyle olunca her 250-300 kmde su ekleme olayı da bana zararlı geliyor sorunun ne olduğunu bulmak gerekiyor kafamda bununla araca binmek artık beni yoruyor. Conta mı yaktı diye düşünüyorum fakat 2-3 ay kadar çnce conta testi yapıldığında onda da bir sorun çıkmadı. son 2-3 gündür araç sabah çalıştığında ve gaz verdiğimde borulardan geçen su sesi gibi lıkır lıkır bir ses geliyor ve çok sürmeden kesiliyor bu seste. Sorun neyden kaynaklanıyor olabilir radyatörden akan bir su yok, hararet sorunu yok, arabanın gidişinde çekişinde bir sorun yok, herhangi bir ses yok sadece su sürekli eksiliyor ve bulamıyorum. Yardımcı olursanız fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim usta usta dolaşmaktan ve can sıkıcı şeyler duyup herhangi bir sonuç alamamaktan oldukça yoruldum. Siz değerli abilerim ve arkadaşlarımın yorumları çok önemli benim için. Tekrardan teşekkür ederim herkese iyi forumlar dilerim.
Eğer antifriz kullanıyorsanız motor dışında(Hortum bağlantı noktalarında) antifriz izinden nereden kaçak olduğu daha kolay tespit edilir. Bence ilk olarak soğutma sistemine basınç testi yaptırın. Basınç altında kaçaklar daha kolay tespit edilir. Eğer motor dış yüzeyinde kaçak tespit edilemiyorsa motor içindeki kaçak sıkıntılı bir durum. Sayın @turbo_j ninde dediği gibi su deposu kapağındaki arızadan buharlaşma ile kaçak olabilir ya da depodaki kılcal çatlaklar buna sebep olabilir. Ayrıca 250-300 km de depoyu bitiriyorsa ve bu kaçak motor dış yüzeyindeyse çok kolay tespit edilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci ve turbo_j
Su pompasının alt tarafında delik vardır zamanla pompanın kömür tabir edilen contası bozulunca buradan su damlatmaya başlar özelliklerde motor çalışmazken önce azar azar damlar ileryen zamanda hem çalışırken hem dururken daha fazla damla gelir ve suyu eksiltir. Pompanın altındaki deliği elinizle motor çalışmazken kontrol edin ıslaklık var mı, varsa pompa değişimi olacak.
 
Söyledikleriniz ve görüşleriniz için teşekkür ederim hocalarım. Bu başlığı açtıktan bir gün sonra araç hortum patlattı ve bütün suyu boşalttı. Çekici ile sanayiye gitti. Contada herhangi bir sıkıntı çıkmadı hortumu değiştirildi. Şimdilik bir su eksiltmede yok gibi görünüyor henüz çok kısa bir zaman oldu. Duzenli olarak kontrol ediyorum su seviyesini artık binerken korkarak biniyorum araca maalesef nerede ne çıkartacak diye. Sizlere sorum şu olacak. Bu patlayan hortumdan daha öncede sızdırıyor ise geçmişteki radyatörün iki kez delinmesine de sebep olan şey bu hortumdan suyun azar azar sızması olabilir mi ? Şu an söylediğim gibi bir sorun yok ama takip ediyorum. Eğer tekrar su da eksiltme olabilirse bu sefer ne yapacağım bilmiyorum. Şu an için hortumlarda sıkıntı görünmüyor. Conta da bir sıkıntı görünmüyor. Egzozdan duman atma yok yani sadece sabah ilk çalıştığında beyaz duman atıyor bir süre ama sonra geçiyor bunun normal olduğunu düşünüyorum. Onun dışında bir sorunum yok. Eğer yine eksiltir veya azaltır ise bu sefer genleşme tankını değiştireceğim söylediğiniz gibi sanırım ? Teşekkür ederim yardımlarınız için.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Ön paspasların altında ıslaklık var mı, kalorifer sistemi kontrol edildi mi?
 
Ön paspasların altında ıslaklık var mı, kalorifer sistemi kontrol edildi mi?
Paspasların altında herhangi bir ıslaklık yok. Kalorifer sistemine bakılmadı, açıkçası kalorifer de iyi ısıtmıyor. Kalorifer sisteminden de oluyor olabilir mi Savaş Hocam?
 
Paspasların altında herhangi bir ıslaklık yok. Kalorifer sistemine bakılmadı, açıkçası kalorifer de iyi ısıtmıyor. Kalorifer sisteminden de oluyor olabilir mi Savaş Hocam?
Kalorifer sisteminde kaçak varsa araç su eksiltir.
 
Söyledikleriniz ve görüşleriniz için teşekkür ederim hocalarım. Bu başlığı açtıktan bir gün sonra araç hortum patlattı ve bütün suyu boşalttı. Çekici ile sanayiye gitti. Contada herhangi bir sıkıntı çıkmadı hortumu değiştirildi. Şimdilik bir su eksiltmede yok gibi görünüyor henüz çok kısa bir zaman oldu. Duzenli olarak kontrol ediyorum su seviyesini artık binerken korkarak biniyorum araca maalesef nerede ne çıkartacak diye. Sizlere sorum şu olacak. Bu patlayan hortumdan daha öncede sızdırıyor ise geçmişteki radyatörün iki kez delinmesine de sebep olan şey bu hortumdan suyun azar azar sızması olabilir mi ? Şu an söylediğim gibi bir sorun yok ama takip ediyorum. Eğer tekrar su da eksiltme olabilirse bu sefer ne yapacağım bilmiyorum. Şu an için hortumlarda sıkıntı görünmüyor. Conta da bir sıkıntı görünmüyor. Egzozdan duman atma yok yani sadece sabah ilk çalıştığında beyaz duman atıyor bir süre ama sonra geçiyor bunun normal olduğunu düşünüyorum. Onun dışında bir sorunum yok. Eğer yine eksiltir veya azaltır ise bu sefer genleşme tankını değiştireceğim söylediğiniz gibi sanırım ? Teşekkür ederim yardımlarınız için.
Eksilen suyun yerine direk antfrizsiz su koyar isen bu zamanla radyatorde korozyon olusumuna sebep olur . Radyatorun ici pas tuttuktan sonra da arabana antfriz eklersen radyator u bu sebepten patlatmis olabirsin
 
Geri
Üst