M
madmax50
Bilgi Girilmemiş
Modaya uyup bugün ben de 1.6 dizeli test ettim. Ankara'lı arkadaşlara çağrıda bulundum Ankamall'a gelen olsaydı beraber gidecektik ama tek başıma gitmek zorunda kaldım. Yanımda biri olmadığı için video çekemedim.
Test öncesi tüketim değerlerini sıfırladım.
Test güzergahı : 3.5 km
Ortalama hız: 45 km
Ortalama Tüketim : 8.2
Kullanım şekli: Trafik elverdiğince dip gaz.
Babamın aracı passat 2.0 TDI olduğu ve kağıt üzerinde güç ve tork olarak yakın oldukları için anlamsız olsa da bu motorla kıyaslama yapabildim. 2.0 TDI 320nm, 1.6 cdti'da 320 torka sahip. B6 passat 1450 kg, astra 1428 kg. Güç olarak tdi 4 hp güçlü. Kağıt üzerinde görüldüğü gibi aynı sayılabilecek motor performansları ve ağırlıkları var. 4000 devirde her iki motor tam gücünü veriyor. tdi 1750 devirde maks tork verirken cdti 2000 devirde veriyor. İşte bu nokta araç üzerinde çok iyi anlaşılıyor. tdi 2 litre avantajıyla alt devirlerde çok iyi. CDTI 2000 devir civarında en istekli hale bürünüyor. Genel anlamda tork dağılımı güzel. Multijetler gibi dalgalı değil, dci motorlar gibi homojen bir tork dağılımına sahip. Ara hızlanmalar 2. viteste beklediğim gibi değildi ama 3. vites güzel. Opelin manuel şanzımanlarına bir türlü ısınamadım 2. viteste sanki 136hp değil de 109 focus gibi tepki veriyor araç.
1.6 atmosferik sonrası yeni dizelimizi roket gibi geldi, ben motoru beğendim. Astra D sınıfı ağırlığını 1300 kg gibi C sınıfı civarına çekebilirse motor çok daha etkin ve ekonomik olacaktır. Yeni motorlu eski astra fiyatlarını bilsem de bayiye ayıp olmasın diye gidip pazarlık yapayım dedim ve naif bayan müşteri temsilcimiz beni doğuşta hissettirircesine sport için 71500 liste fiyatından 70.750'ye indi, biraz bastırsam 70.000'e işlem tamamdı. Aldım mı? tabiki hayır, nasip olursa ben o paranın üzerine 15 daha koyup aslanlar gibi e90 3.20d alacağım.
Test öncesi tüketim değerlerini sıfırladım.
Test güzergahı : 3.5 km
Ortalama hız: 45 km
Ortalama Tüketim : 8.2
Kullanım şekli: Trafik elverdiğince dip gaz.
Babamın aracı passat 2.0 TDI olduğu ve kağıt üzerinde güç ve tork olarak yakın oldukları için anlamsız olsa da bu motorla kıyaslama yapabildim. 2.0 TDI 320nm, 1.6 cdti'da 320 torka sahip. B6 passat 1450 kg, astra 1428 kg. Güç olarak tdi 4 hp güçlü. Kağıt üzerinde görüldüğü gibi aynı sayılabilecek motor performansları ve ağırlıkları var. 4000 devirde her iki motor tam gücünü veriyor. tdi 1750 devirde maks tork verirken cdti 2000 devirde veriyor. İşte bu nokta araç üzerinde çok iyi anlaşılıyor. tdi 2 litre avantajıyla alt devirlerde çok iyi. CDTI 2000 devir civarında en istekli hale bürünüyor. Genel anlamda tork dağılımı güzel. Multijetler gibi dalgalı değil, dci motorlar gibi homojen bir tork dağılımına sahip. Ara hızlanmalar 2. viteste beklediğim gibi değildi ama 3. vites güzel. Opelin manuel şanzımanlarına bir türlü ısınamadım 2. viteste sanki 136hp değil de 109 focus gibi tepki veriyor araç.
1.6 atmosferik sonrası yeni dizelimizi roket gibi geldi, ben motoru beğendim. Astra D sınıfı ağırlığını 1300 kg gibi C sınıfı civarına çekebilirse motor çok daha etkin ve ekonomik olacaktır. Yeni motorlu eski astra fiyatlarını bilsem de bayiye ayıp olmasın diye gidip pazarlık yapayım dedim ve naif bayan müşteri temsilcimiz beni doğuşta hissettirircesine sport için 71500 liste fiyatından 70.750'ye indi, biraz bastırsam 70.000'e işlem tamamdı. Aldım mı? tabiki hayır, nasip olursa ben o paranın üzerine 15 daha koyup aslanlar gibi e90 3.20d alacağım.