Yeni Corsa da 7.000 YTL araç başı reklam maliyeti var

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ert
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yahu önemsemeyin böyle sızan haberleri falan.Kim sızdırmış bu haberi?Menşey'i nedir?Araç başına '7 milyar reklam maliyeti'... Türk insanı hiç mi matematik bilmiyor acaba?

2-3 adet araba satılarak 7 milyar ortalama kar elde edilebilen ya da edilemeyen corsa'nın araç başına reklam maliyeti 7 milyar mı?:kop: :kop: :kop:

Ayrıca Corsa D şuan opel'in en fazla satan aracı desek yeri var.Biz bu forumda 2-3 tane Cmon'cu var derken,sokaklarda arabayı göremezken,şimdi muhabbeti bile olmuyor.Ayrıca satmama gibi bir durum yok.Filo-filo C'mon geliyor sürekli :) Bu tarz şeylere kulak asmayın.

Farz edelim ki doğru bu olay,7 milyar indirim var mesela...O zaman ne olacak?Hyundai Getz'ler corsa'dan daha pahalı olacak sanırım :)

Konuyu eğlence bölümüne mi taşısak acaba? :)
 
Araç fiyatları belirlenirken 'araç başına reklam maliyeti' hesaplanmaz.Piyasa-pazar ve segment dinamiklerinin geçmiş yıllardaki tüm bilgileri analiz edilerek maliyet çerçevesinde marjinal yaklaşımlarla oluşturulur yeni fiyat.Eğer bir arabanın reklam maliyeti 7 milyar ise araç başına,o zaman orada birileri araç başına 6 küsür milyarı cebe indiriyordur muhakkak ki.Uzun zamandır bu kadar saçma bir şey duymamıştım...
 
İndirim olabilir ancak 7000 ytl gibi bir tutar bence çok fazla....
Bekleyip göreceğiz....
 
mayıs ayında eskişehir alpatada opel astra 1,4hb 26900 ytl idi
şuanda 22600 veya 22800
 
biri sallamıs :D askerde biri bişey sallar kendide inanırdı askeriligini yapmıs olanlar bilir:D buda oyle bişey
 
Arkadaşlar, Opel bakkal dükkanı değil, Global bir şirket.Büyüt şirketlerin tümünde bütçeler sene başında belirlenir ve belli bir reklam bütçesi de Pazarlama Dept. adına sabitlenir.Pazarlama Dept. da yapacağı reklamları bu bütçeye göre ayarlar, çok ekstrem bir durum olmadığı sürece de aşamaz.Kampanyalar ise satılan malın piyasadaki durumuna göre Satış ekibinin raporlaması ile yine Pazarlama Dept. tarafından belirlenir.Yine çok ekstrem bir durum olmadığı sürece o malın piyasadaki konumlandırılmasını direkt etkileyeceği için fiyatlarda büyük dalgalanmalar olmaz.Ancak satışların düşük olması veya diğer firmaların rekabetçi fiyatlar sunması durumunda indirim, satışların yüksek olması veya eksik konumlandırma durumunda zam şeklinde karşımıza çıkar.

Bir de basit bir matematik hesabı yapalım.
Corsa'nın yıllık 10.000 adet sattığını varsayalım,
7.000 x 10.000 = 70.000.000 YTL
Böyle bir reklam bütçesi nerede var???
 
size inandırıcı geliyormu pardon bu arabaları 7 milyar indirimli satmak için motorsuz satmak gerekir
 
Geri
Üst