Arkadaşlar merhaba,
2007 - 2012 arası astra kullanıcısı , 2012 - - i30 kullanıcısı olarak sanırım sizleri yeterli şekilde bilgilendirebilirim.
donanım olarak kıyaslamayacağım zaten açıp siteleri donanımlarını inceleyebilirsiniz. ama motor ve rahatlık olarak aşağıda birşeyler sıralayabilirim.
2007 de aldığım astra h 1.6 v 115 bg, 2012 de aldığım i30 dizel otomatik 128 bg
astra yakıt şehir içi 9 lt den aşağı düşmezdi, i30 dizel otom. 8.5 lt. i30 manuel benzinlisi olan arkadasım ş içi 8-8.5 lt arası değiştiğini söyler.
astra ile 5 yılda 3 kez baskı balata değiştirdimki baskı balata değişimi 800 tl.. sebebi araç kalkışta gazı anında yemiyordu aracı titretiyordu. özellikle yokuş kalkışlarında yarım debriyaja zorluyordu.
i30 un baz modelinde yokuş kalkış desteği var ve en son denememde yaklaşık 30 derecelik bir eğimde 1 dk bekledim araba kaymadı.
hızlanma ve sürat, astra ile oto yolda meganın tozunu yutarken astranın ilanına koyacak fotoları düşünüyordum. i30 ile segmentinde 125 bg scirocco dahil henüz geçebilen araç çıkmadı.
otoyolda uzun yokuşlarda astra ile vitesi 3 e kadar düşürdüğümü bilirim , aynı yokuşta i30 benden habersiz 6 ya geçiyor.
5 yıl boyunca astra ile servise girdiğimde 400 den aşağı servis parası verdiğimi hatırlamıyorum , i30 10000 bakımı 240 tl, 20000 bakımı 340 tl., 30000 bakımı 280 tl , 40000 bakımı 420 tl. tabi bunlar i30clup.com üyelerine özel
bu başlık altında bir arkadaş i30 un farından bahsetmişti. halojen olduğundan bahsetmişti. evet zeno n değil ama mercek far var orjinalinde.
bu arada yeni astra test sürüşümde gazı anlık yememe huyunun devam ettiğini test ettim.
bmw 3.16 dan inen ve i30 a binen arkadaşım aracın kalkışlarda kafayı başlığa yaslamasına hayran kaldı.
esp belki yeni model astranın üst donanımlılarında vardır bilmiyorum ama benim astra h ımda yoktu. 80 le girdiğim metris kavşağında çok kez arkada tarafın mahkumlara selam verdiğine şahit oldum. aynı virajda i30 la 90 km ile giriyorum. zeminden dolayı bazen i30 da da selam verme olayı oluyor ama çok kısa zamanda araç kendini topluyor.
fiyat olarak kıyasladığımda aşağı yukarı aynı donanımlara sahip astra ile i30 arasında 4000 tl fark var.
şekil olarak benim kişisel görüşüm değil yaptığım bağımsız yolcu anketleri sonucu; daha kaslı ve geniş iç hacim nedeni ile i30 candır.
konfor bakımından evet astra konforsuz değildi ama sert amortisörleri yüzünden yoldaki tüm detayları hissediyordum. i30 ile özellikle belediyenin çaktığı demir setlerde sanki altıma yastık koyuyorlar.
en önemlisi müşteriye doymuş olan opel bayi çalışanlarının müşteriye tavrı bir yanda, test sürüşü yetmediyse bir kez daha yapabiliriz diyen hyundai bayisi bir yanda. iki markanın bayisine gittiğinizde farkı anlarsınız. (odak ve erk kıyaslamasıdır)
büyük bir artı daha hyundainin 5 yıl garantisi. en son kronik olan arka kelebek camı çıtası düşmesi hastalığını 2 saatte iki kelebek camını da ücretsiz olarak komple değiştirdi. opel olsa çok eminim kullanıcı hatası yıkarken zorlamışsınız düşmüş derdi.
alın size i30 da bir eksik; kaput hidroliği yok yerine eski model çubuk var. ne kadar önemli sizin takdiriniz.
tavsiyem astra alacaklar i30 ile mutlaka bir yolculuk yapsınlar. birde para kıyıp mutlaka elite paketini alsınlar. ben ettim siz etmeyin.
daha yazacaklarım çok ama yarın iş var.