Uzak doğudaki araçların hatta firmaların diyeyim &90'ı taşeron firma gibi çalışır..Tasarımdan donanımdan motordan oradan buradan çalıp çırpar da bir mesele icra ettiğini savunurlar ya da ortaya sunarlar..Hatta bilirsiniz; Geelly diye bir firma bir dönem mercedes taklitleriyle ünlüydü ve mahkemelik olmuşlardı...Orada yönetim kurulu üyesinin esprili bir sözü vardı; biz taklit ediyor olabilirz ama bizim korktuğumuz başkalarının da bizi taklit etmeleridir..Gördüm ki burada da böyle bir aldanmaya kurban giden pek çok yorum var..Ancak kabul edelim ki bu otomobil meselesi zevk işi bir meseledir kimine göre de ihtiyaç...Haliyle tercihler de değişmektedir..Yazmam gerekene geçerken; burada daha da örnek vererek konuyu boğmak istemiyorum..
Hyundai; bildiğimiz üzere Kore firmasıdır ve geçtiğimiz senelerde accentlerle pek çok satış rakamı elde etmiştir..Şimdilerde de i serileriyle a serisinden suvlara jiplere kadar geniş kitlelere hitap etmekte ve gözle görülür derecede farklılık ve bir o kadar da gelişim yaşamaktadır..Fakat şöyle bir durum var ki yoruma girerken belirttiğim üzere; tasarımdan,motordan ''kopyala-yapıştır'' mantığı ile çalışmaktadır pek çok modelinde..Örn; bir önceki i30 a önden baktığınızda astra H ile aşırı benzediğini görürsünüz ya da i20ye de corsa desek hiç abes olmaz kanımca...Şİmdilerde elantraya da arkadan baktığınızda insignianın biraz perhizli halini görürsünüz..Almanlarda bir huy vardır, adamlar her şeyin özellikle demir/çelik sanayiine dayalı otomobil, silah, iş makinesi, tekstil makinası vs makinelerin en iyisini yaparlar...Örn mercedes gidip de bir hyundai yi örnek almaz..Zaten mercedesin bugünü; diğer oto firmalarının yarınıdır.. Yine R.Bosch' un bir sözü vardır; biz daha iyisini yapana kadar en iyi olan yine bizim yaptığımızdır..şeklinde (bu sözü de 2-3 sene öncesine kadar vw reklam gereği kendisine mal etmiştir..) kısaca almanlar kendileriyle yarışırlar...Haliyle bir hyundai nin bir alman aracının yerini tutması, bir insanın burnu üzerinde dengede durması olasılığıyla eş değerdir..
Donanım olarak da ifade etmek gerekirse; AFL teknolojsiyle ünlenen ve euroncaptan tescilli opel donanımına benzer bir teknolojiyi sunmaktadır..Yine sürüş modları olarak comfort-sport-ideal donanımını da i30 larda astra j den sonra görmekteyiz...Yine vw den alınmış, otomatik park pilotu donanımını kopyala yapıştır etmişler..Bir başka örnek de uzak doğu otomativ satış lideri GM nin reklamlarında denk gelen görmüştür. şöyle denilir;''Appreciate in the far east is imitated in Europe..'' yani uzak doğuda taklit edilir avrupada takdir.
Sonuç olarak bir i30 bir astra j değildir astra h bile olamaz bana göre..Ancak şu tartışılır 1.6 dizel motoruyla 1.3 den daha ekonomik olduğu daha performanslı olduğu konusunda i30cularla aynı kanaati paylaşırım ta ki opelin 1.6 320 nm ve 136 hp lik dizel motoruna kadar..
Hyundai; bildiğimiz üzere Kore firmasıdır ve geçtiğimiz senelerde accentlerle pek çok satış rakamı elde etmiştir..Şimdilerde de i serileriyle a serisinden suvlara jiplere kadar geniş kitlelere hitap etmekte ve gözle görülür derecede farklılık ve bir o kadar da gelişim yaşamaktadır..Fakat şöyle bir durum var ki yoruma girerken belirttiğim üzere; tasarımdan,motordan ''kopyala-yapıştır'' mantığı ile çalışmaktadır pek çok modelinde..Örn; bir önceki i30 a önden baktığınızda astra H ile aşırı benzediğini görürsünüz ya da i20ye de corsa desek hiç abes olmaz kanımca...Şİmdilerde elantraya da arkadan baktığınızda insignianın biraz perhizli halini görürsünüz..Almanlarda bir huy vardır, adamlar her şeyin özellikle demir/çelik sanayiine dayalı otomobil, silah, iş makinesi, tekstil makinası vs makinelerin en iyisini yaparlar...Örn mercedes gidip de bir hyundai yi örnek almaz..Zaten mercedesin bugünü; diğer oto firmalarının yarınıdır.. Yine R.Bosch' un bir sözü vardır; biz daha iyisini yapana kadar en iyi olan yine bizim yaptığımızdır..şeklinde (bu sözü de 2-3 sene öncesine kadar vw reklam gereği kendisine mal etmiştir..) kısaca almanlar kendileriyle yarışırlar...Haliyle bir hyundai nin bir alman aracının yerini tutması, bir insanın burnu üzerinde dengede durması olasılığıyla eş değerdir..
Donanım olarak da ifade etmek gerekirse; AFL teknolojsiyle ünlenen ve euroncaptan tescilli opel donanımına benzer bir teknolojiyi sunmaktadır..Yine sürüş modları olarak comfort-sport-ideal donanımını da i30 larda astra j den sonra görmekteyiz...Yine vw den alınmış, otomatik park pilotu donanımını kopyala yapıştır etmişler..Bir başka örnek de uzak doğu otomativ satış lideri GM nin reklamlarında denk gelen görmüştür. şöyle denilir;''Appreciate in the far east is imitated in Europe..'' yani uzak doğuda taklit edilir avrupada takdir.
Sonuç olarak bir i30 bir astra j değildir astra h bile olamaz bana göre..Ancak şu tartışılır 1.6 dizel motoruyla 1.3 den daha ekonomik olduğu daha performanslı olduğu konusunda i30cularla aynı kanaati paylaşırım ta ki opelin 1.6 320 nm ve 136 hp lik dizel motoruna kadar..