Yerli malı ilk yarış otomobili: Volkicar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan BY_Corsa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Motoru kendi tasarlamaya kalkarlarsa, toplam butceden daha fazlasi sirf motora giderdi diye dusunuyorum, mevcut kendi imkanları ile bu kadar olmuş.Belki ciddi bir sponsor destegiyle daha farklı sonuclar cikabilir.

Bu arada aracın kasasina hiç takilmiyorum,anladigim kadari ile tasarim ekibide pek takılmamış :) RC araclar gibi veya NESKAR araclari gibi kolayca farkli bir body giydirilebilir, onemli olan motor,aktarma ve yuruyen aksam
 
Araç 3 parça kep ile giydirilmiş zaten. Çok rahat tekrar farklı ellerden geçirilerek giydirilebilir.. :D farklı farklı işler cıkabilir ortaya :D
 
Tamam eleştiriyoruz ama artık bir yerlerden başlamak için çok geç kalmadık mı?
 
Dün akşam TV de haberlerde gördüm, tanıtım amaçlı ufak bir gösteri yapmış.Savaş Abi ye katılıyorum, tamam komple sıfırdan Türk Otomobili yapmak artık hayal ama bunun gibi özel ürünlerle piyasada yer edinmek de güzel olurdu
 
bende izledim sanırım show tv de verdiler haberi sunarken ben arabanın içine bakdım kör noktalara yani belki izlerken kimsenin dikkat edipde bakmıycağı yerlere araba bildiğin plastik yada incecik fiber dışı deseniz yenilikçi değil fiorino yani barizki fiorinodan bir ilham alınmış yada ön kalıplar fiorinodan alınmış.. volkan ışıkda dedi zaten araba b segmentind üretilicekmiş o zaman sorun yok çünkü öyle bir araç b segmentinde bir araç.. satarmı alan olurmu bilemem satarsada allah bin bereket versin..
 
şimdi bu insanlara kızıyorum.
bende izledim o haberi
tamam yapılan takdir edelim. sonuçta bi emek var ama takdirde bi yere kadar.
bence boş bi emek. neden böyle düşünüyorum. volkan'ın (soyadını hatırlayamadım) yaptığı yorumda şöyle diyor.
ben türkiyede yarışta farklı bi grup oluşturmak istiyorum. yarışın türkiyede çok pahallı bi spor olmadığını ve olmayacağını göstermek istiyorum. diyor

peki arkadaşım sen bilmiyormusunki o arabayı ürettiğin fiyatı (galiba tanesi 25 milyara maal edilebiliyormuş) değil 25 milyara 5 milyarada düşürsen o arabanın yaktığı 4 milyon olduktan sonra bizim insanımız buna binemez.
sanane arkadaş bizim durumumuz var diyenler olabilir. ama ben kendi adıma konuşayım haberi izledikten sonra bi ton söylendim durdum. ya arkadaş farzedelimki aldık arabayı o arabayla 10 tur atsam pistte 100 milyonluk yakıt yakacak. hangimizin (çoğumuzun) 10 tur için 100 tl verecek parası var.

heee son yakıt fiyatlarından sonra kendi normal arabalarımızlada 10 turluk mesafede 100 milyonluk yakıt yakıyoruz ama en azından iş görüyoruz.
yani kısaca anlatmak istediğim. bu pahallılıkta TÜRK insanında onunla pistlerde oynayacak para olmadıktan sonra neye yarar sen 5 milyara araba üretsen.
DIPNOT: maaliyet azalsın diye de geri vitesi elektronik yapmışlar :))))))
 
iş hikaye zamanında shell ve forrd ka cupda yarışan arkadaşlarım olduğu için çok iyi biliyorum ki onlar pist yarışları idionlarda bile araçların her yarışdan sonra motorları iniyor komple bakımdan geçiyordu.. araba yarışı ucuz bir spor değildir olamaz..

olması için ancak avrupadaki gibi hız sınırı olmayan otobanlar yapılır üç beş tane yeter ülkenin çeşitli yerlerine yapılabilir 6 şeritli birazda kaliteli asfalttan birde kamyon otobüs kamyonet gibi ağır araçlar o otobana sokulmassa hatta bu normal otobanların ayrı paralelinde bir kısmı bile olabilir 20-30 km lik bir yol yeterli olur.. orda gençler araçlarını limitleirnde denerler.. her kezde kendi aracından mesul olur..

yoksa yarışlarda arabayı vurması çarpması varki illa 2-3 yarışda bir bir yerlerini vuruyorsun heleki motocrossa illa vuruyorsun onun tamiri içinde arka planda bekleyen bir ekibin olması şart ben motocross rallylerede çok giden bir insan olarak biliyorumki oraya glen pek çok yarışçınının arka planda bir tırı yada özel bir usta ekibi olur her an bir şey için beklerler ellerindede bir kamyon dolusu yedek parça olur..

yani her şekil masraflı bir spor..
 
gariban binsin yarışsın diye de yapmamıştır
parayı basıp 17lik oğluna m3 falan alan babalar için yapmıştır bence
sokakta gazlamasın bassın 15bin € yu pistte gazlasın diyedir.

kepi termoplastik yaptıysa bi 2-3yüz bin kalıba gömmüştür de, 1milyonu nereye harcamış ben de çözemedim.
heralde satış fiyatı makul gelsin diye 1milyon diyor, ya da gider gösterdi biraz fazlaca :rolleyes:
 
1 milyon dolar eski hesapla yaklaşık 1,5 trilyon demektir. Miktar gerçekten büyük ama bana kalırsa bu bedelin içinde her türlü harcama kalemi vardır. Kalıplar, alet edavat, makinalar, proje maliyetleri, imalathane ........ yani aklımıza şu an için gelmeyen bilimum giderlerdir. Alınan makinalar, alet edavat, imalathane ..... gibi kalemler demirbaş olduğu için bu aletler daha sonra üretilecek arabalarda da kullanılacaktır, o nedenle ne kadar çok araba üretilirse maliyet o derece düşmez mi?

Bence de motor sporları biz amatörler için çok pahalı bir spordur, ama bu sporlara gönül verenler, bu işten ekmek yiyenler doğal olarak bizimle aynı fikirde olmazlar. Tıpkı doktorların sağlık hizmetlerini, kuyumcuların takı mücevher fiyatlarını, benzincilerin akaryakıt fiyatlarını, kasapların et fiyatlarını, tamircilerin istedikleri onarım ücretlerini, memur ve işçilerin aldıkları maaşlarını az görmesi gibi.
 
bu nasıl türk malı anlayamadım ismi bile %50 yabancı.:D
 
Geri
Üst