1.3 cdti astraların yakıt tüketimi nasıl?örneğin sayısal olarak?yardım?

az dicektim
 
bende hem dizel hemde LPG li araç var astra ve vectra. 1.3 -2.0 motor. YTL olarak LPG li vectra 0.15 YKRŞ yakıyor karma kullanımda. astra 6.0 lt yani 0.16 YKRŞ yakıyor karma kullanımda. hızlı kullanmak çok etkiliyor tabiki. 100 km hızı geçmezsem astra ile 100 km daha fazla yapıyorum bir depo ile, tabiki LPG de de aynı. benim tavsiyem büyük motor + sıralı sistem LPG den yana.
 
Hiç moralinizi bozmayın az yakıyor araçlarınız :) normal kullanımda 6.9-7.2lt/100 km ama sert kullanınca 8.1lt/100 km uzun zamandır bundan aşağıya düşmüyor çok basıyorum galiba:)Bu arada lastik ebatlarının çok farkı war 225/40/18 üzerindekiler.Warmı 8.1lt/100 km den yüksek yakan :)
 
yok galıba...az yuklenın su gaza kardesım:)
 
bence de az basın derim.. çok basınca benmki de benzinden kalır yanı kalmıyor ama basmazsam baya ideal seviyelerde... 58 ytl lik tüp ile 355 km yaptım yazın daha çoktu bu rakamlar ama...
 
yazın ortalama yakıt tuketımı 5.5lt/100km
bu kıs ortalama 6lt/100km oldu. sehır ıcınde cok kısa mesafede amahergun kullanmama ragmen 1 depo ıle 750km sehırıcınde, sehırdısında 100-120km arasında hız ıle gıdersem 900-950km arası gıdıyor. 90 km hızı sabıtledıgımde yarım saat yol alınca menzıl gostergesı 1100km yı gosterdı.
 
yazın ortalama yakıt tuketımı 5.5lt/100km
bu kıs ortalama 6lt/100km oldu. sehır ıcınde cok kısa mesafede amahergun kullanmama ragmen 1 depo ıle 750km sehırıcınde, sehırdısında 100-120km arasında hız ıle gıdersem 900-950km arası gıdıyor. 90 km hızı sabıtledıgımde yarım saat yol alınca menzıl gostergesı 1100km yı gosterdı.
benim depoya 45 ltr koyunca menzil 1360 km oluyor du...acaba?...
 
cüneyt 3.2 genel anlık tüketimide o zaman 2.2 gösteriyor.
ama beşinci viteste anlık tüketim 3.1 gösteriyor
sence 6 viteste 90 ile gitmekmi iyi yoksa 5 şinci vitestemi ?
 
6. vites te duz ve ya egimli yolda kullanim uygundur ama hafif inisli cikisli yollarda ( bursa izmir yolu ilk 85 km mesela ) 6. viteste arac cok zorlaniyor hele de yolcu ve de bagaj da tasiyorsan 5.vites bile hafif zorlaniyor ama toparlamasi sabitleyici ile kolay oluyor... benim gozlemim 90 km hiz icin 6 ile 5 arasinda yakit tuketim farki yok gibi... zaten disli oranlari da birbirine cok yakin...en uygunu 90 km de 5.vites hatta 100 km ye kadar 5. vites de sabit hiz...2750 d/dk da ise 6. vitese gecip en az 120 km ile gitmek ara hizlari mesela 110 km gibi de kullanmamak derim ben... 6.vites 90 km de arac yigiliyor resmen ani bir manevra icin gaza basinca hele hiiiic tinlamiyor... ama 90 km hiz da ortalama devir 2000 gibi oluyor ki bu da aracin atakliginin basladigi en alt nokta sayilir... en dogrusu turbo nun basincini max olarak sabit tutabildigi deger devrinde kullanmaktir yani 1750-2500 arasi katolog degerinin ortalamasi 2125 d/dk diye dusunuyorum ben...daha erken devirlerde vites degistirince zaten geri donus devri 1600 gibi oluyor o da aracin hem hantallasmasini hem de kazandigin hizin bir miktarinin kaybolamsina neden oluyor... yazayim sana oranlarimi
1.vites kalkis icin sadece ( yokus ta en az 3200 e kadar beklerim ben )
2.vites ile 2750 devre kadar cikip degistiririm )
3.vites eger 2750 de degistirirsen 4 e gecince arac yigiliyor bazen o yuzden agresif sureceksen 95 km hiza kadar 3 te kal ve hemen 5 e gec derim ( sehir ici trafikten ani cikislarda ise yariyor)sakin surus icin ise 2750 d/dk da 4 e gec ama 4 te fazla kalmadan 95-100 km hiza gelince 5 e gec ve hizi 93 km de sabitle... daha hizli gideceksen de 5.vitesi 120 km ye kadar hizlandirdiktan sonra 6. ya gecir ve ordan ote de koy yok zaten...
bir de senin degerleri soylesen sevirim...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst