1.3 combo da vites hangi devirde değiştirilir

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yeniceri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ruhan abi daha bir sonuç yok deilmi yani en düşük yakıt tüketimi şu şekilde gerçekleşir tabi buna yolunda çok etkisi var ama tahmini olarak düşünürsek
 
birde yolda giderken baktık ışık kırmızı boşa alıp rölantide gitse araba yakıtı etkilerimi yani bu
 
birde yolda giderken baktık ışık kırmızı boşa alıp rölantide gitse araba yakıtı etkilerimi yani bu

sevgili melih, aracı alalı yaklaşık 13000 km oldu. ayda 1-1.5 depo harcadım. ve en az yakıtı vitesleri 3000 devirde değiştirerek buldum. herhangi bir viteste sabit hızda gideceksem 2300 devirde gittim. bu deviri nerden buldun diyeceksen, 5 vites 90 la giderken 2300 devir yapıyorda ondan. dediğim gibi 3. viteste 2300 devirle gidiyorken hızlanmak mı istiyorsun, gaz pedalının altında yumurta varmış gibi yavaş yavaş bas hızlan eğer devir 3000 e yaklaştıysa 4 e at. yok 2600-2700 devirde kaldıysan devam et. yani aracı kasma. ben şehir içinde 5 e atacam diye 2500 deviri görünce atıyordum. tabi araç bu sefer 1700 devir civarına düşüyor ve gaz yemiyor.tekrar 2300 devire çıkmak için yiyor mazotu. çok denedim. eğer trafik çok sıkışıksa belki 2600-2700 civarı değiştir.ama yol müsait ise kesinlikle 3000 devirin altında vites değiştirme şehir içinde...ama ben yinede kendimede inanmayıp(az da olsa hata payı vardır)değişik stiller denemeye devam edeceğim. gelelim şehirler arasına, yukarıdaki testlerimi okumuşsundur. sezai ağabeyde güzel bir test sonucu yazmış. gürcistana git-gel bayağı bir test olmuş. ve çokda az yakmış bana göre. çünkü o yolu iyi bilirim.otoban gibi değil. çokda ideal kullanma şansın yok. benim asıl merak ettiğim şu: sürekli seyredeceğimiz seyir hızı ne olmalı yada hangi aralıkta olmalı. yani yolda ara sıra yavaşlarız. kaça düşünce beşten dörde çekelim. mesela sezai ağabey 70 e düşünce 4 e alıyormuş. şimdi yakında ankaradan samsuna döneceğim. ankaranın rakımı 900 civarı samsun ise 0. yani yaklaşık sürekli iniş gibi... yolda çok sıkışık değil. bu sefer kendimi test etmek için(daha önce bu stilde fazla yakmıştım)2500 devirde vites değiştirip 80-90 arası seyredeceğim. yakıt ölçüm işi çok hassasiyet ister. yolun eğimi-rüzgar-yük-gaza basma oranı-yakıt kalitesi-klima-cam açıklığı. bir sürü etken vardır.bunlardan bir veya bir kaçı ölçüm yaparken bizi yanıltabilir. yani sen aslında fazla yakıyorsundur.ama rüzgarı arkana alırsın, yakıt çok iyidir, hafif eğim vardır anlamazsın. yada aslında çok az yakıyorsundur ama bir çok olumsuz parametre vardır rüzgar karşıdan eser-yakıt kötüdür-yük fazladır-sinirlisindir gaza azıcık fazla basarsın vs. yani diyeceğim, yakıt ölçüm işi sabır ve zaman ister. bir yolu bir kere gittin 5 litre yaktın. olmaz. 10 defa git parametreleri değerlendir. ondan sonra hepsinin ortalamasını al. yada en iyi ile en kötüyü çıkar sonra ortalama al. ben onun için aynı kullanım tarzını değişik yollarda deniyorum. 2500 devirde vites değiştirip 90 la gitmek fazla yakıyor. ama sabit fikirli olmayacaksın. çeşitli varyasyonlara açık olup deneyeceksin. büyük küçük demeyip herkesi dinleyip yorum yapacaksın. paylaşacaksın ki en doğruya yakını bulalım. kırmızı ışığa yaklaşma meselesine gelince araçlarımızda cut-off var. kesinlikle boşa alma. ayağını gazdan çekince frenede bassan yakıt sıfıra düşüyor. ne zaman gaz veya debriyaja basarsan tekrar yakıt göndermeye başlıyor. ben bu düşük tüketimleri cut-off sayesinde yakaladım. zaten tersi olsa yani viteste akarken fazla yaksaydı, o zaman boşa atarak katalog değerlerinin sürekli altında yakmamız lazım olurdu. esen kal melih, yorumlarını bekliyorum
 
Bu açıklamanızdan sonra yazacak bir şey, sorulacak bir konu kalmamış Ruhan Bey.
 
aynen valla ellerine sağlık abi.. Allah razı olsun verdiğin bilgiler için..
 
elimden geldiğince mantık çerçevesinde ve araştırma yaparak bir takım sonuçlara ulaşmak ve bunu sizlerle paylaşmak...ama bunuda yaparken değişik görüş ve yorumları yaptığım testlerle harmanlamak...ne kadar değişik yorum yazılırsa o kadar doğruya yakın sonuca ulaşırız. şimdi hedefim katalog değerim olan 4.3 ile yaktığım en düşük değer olan 5.0 arasında bir değer yakalamak. bu da ancak yeni kullanım stilleri ile ortaya çıkacaktır. tüm garaja saygılar.
 
acaba comboculardan şu ana kadar en az kaç litre yakan oldu? 4.5-4.6-4.7 yakan var mı? tabi çok hassas bi ölçüm lazım. en ufak hatada 0.2-0.3 litre yanlışlık olma ihtimali çok yüksek.
 
valla Ruhan abi ben 4.8 yakmıştım geçen yıllarda şehir dışı ama ondan sonra bir daha görmedim :)

Ayrıca merak etiğim bir konu var acaba yukarıda bulunan vites değiştirme devir değerleri KLİMA AÇIKKEN de geçer li mi?? Yoksa klima açıkken vites değiştirme değerleri daha mı düşük veya yüksek olmalı?? ne dersiniz :D
 
valla Ruhan abi ben 4.8 yakmıştım geçen yıllarda şehir dışı ama ondan sonra bir daha görmedim :)

Ayrıca merak etiğim bir konu var acaba yukarıda bulunan vites değiştirme devir değerleri KLİMA AÇIKKEN de geçer li mi?? Yoksa klima açıkken vites değiştirme değerleri daha mı düşük veya yüksek olmalı?? ne dersiniz :D
niyazi bey, benim dediğim değerler klima kapalı iken geçerlidir. eğer klima açıksa motordan extra güç çekildiği için daha fazla devire ihtiyaç oluyor. yani klima kapalı iken 2500 devirde vites değiştirince diyelimki 1800 devirden yükselmeye başlıyorsa, klima açıkken 1700-1600 den başlıyor yükselmeye... e tabi o zamanda araç çekmiyor. onun için klima açıkken normal değiştirdiğimiz devrin biraz üstüne çıkmak lazım. daha doğrusu bence asıl hesap şudur: arabanın gaz basınca rahat hızlandığı devir ne ise, vites değiştirildiğinde o devirden yükselmeye başlamasını sağlamaktır. mesela benim araç 2000 den sonra hafif gaz verince (düz yolda-klima kapalı-yarım yükte) toparlıyor. ama klima açıkken ya da yüklüyse, ya da rampa yukarı ise toparlamıyor. o zamanda 2000 devirden değilde duruma göre 2200-2300 devirden başlayacak şekilde vites değiştiriyorum. ama kesin olan bir şey var, ne kadar sağlıklı ölçüm yaparsak yapalım, yinede doğru sonuca pek ulaşamayız. nedenide yakıtımıza güvenemiyorum. ülkemize bu kadar kaçak yakıt giriyor. bunlar mutlaka bizede rastlıyordur. yeni nesil dizeller kötü yakıttan çok etkileniyor. iyi yakıtla kötü yakıt km olarak çok farkediyor. audi si olan bir almancı arkadaşım almanyadan gelmişti. edirneye kadar geldim bir şey yok dedi. orda depoyu eurodizelle doldurdum, hem motorun sesi arttı, hemde 95-100 bin lira yakan araç, 110-115 binlira yakmaya başladı dedi. zaten aracın çekişindende belli oluyor dedi. geçenlerdede başıma geldi. yetkili servisim eksozumdan gelen kokunun çok pis olduğunu, bunun kötü yakıttan olduğunu, hemen istasyonumu değiştirmemi söyledi. değiştirince yakıt sarfiyatım düştü. son bir şey daha: yakıtımızı havanın serin olduğu saatlerde alalım. ya sabah erken, yada gece geç saatlerde. aracın yaptığı km ye çok etkisi var. nedenide şu. sıcak havada istasyonun deposunda ki dizel, ısınıp genleşiyor ve litreye daha az giriyor. soğukta ise yakıt büzüşüp daha yoğunlaşıyor ve litreye daha çok giriyor. biliyorsunuz litre bir HACİM birimidir. AĞIRLIK değil. mesela bir litre bal, bir litre sudan daha ağırdır. nedenide balın daha yoğun olmasındandır. onun için her zaman ya sabah işe giderken yada gece bir yerden misafirlikten dönerken yakıt almaya çalışırım. arada almak zorunda kalırsam 20 ytl lik atarım gerisini sonra tamamlarım.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst