ruhan abi daha bir sonuç yok deilmi yani en düşük yakıt tüketimi şu şekilde gerçekleşir tabi buna yolunda çok etkisi var ama tahmini olarak düşünürsek
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
birde yolda giderken baktık ışık kırmızı boşa alıp rölantide gitse araba yakıtı etkilerimi yani bu
niyazi bey, benim dediğim değerler klima kapalı iken geçerlidir. eğer klima açıksa motordan extra güç çekildiği için daha fazla devire ihtiyaç oluyor. yani klima kapalı iken 2500 devirde vites değiştirince diyelimki 1800 devirden yükselmeye başlıyorsa, klima açıkken 1700-1600 den başlıyor yükselmeye... e tabi o zamanda araç çekmiyor. onun için klima açıkken normal değiştirdiğimiz devrin biraz üstüne çıkmak lazım. daha doğrusu bence asıl hesap şudur: arabanın gaz basınca rahat hızlandığı devir ne ise, vites değiştirildiğinde o devirden yükselmeye başlamasını sağlamaktır. mesela benim araç 2000 den sonra hafif gaz verince (düz yolda-klima kapalı-yarım yükte) toparlıyor. ama klima açıkken ya da yüklüyse, ya da rampa yukarı ise toparlamıyor. o zamanda 2000 devirden değilde duruma göre 2200-2300 devirden başlayacak şekilde vites değiştiriyorum. ama kesin olan bir şey var, ne kadar sağlıklı ölçüm yaparsak yapalım, yinede doğru sonuca pek ulaşamayız. nedenide yakıtımıza güvenemiyorum. ülkemize bu kadar kaçak yakıt giriyor. bunlar mutlaka bizede rastlıyordur. yeni nesil dizeller kötü yakıttan çok etkileniyor. iyi yakıtla kötü yakıt km olarak çok farkediyor. audi si olan bir almancı arkadaşım almanyadan gelmişti. edirneye kadar geldim bir şey yok dedi. orda depoyu eurodizelle doldurdum, hem motorun sesi arttı, hemde 95-100 bin lira yakan araç, 110-115 binlira yakmaya başladı dedi. zaten aracın çekişindende belli oluyor dedi. geçenlerdede başıma geldi. yetkili servisim eksozumdan gelen kokunun çok pis olduğunu, bunun kötü yakıttan olduğunu, hemen istasyonumu değiştirmemi söyledi. değiştirince yakıt sarfiyatım düştü. son bir şey daha: yakıtımızı havanın serin olduğu saatlerde alalım. ya sabah erken, yada gece geç saatlerde. aracın yaptığı km ye çok etkisi var. nedenide şu. sıcak havada istasyonun deposunda ki dizel, ısınıp genleşiyor ve litreye daha az giriyor. soğukta ise yakıt büzüşüp daha yoğunlaşıyor ve litreye daha çok giriyor. biliyorsunuz litre bir HACİM birimidir. AĞIRLIK değil. mesela bir litre bal, bir litre sudan daha ağırdır. nedenide balın daha yoğun olmasındandır. onun için her zaman ya sabah işe giderken yada gece bir yerden misafirlikten dönerken yakıt almaya çalışırım. arada almak zorunda kalırsam 20 ytl lik atarım gerisini sonra tamamlarım.valla Ruhan abi ben 4.8 yakmıştım geçen yıllarda şehir dışı ama ondan sonra bir daha görmedim
Ayrıca merak etiğim bir konu var acaba yukarıda bulunan vites değiştirme devir değerleri KLİMA AÇIKKEN de geçer li mi?? Yoksa klima açıkken vites değiştirme değerleri daha mı düşük veya yüksek olmalı?? ne dersiniz